[QUOTE=brøkpensionist;126928]Helene, det er da noget sludder at sige, så havde du ikke valgt at få de børn.
Hvad vil du så sige til dine børn, hvis lille Danmark rammes af en eller anden katastrofe?
Hvad vil du sige til dine børn, hvis dit hjem bliver overfaldet af en eller galning, og 3 af dine børn bliver slået ihjel?
At det havde været bedst ikke at have fået dem, når du nu var for dårlig til at forudse en sådan hændelse?
[/quote]
NEJ, det er ikke noget sludder. Jeg har selv valgt ikke at få flere børn, fordi min situation ikke er gunstig nok til at få flere!! Jeg ville ellers godt have haft børn til jeg segnede.
Vi taler jo ikke om pludselige katastrofer, vi taler om folk fra lande der har ligget i krig de sidste MANGE MANGE ÅR. At de får børn i hjemlandet kan man jo ikke gøre så meget ved, da prævention ofte er noget man ikke kan købe og oplysning, ikke er en selvfølge.
Men i Danmark bliver de altså oplyst og kan få - gratis, prævention på alsylcentrene. Mange takker også ja tak. Men endnu flere vælger at få børn selvom de godt ved de ikke får et godt liv, og kan risikere at sidde hele deres barndom og ungdom i et center, velvidene, at de ikke aner om de er købt eller solgt. Dét synes jeg simpelthen ikke de forældre kan være bekendt, de kender jo vilkårene og lider selv under forholdene.
Det kan da godt tænkes som LUM skriver, at nogle måske regner med, at jo flere børn de får, jo større er chancen for ophold. Men faktum siger jo, at det er ligemeget med hvor mange børn de har, og at mange børn ikke øger chancerne for ophold. Hvordan dælen kan de gamble på den måde og risikere at sende ikke blot dem selv, men også 5 uskyldige børn tilbage til et forfærdeligt hjemland???
Det er jo direkte dumt!!
Der er da heldigvis også nogen om nøjes med det/de børn de kom med, og som venter til de får endeligt besked med at øge familien. Og det er da den vej sagen skal drejes.
Man sætter da ikke bare børn i verden, blot for at tilbyde dem et liv der ikke er værdigt, og som i sidste ende kan betyde at de alle sammen må rejse hjem til INTET. Man kom to til et fremmed land, og rejser hjem 4-7 stykker, det er da at fordoble sine problemer drastisk:eek: