Jeg håber at nogen måske kan hjælpe mig til at forstå det! ![]()
Er det rigtigt at invalidebil kun gives til folk med en gangdistance under 100 meter?
Hjælp til bil, er det sådan at man, hvis man nu fx har behov for høj bil, automatgear og vidvinkel spejle, får bevilliget tilskud til de dele, og at det kræves at bilen er max et år gammel, og man ikke får hjælp i form af lån?, som man gør til invalidebil??
Jeg spørger FORDI jeg har mødt mange der har gangdistance laaangt over 100 meter der har en invalidebil (og det er ikke de der kassebiler jeg tænker på, det er jo en anden snak) og jeg har ikke kunne finde ud af om man kun får hjælp til lån når man får tilkendt invalidebil og ikke får tilkendt hjælp til bil… gav det mening?? :mad:
Jeg selv har HMS (hypermobilitetssyndrom) og store problemer med bækken og hofte. Nogle dage kan jeg gå fint, andre dage humper jeg rundt og kan kun lige akurat det jeg SKAL. Grundet bækkenet kan jeg ikke længere køre med manuelt gear uden min hofte skrider så jeg ikke kan gå :eek: Derudover er det svært at komme ind og ud af bilen hvis den er for lav. Da min økonomi er så dårlig pga mit helbred så er det kun hvis kommunen kan hjælpe mig at jeg kan få en bil med de ting. Og da jeg har så store problemer med helbredet er jeg meget afhængig af en bil, er alene med 2 børn der skal køres til ene og andet.:eek:
Det er ikke sikkert jeg falder ind under noget der gør at jeg kan få hjælp,
men nu håber jeg at jeg i det mindste kan få en ide om hvad det går ud på ![]()