Din sag om førtidspension er færdigbehandlet i Specialrådgivningen og skal nu forelægges kommunens pensionsnævn til afgørelse.
Dette vil sandsynligvis ske den 25. august.
Citat slut.
Der står lidt mere, men det udelader jeg.
Som brevet antyder så er det vel selve afgørelsen om en evt tilkendegivelse af pension eller ikke, der skal foretages sådan som, jeg har forstået det.
Men hvor jeg er lidt i tvivl er om at Specialgruppen er det samme som pensionsteamet.
Godt nok står der forelægges kommunens pensionsnævn til afgørelse og det betyder for mig umiddelbart at, det er den endelige afgørelse der skal træffes.
Har nogen en mening her eller mon jeg tolker det rigtigt ??
Specialrådgivningen hedder noget forskelliget i de forskellige kommuner (nogen har dem slet ikke tror jeg ) her i min kommune hedder de noget andet …
Det er en gruppe der inde det sendes til nævnet undersøger ALT hvad der er der er i sagen , og mangler der noget så sender de det tilbage til sagsbehandler, feks røg min sag til sådan en gruppe de 8 feb 2010 min venindes røg til samme gruppe den 2 feb 2010
De undersøgte vores sager min røg til pensions nævnet i april og min venindes blev sendt tilbage til sagsbehandler fordi der manglede noget …
(hun fik så pension i fredags )
Så det er nok det samme jeres specialerådgivning er , altså et sted der sidder og ser samlet på og vurdere din sag inden den bliver sendt til nævnet som så forholder sig til deres vurdering
Tak til jer der har reageret her. Det bekræfter kun at , jeg har tolket det brev rigtigt. Så afventer jeg kun afgørelsen, rart nok at man trods alt er så langt.