Jo, ALLE rammer kontanthjælpsloftet efter 6 mdr uanset sygdomme og diagnoser.
Kontanthjælpsloftet er måske lidt misvisende - din kontanthjælp forbliver menlig den samme, men efter 6 mdr får du nedsat andre sociale ydelser såsom boligsikring eller lignende…
[QUOTE=helenekr;125907]Jo, ALLE rammer kontanthjælpsloftet efter 6 mdr uanset sygdomme og diagnoser.
Kontanthjælpsloftet er måske lidt misvisende - din kontanthjælp forbliver menlig den samme, men efter 6 mdr får du nedsat andre sociale ydelser såsom boligsikring eller lignende…
Gav det en mening du kan bruge?:kram:
[/quote]
Hvad hvis man har ikke noget andre ydelse boligsikring eller anden
så bliver man igen ramt af Kontanthjælpsloftet eller det forsætte .. ?
Jeg får ingen boligsikring eller andet, og jeg er ikke ramt af loftet. Har været på kontanthjælp i 10 år. Får forsørger satsen over 25 - men er samlevende.
[QUOTE=K.41.Odense;125970]“kun” boligsikring… og fripladser… ja så får jeg svært ved at blive boende her…
[/quote]
Jeg fik fuld friplads til mine 4 børn (senere 3 da den store blev for gammelt til div tilbud), så det MÅ du da også få med 3 børn!!
Mit loft på boligsikringen udgjorde ca 500-800 kr pr måned (mindre i boligsikring)
- og ja, Gizmo, vi skrev lige i ‘ryveren’ af hinanden.
Tro mig, jeg ved hvad du går igennem!! Var selv på kontanthjælp i over 21 år pga dårlig sagsbehandling (de lod mig bare sejle i min egen sø, da det var billigere end at bevilge en førtidspension).
Men du skulle få fuld kontanthjælp, et mindre minus i boligsikring, men fuld friplads til dine børn!!
Jeg tror og håber du lige nøjagtigt kan holde skindet på næsen.
Hvis du får lavet budget i banken, så kan du også få spredt børnepenge/børnebidrag og den slags ud, så du får et større rådighedsbeløb om måneden. Sådan måtte jeg selv gøre.
Det kommer jo an på hvor meget man modtager i sociale ydelser i alt.
Jeg har ikke tjek på beløbs-grænserne, men det handler jo om, at man max. kan modtage et vist beløb, i sociale ydelser.
For mit eget vedkommende var jeg på kh i ca. 13 år, jeg havde fuld friplads til mine 2 børn, og jeg fik boligsikring.
Jeg formåede lige netop at holde mig under “loftet”, så der blev aldrig trukket noget i nogen af mine ydelser.
Ja, man rammer hurtigere loftet, jo flere børn man har - man må jo ikke glemme at det er udlændingene der skal straffes hårdest, og at der skrider et par danskere med i svinget:D:D
jeg er altså røget på nedsat kontanthjælp efter de der 6 mdr.
jeg får ingen boligsikring, eller andre ydelser, kun lidt hjælp til institution.. altså når ikke de kræver det retur igen..
jeg har kun 2 børn med institution, hvor den ældste strengt taget godt kunne gå hjem fra skole hver dag. Og den yngste skal i skole efter sommerferien.