“- Der er et flertal af kommunaldirektører, der synes det er en god idé med OPS, men hver tredje kommunaldirektør synes, det er en dårlig idé. Stod det til mig, ville jeg kalde de kommunaldirektører op på mit kontor, som er imod udbud og offentligt-privat samarbejde, og fyre dem, sagde erhvervs- og økonomiminister Brian Mikkelsen (K).”
Giv i stedet kommunerne lov til at tjene penge, så x-købing kan udbyde ydelser i y-købing.
Tror det er de færreste der på forhoånd ved at ops står for offentligt privat samarbejde - Jeg gjorde i hvert fald ikke.: Formalia; men jeg kan lide at kunne gennemskue en post inden jeg beslutter mig for at følge linget…
Jeg synes ikke, at OPS er specielt herligt… Det vil udelukkende øge fokus på at tjene penge, og skal vi alle sammen lige gætte engang, hvordan det f.eks. er nemmest at spare/tjene penge på sygedagpengesager??
(Svar til de vildfarne = Ved at lukke flest mulige sager!!!)
Jeg synes de kommunaldirektører som synes det er en dårlig ide, er nogle bedre kommunadirektører, end deres ry normalt tillader
[QUOTE=superhoax;125772]Giv i stedet kommunerne lov til at tjene penge, så x-købing kan udbyde ydelser i y-købing.
Tror det er de færreste der på forhoånd ved at ops står for offentligt privat samarbejde - Jeg gjorde i hvert fald ikke.: Formalia; men jeg kan lide at kunne gennemskue en post inden jeg beslutter mig for at følge linget…
[/quote]
Kommunerne tjener da penge hver dag fra både private og andre kommuner, fx: Specialpædagogik, buskørsel, snerydning, levering af mad, p-afgifter osv. osv. osv.
[QUOTE=Andersine85;125808]Jeg synes ikke, at OPS er specielt herligt… Det vil udelukkende øge fokus på at tjene penge, og skal vi alle sammen lige gætte engang, hvordan det f.eks. er nemmest at spare/tjene penge på sygedagpengesager??
(Svar til de vildfarne = Ved at lukke flest mulige sager!!!)
Jeg synes de kommunaldirektører som synes det er en dårlig ide, er nogle bedre kommunadirektører, end deres ry normalt tillader
[/quote]
Tro mig, det kan IKKE blive værre… -det ved enhver der læser med på denne side :o
Og hvis Du mener sagsmishandlerne(og deres bagland) kan blive værre - uden at sige deres stilling op - tror jeg du er meget alene med denne “viden” :eek:
Kan du dokumentere, hvilket af ovenstående på nær p-afgifter, der giver sorte tal på bundlinjen. Jeg vil mene at resten ikke er særligt markedsstyret og giver røde tal.
Så nej kommunerne tjener ikke penge, gjorde de det var det vel ikke nødvendigt at beklage sig til regeringen.
Øhh, om deres “arbejde” giver overskud er vel relativt… -men er vel også sagen underordnet for kommunerne har lov til at tjene penge, både fra private og andre offentlige myndigheder… -om de så magter dét er selvfølgelig en helt anden sag, men de forstår ihvertfald at formøble vores fælles ressurcer på diverse byggeprojekter/udstykninger, konsulenter, affaldsproblematikker, valutaspekulation osv. osv.
Forøvrigt er vores årlige kommunale grundskyld steget med over kr. 8.000,- på 5 år !!!
[QUOTE=Andersine85;125820]Tjo, jeg vil nu godt mene det kan blive værre… i hvert fald i de gode kommuner… Som der jo også findes nogle stykker af.
[/quote]
Det lyder da interresant at der findes gode kommuner i DK :eek: -hvilken kommuner er gode? -og hvor finder man disse oplysninger?
Tja, man må jo spørge hvor folk har gode erfaringer… For det sker jo rent faktisk også
Jeg spurgte da i en trå herinde på et tidspunkt, og der kom der da heldigvis også et par af de gode oplevelser frem.
Og ofte, så er det jo også mere personbestemt end kommunebestemt. Men igen, nogle kommuner lægger mere vægt på etikken, end andre gør…
[QUOTE=Andersine85;126065]Tja, man må jo spørge hvor folk har gode erfaringer… For det sker jo rent faktisk også
Jeg spurgte da i en trå herinde på et tidspunkt, og der kom der da heldigvis også et par af de gode oplevelser frem.
Og ofte, så er det jo også mere personbestemt end kommunebestemt. Men igen, nogle kommuner lægger mere vægt på etikken, end andre gør…
[/quote]
Hmmm, hvis/når “man” ligefrem kan opdele kommunerne i gode og dårlige sagsakter på grund af personlige erfaringer? -skal vi vel have de gode kommuner frem så vi kan tydeliggøre og fremhæve deres fagligt dygtige arbejde og bruge dette i vores fælles kamp på anstændig retfærdighed i vores sygeforløb ???
Og fordi en enkelt(eller to) person har haft en rimelig(læs: god) sagsgang, bør det vel ikke fremhæve en kommune som være over gennemsnittet ???
Kender da også til en borger der fik fleksjob uden arbejdsprøvning på kun 5 måneder… -det var så også en sagsbehandler fra deres egen afdeling :D:D:D
De gode historier kan da lige såvel være med til at hæve en kommune over gennemsnittet, som de dårlige historier kan være med til at sænke dem.
Nu er det her jo så selvfølgelig heller ikke lige stedet for de gode historier, men også herinde er det da tydeligt at se, at visse kommuner nævnes negativt flere gange end andre.
Så ud fra det kan man da godt tillade sig at tænke, at nogen nok klare deres job bedre end andre.
1-2 positive historier kan jo ikke hæve en kommune over gennemsnittet, når der er omkring 10-20 dårlige/ulovlige afgørelser i samme tidsrum
Og selvfølgelig nævnes nogle kommuner flere gange end andre… -alene størrelsen af kommunen har jo stor betydning for antal indlæg… -så det kan undre hvis antallet af indlæg, skulle kunne bruges til at redegøre for hvilken kommune der er god eller dårlig ???
Så denne fortolkning kræver vist man er offentlig ansat, og ikke kender til statistik og demografi