nensypigen
Du kan være helt rolig de får ikke Tyrkiet med i EU, EU er et KÆMPE apparat som ikke bare føjer at en enkelt eller 2 næser af en af deres taburetter syntes, så der kan du være HELT rolig. Hvis tyrkiet kommer med bliver det først om MANGE MANGE år, for de lever slet slet ikke op til de krav der stilles, end ikke til de krav enhedslisten selv stiller, for glem ikke at enhedslisten siger at HVIS Tyrkiet lever op til bla menneskerettighederne (ikke kun det krav stiller enhedslisten) Så tag du det helt roligt, det behøver du slet ikke spekulere på 
Mht den anden side af indvandredelen, så er enhedslisten der bare langt mere menneskelig fuldstændig som de er på alle andre områder, inden de siger sådan set bare at det ikke er ok at være dobbeltmoralsk, en holdning jeg har det helt fint med.
Jeg kender en lille dreng, der blev fundet siddende ved hans forældres hus, han var kommet hjem til at hans familie (dvs også onkler osv af mulige værger) var blevet slagtet (og moren helt sikkert også voldtaget) man mener der findes en bror til drengen et eller andet sted men man har ikke kunne finde ham, der til er sandsynligheden for at broren er børnesoldat ALT for stor, så overdrog røde kors drengen til broren, ville drengen meget sandsynligt ende som børnesoldat også selv om at broren måske ikke var det, det er helt normalt at man SÆLGER sin familie-børn på den måde.
Drengen kom her til, til et asylcenter, hvor han reelt ikke må komme uden for indhegningen for vores kære regering, det er knægten slet ikke gammel nok til, dog har centeret lempet på reglerne så han har fået lov til at tage med en af de ansatte til fodbold, den ansatte træner det hold drengen går på.
Drengen startede for 2 år siden, og kunne faktisk ikke et ord dansk, og modtog i øvrigt ingen nævneværdig undervisning på centeret (sæt nu han blev for dansk det kan vi jo ikke have) Nu taler han næsten flydende dansk, mest til tak for hans fodbolds ture, hvilket er det ENESTE han oplever uden for centeret.
Drengen er i dag 10, han blev fundet som 6-årig, ved du hvad der sker med ham om 8 år?? Han får en engangsbillet tilbage til Afrika, at du syntes den form for behandling af mennesker er ok, kan jeg jo desværre ikke gøre andet ved end at undre mig over.
Jo jeg kan fortællke dig at det netop er DEN form for meget stramme og uhyggelige politik enhedslisten meget gerne vil have fjernet, for antaget at den her dreng i stedet var kommet i en plejefamilie, fik ordentlig dansk skolegang, rigtige danske kammerater, et helt alm liv, ville han SAGTENS kunne blive en del af den arbejdsstyrke vores politikere RÅBER og SKRIGER på at vi skal have mere af og det er i en fart, hvad er logikken så i at tage den potentielle gode arbejdskraft og behandle dem som den **** man jokkede på i sidste uge?? hvad er logikken i at smide den her dreng hjem igen, frem for at give ham en ordenlig tilværelse, ud over faktummet der ligger i at være skabs racist.
Men okay hvis man ER bange for at behandle andre end sine egne ordentligt, så er det jo så sådan man har det (og følelser styre man ligesom ikke selv) jeg forstår bare ikke den angst, slet ikke nu jeg selv er udsat for den angst, jeg forstår ikke hvad jeg har gjort galt for at jeg skal behandles som den dreng (bare jeg ikke kan få en enkeltbillet til Afrika) lige som jeg simpelthen ikke forstår hvad den dreng (og 90% af alle andre flygtninge) har gjort galt for at skulle straffes på den måde vi straffer dem på, men det kan du måske forklare mig?? 
Men heller ikke der skal du være særlig bange, det er stort set kun enhedslisten der går ind for at alle skal behandles med værdighed uanset hvor i verdenen de kommer fra og hvilken farve de har, enhedslisten får alligevel ikke flertal til et helt ordentlig medmenneskelig politik, værgen til os der er født og opvokset i Danmark af danske forældre eller til flygtningene, det går socialdemokraterne ALDRIG med til, det “eneste” enhedslisten gør er at trække lidt i den rigtige retning, flertal til de tiltag som virkelig vil batte for en fornuftig behandling af de svageste kommer de ALDRIG i gennem med, der er slet slet ikke flertal for det heller ikke blandt rød blok alene, så tag du det helt roligt, også på det område, de 6-8 mandater enhedslisten står til lige for nuværende, der er dælan rasme LANGT op til de 90 stemmer der skal til for at få flertal.