Jeg har skrevet før, da det nogen gange hjælper på frustrationerne at skrive brok.
Jeg har haft det psykisk skidt siden barndommen, der var præget af svigt, alkoholisme og konflikter.
I 2004 brænder jeg sammen og har haft tre småjobs og ellers været på kontanthjælp siden.
I 2009 smider jeg håndklædet i ringen og giver op. Siger til min psykiater jeg vil søge flex/pension. Kommunen beder om en psykiatrisk udredning, men psykiateren bliver syg. Så lader kommunen som ingenting og sender mig i almindelig aktivering, selvom de SKAL vente på udredningen. Den aktivering kom jeg slet ikke til pga angst.
Så kom udredningen og NU skulle jeg RIGTIGT arbejdsprøves. Konsulenten fra Revacentret BOMI fandt et sted på et børnebibliotek. Tre gange kom jeg ikke til det indledende møde, fordi jeg flere dage før og på selve dagen er fuldstændig panikslagen.
I den psykiatriske udredning fik jeg to diagnoser evasiv personlighedsforstyrelse og kronisk stressbelastning neurastenia. Den næste gang jeg kommer til psykiater får jeg så diagnosen bipolar type 2.
Den sidste gang jeg aflyste med bomi konsulenten sagde hun tre gange, at hun mente jeg skulle indlægges, så jeg kunne få noget behandling. Jeg følte mig så magtesløs, hun har mine papirer, men har ikke læst dem. Jeg har været i behandling on and of hele mit liv og alle behandlingsmuligheder er afprøvet. Snart får jeg brev, hvor sagsbehandler, bomi og jeg selv skal - jaaa, hvad skal vi mon?
I forgårs var jeg til psykiater igen. Jeg fik stesolid for at klare arbejdsprøvning. DET ER FULDSTÆNDIG ABSURD. Oven i det hele fik jeg så endnu en diagnose borderline. Nu tør jeg snart ikke gå til psykiater mere, for hvad bliver det næste.
Kh Hanna