Betalingsservice og budgetkontoen

Her til formiddag ville jeg så undersøge, hvorfor mit internet ikke var blevet tilmeldt betalingsserive, efter et på mislykkedes forsøg.

Til min konstatering så jeg så via homebanking, at den var tilmeldt og så afvist.

I Jyske bank!

Er der nogen her som står som dårlig betaler, og ikke kan få betalingsservice ?
i banken ? som er ?

Jeg er nemlig målløs, over den behandling jeg fik.

Har Visa Electron, homebanking, handel med værdipapirer etc.

Men minus betalingsservice.

Har du SPURGT banken hvorfor den er blevet afvist? Det KAN jo være, at det er en fejl.

[QUOTE=annagw;128713]Har du SPURGT banken hvorfor den er blevet afvist? Det KAN jo være, at det er en fejl.
[/quote]

Det er fordi, jeg står som dårlig betaler!!!

Men hvordan kan man så have alt det andet ? Ja jeg spørg bare.

[QUOTE=enborger;128739]Det er fordi, jeg står som dårlig betaler!!!

Men hvordan kan man så have alt det andet ? Ja jeg spørg bare.
[/quote]

Netbanking er en grundliggende del i det at kunne have styr på sin økonomi for de fleste, så det ville være ret dumt ikke at tilbyde det til alle kunder. Dårlige betalere eller ej.

hejsa min kæreste kan heller ik blive tilmeldt pbs men kan godt få netbank men med spærring på kontoerne så der ikke kan komme til at stå minus altså overtrække, han har hævekort.

Men helle hans økonomi køre over mine konto altså hans indkomst bliver sat ind på hans nemkonto men bliver ligeså hurtigt overført til mine konto og budget også.

Men synes det er noget underligt noget for man jo ligesom pbs for at få betalt sine regninger til tiden og det er en stor hjælp for mig, det var mine forældre i tidernes der fik truffet det igennem i anken at jeg skullehave budgetkonto og tilmeldes pbs, de ville ikke først da jeg var på kontanthjælp, har aldrig stået i rki eller noget men deres grund at min indkomst var for lav og usikker.

Har nu selv både Dankort og pbs …
men kender en førtidspensionist der heller ikke kan få pbs… det er grundet dårlig økonomi og registreret som dårlig betaler…

Så det er ikke ualmindeligt at bankerne afslår det… uvist af hvilken grund for mener da ikke de betaler noget hvis der er så spærring på så den aldrig kan gå i minus… men banker er jo lidt sære i deres måde en gang imellem…

Hmmmmmmm, har da både net bank, Dankort uden spæring og PBS, samt hævekort til bank / Master Kort ,

Jeg er osse en af de mang der er registret i Ribers.

der er desvære noget om det med at bankerne kan nægte at lave en Betalingsservice og budgetkontoen bankerne bruge undskyldningerne du er registreret i RKI eller hvad de hedder nu om

dage de vil så gerne nægte folk en budgetkonto pgas rki osv samme med net bank men netbank har bakerne sgu emre styr over de kan blokere for alt så du ikkek an lave minus heldigvis er det enesre

de ikkek an nægte dig er at lave en almindelig nem konto som voresres konto hedder som skat osv bruger men stadig prøver fæere bakner at sige nej til rki kunne mange kedner det også ved forsikringselskaber koster en formue

ikke andet end skifte bank eller bare tild melde ens regninger end almindelige konto det er en udvej som virker bankerne er ikke helt glade for man gør det sådan

[QUOTE=superkok;128758]der er desvære noget om det med at bankerne kan nægte at lave en Betalingsservice og budgetkontoen bankerne bruge undskyldningerne du er registreret i RKI eller hvad de hedder nu om dage de vil så gerne nægte folk en budgetkonto pgas rki osv samme med net bank men netbank har bakerne sgu emre styr over de kan blokere for alt så du ikkek an lave minus heldigvis er det enesre de ikkek an nægte dig er at lave en almindelig nem konto som voresres konto hedder som skat osv bruger men stadig prøver fæere bakner at sige nej til rki kunne mange kedner det også ved forsikringselskaber koster en formue ikke andet end skifte bank eller bare tild melde ens regninger end almindelige konto det er en udvej som virker bankerne er ikke helt glade for man gør det sådan
[/quote]
Superkok, kan du ikke lave komma engang i mellem, eller punktum…eller…bare …gøre…sådan…her engang imellem. Det er næsten UMULIGT at læse dine indlæg når de står i én køre. Det går LIDT bedre, når du kun skriver en linje af gangen.

:kram:

[QUOTE=helenekr;128759]Superkok, kan du ikke lave komma engang i mellem, eller punktum…eller…bare …gøre…sådan…her engang imellem. Det er næsten UMULIGT at læse dine indlæg når de står i én køre. Det går LIDT bedre, når du kun skriver en linje af gangen.

:kram:
[/quote]

Det har jeg også spurgt om, men det preller vidst af.

nej men når hjernen ikke kan så kan man jo ik

[QUOTE=superkok;128771]nej men når hjernen ikke kan så kan man jo ik
[/quote]

Men linjeafstand i mellem hver sætning så?

