Har fået en sag afvist i P nævnet da de vil ha en Psykiatrisk Speciallæge erklæring. Så vidt så lang, det har jeg det udemærket med. Har endnu en samlever, vi har dog besluttet af forskellige årsager at gå hver til sit.
Mit problem kommer når hun flytter da vores gamle bil er hendes. Den har jeg til dato haft at bruge, når jeg skulle i aktivering / afklaring. Når samlever flytter skal jeg med offentlig transport og skal gå ca 500 meter fra bopælen ned til stoppestedet.
Her knækker jeg da, jeg kun kan gå meget korte distancer grundet svær slidgigt i nakke og lænd. Er Rolator bruger i øvrigt og har et skrummel af en rolator. Kommer jeg endelig til stoppestedet, hvordan fa’en får man så den op i en alm højbenet bus. Chaufføren er jo ikke forpligtet til at hjælpe med det.
Kommer så aldrig frem til stoppestedet men knækker sammen inden jeg når så langt. Jeg vil således ikke være i stand til at fortsætte aktiveringen indtil min sag er helt afgjort i P nævnet, hvad den skulle blive efter indhentning af den Psykiatrisk speciallæge erklæring.
Har snakket med min sagsbh om det. Han siger at så må jeg bare starte hjemmefra i rigtig god tid. Gå lidt, hvile lidt, gå lidt osv ind til jeg når stoppestedet. Jeg når dårligt halvdelen af de 500 meter til stoppestedet og vil ikke kunne komme videre, hverken frem eller hjem igen. Hvad gør man så lige her.
Ringer 112 og beder dem hente mig fordi jeg ar faldet sammen, hvis de da overhovedet vil komme ud.
Endvidere går jeg ned med en smadret ryg og skal bruge flere dage på at komme op igen. Det kan jo ikke være rigtigt at det skal gå sådan.
Resultatet er så nok at kommunen lukker kassen fordi, jeg ikke møder frem i aktiveringen. Sagsbh siger at de ikke har mulighed for at hjælpe og så er den afdiskuteret.
Ved dog at der er muligheder med kommunal kørsels ordning eller taxa for den sag skyld, men hvordan får man den i stand. Jeg ved det ikke.
Så mit spørgsmål her er, hvordan kommer jeg igennem dette uden at komme i klemme.