Hej jeg vil lige meget kort ridse min sag op:
Jeg har en HF er hørehandicappet og 25 år gammel.
Søgte forrige år ind på lærer udd, hvor jeg måtte droppe ud efter 7 md, da jeg fik sidste afslag på handicap tillæg.
Pga mit hørehandicap er det udelukket jeg kan arbejde ved siden af mit studie.
Jeg tager et job som lærervikar da jeg dropper ud, men opgiver efter 3 md, er psykisk kørt ned, mit handicap er for stort til jobbet, jeg er bange for min fremtid. (ufaglært, arbejdsledig, intet sigende, og kun 25 år gammel)
Jeg søger forrevalidering, bliver godkendt efter 6 md, hvor jeg har stået stand by og søgt job uden held.
Nu et år med forrevalidering, hvor jeg selv er hovedpersonen som handler, da kommunen mildest talt er langsomme. Skaffer selv praktik osv.
Er blevet bedt om at søge ind på drømme uddannelsen i marts. Er blevet forhåndsvurderet og får i juni besked på jeg er kommet ind.
Har været ude på skolen og har søgt sps og det hele. Men glæden er kort.
I dag kom choket så: afslag på revalidering.
Jeg har storhylt hele morgnen og eftermiddagen, jeg er helt ude af den. Jeg føler min drøm er brast.
Kommunen trøster mig med de godt vil dække mine bogudgifter og transport.
Hvad skal jeg gøre? Kommunen siger jeg kan anke…
Hvad er jeres erfaring med dette? Hvordan osv?
Og det stor spg. Hvad gør jeg med studiet? Det er udelukket at jeg kan gennemføre det uden økonomisk støtte. Skal jeg på starte på uddannelsen i anke perioden?
Kan jeg finde overskud til dette, og til det nederlag der kommer, hvis jeg igen får afslag og igen må droppe studiet??? (puha føles ikke sådan)
Tror jeg har brug for råd.
Ihh nu tuder jeg igen.
kh catherine