Bankerne kan ikke nægte at oprette en NEM konto, alle penge fra det offentlige bliver overført til din NEM konto, og har du ingen, kan du ikke modtage en offentlig ydelse.

der er nemlig rigtigt men de ville gerne hvis de kunne

Hej enborger

Det jyske bank fortæller dig, er: -find en anden bank… -det er simpelthen noget svineri at de ikke vil oprette en pbs-aftale:mad::o:o

Prøv en anden bank, der findes - heldigvis - banker der opfører sig anstændigt(har selv jyske bank, men de er nogle fjolser) :wink:

Ps. En bank er ligesom en købmand… -har de ikke varen, handler man et andet sted…

.

Jeg har Danske bank, og har ingen problemer, vi kan endda låne penge, hvis vi har brug for det, og vi står i ribers begge to.

sjovt syntes alle jeg kender smutter fra jyske bank eller er utilfresse med dem hvad er der lige med den bak efterhånden skiftede også selv fra dem

Prøv noget sjovt !!! (ikke en skide sjovt men prøv det alligevel ) ring rundt til forskellige banker sig at du gerne vil have en tid til en samtale med en bankrådgiver da du gerne vil bruge deres bank, oplev så de flinke mennesker og når samtalen er ved at være slut sig så til dem…

Nååå ja det må jeg heller huske at sige jeg er registret i rki …

Jeg prøvede for nogen år siden … samtlige banker sagde så at jeg ikke var ønsket som kunde, sagde så til dem at det ville jeg da lige skrive til medier om og at alle mennesker i dette land har krav på en nem konto og det var det eneste jeg skulle have … men niksen biksen , lige indtil jeg bad om at få det på skrift så jeg lige kunne kontakte advokat …

Så var det ligepludselig ok at jeg fik en konto men glem net bank glem pbs glem budget du kan kun få en kontor (lollandsbanken krævede endda at det skulle være en bog .. ) jeg gik til medierne med det men ingen interesse fra deres side … for 7 år siden skulle jeg så efter flytning tilbage til sjælland igen skifte bank var på det tidspunkt stadig i rki snakkede med en bankrådgiver som igen nægtede mig en lønkonto , han gik endda så vidt til at fortælle mig at jeg var et dårligt kort mine børn var gode (de havde begge deres kontoer i jyske selv om de ikke var myndige ) gik hjem skrev til deres hovedebsestyrelse ang samtalen stillede den samtidig til dr@dr.dk og dagen efter tidligt om morgen ringede bankrådgiver til mig bad mig om at komme til et møde ang nogen misforståelser …

Jeg kom (med bisidder naturligvis ) og det gjorde bankrådgiverne også , og ind på et meget fancy kontor hvor jeg fik mange lange forklaringer undskyldninger og netbank visa og lønkonto … (og en ny bankrådgiver ) har den dag i dag jyskebank og skifter ikke før jeg vinder den store gevinst he he ..

Men efter den behandling i flere forskellige banker efter min skilsmisse besluttede jeg mig for en rund ringning til alle banker ikke et sted kunne jeg uden trusler få en lønkonto (havde en advokat fra net advokaterne med på sidelinjen ) så vi lavede vores egen lille bruger undersøgelse …

Så mon ikke det kan være derfor nogen ikke kan få pbs… men prøv med en klage til hovedebestyrelse gerne med cc et medie af den ene eller den anden slags ..

Hvem er det nu der siger at de med færrest penge bare skal lære at priotere og at betale deres regninger til tiden og gerne bruge pbs så er det jo ikke noget problem … nåååå jo det er jo vores socialminister … så send da endelig en klage over banken som cc til hende også … det værste man kan gøre er at finde sig i det og trække på skulderen og sige nå så er det sådan, det eneste vi får ud af det er endnu en magnalisering af de laveste indkomster … så¨tag den ikke for gode var vil de ikke give lov til at man bruger pbs så bed om det på skrift samt begrundelse for det… læs gerne bankens vedtægter for står der ikke i dem at man ikke kan få pbs hvis man er registeret i rki så er det ikke sådan :slight_smile:

Bliver skide sur når jeg endnu engang læser bankernes modstand mod at lave buget/PBS, for folk der af en eller anden grund er havnet i RKI. :mad:

Det burde da være logik (også for banker). At ens økonomi er nemmere at styre, hvis der hver gang der går penge ind. Bliver trukket et beløb til at dække løbende udgifter. :eek:

Det er ikke nemt at lægge penge til side, til kommende regninger. Hvis økonomien i forvejen er strakt til sit yderste. Det er alt for “nemt” at komme til at bruge dem på noget andet end den regning man ved der kommer om 3 mrd.

Ja måske er det et spørgsmål om vilje og rygrad…Men står man nu og her og mangler et eller andet. Er det sq svært ikke at bruge af de 1500 som er lagt til side til næste el.regning. :frowning:

Stod de nu på et buget, kan man ikke bare hæve dem. Og man tænker sig om 2 gange inden man går i banken for at få frigivet de midler som er bundet.

jeg har også både buget konto, pbs og dankort i jydskebank og det selv om jeg er rki registreret.
den eneste ændring jeg har oplevet var at statoil lukkede mit tankkort