Feriepenge under sygemelding...

Jeg har ikke holdt hovedferien i år da jeg har været sygemeldt, så derfor har jeg jo fra idag af ret til at få udbetalt hovedferien (3uger), men hvem skal skrive under og hvor skal feriekortet hen bagefter.
Det er rigtig mange år siden jeg har haft et feriekort så jeg er lidt på den.
Jeg var kommunalt ansat skal lige siges.

God weekend til Jer alle :slight_smile:

Jeg fik feriepenge udbetalt under sygemelding, og da var det min sagsbehandler, der underskrev
Feriekortet skulle bare sendes retur (er der ikke en svarkuvert?)

Når man er syg og ikke kan holde sin ferie, betragtes feriepengene ikke som indtægt, selvom du stadig får din anden forsørgelse. Det skal derfor ikke modregnes i diverse ydelser, du får

ja Tessa har ret ferie pengene er oven i din udbetaling af sygedagpenge..

jeg fik så underskrevet mit ved borger serves .. men måtte der op af to gange da jeg sendt mit for tidligt. og det resulteret i at jeg igen fik brev om rest tilgodehavende ferie penge..

så hvis du ringet til ferie fonden så rådgiver de dig. og de er meget behjælpelige…

[QUOTE=Susanne2412;126785]Jeg har ikke holdt hovedferien i år da jeg har været sygemeldt, så derfor har jeg jo fra idag af ret til at få udbetalt hovedferien (3uger), men hvem skal skrive under og hvor skal feriekortet hen bagefter.
Det er rigtig mange år siden jeg har haft et feriekort så jeg er lidt på den.
Jeg var kommunalt ansat skal lige siges.

God weekend til Jer alle :slight_smile:
[/quote]

Hej Susanne2412

Hvis det er samme kommune det omhandler? -er det nok at afleverer feriekortet til sagsbehandleren, så sender h*n det videre til den der varetager området i din kommune fx økonomiafdelingen, feriekortafdelingen osv. :wink:

.