Har lige et spørgsmål
Nu er jeg i arbejdsprøvning for at komunnen vil se hvor mange timer jeg kan arbejde om dagen, men nu er det sådan at jeg har fået konstateret slidgigt 3 steder på rygsøjlen, så det er blevet til 3 timer om dagen, men har fortalt dem at jeg er fuldkommen ødelagt i ryggen når jeg kommer hjem og skal mindst ligge ned i 2-3 timer efter at jeg er kommet hjem, men de er åbenbart ligeglade fordi de satte det op til 4 timer om dagen, hvilket så endte med at jeg måtte sygemelde mig fra arbejdsprøvningen og blev selvfølgelig kaldt til samtale, hvor de ville lukke for mine sygedagpenge hvis jeg ikke genoptog arbejdsprøvningen, men jeg havde været ved min lægen som synes at det var iorden at jeg sygemeldte mig og sagde at de kunne ringe til hende hvis der var noget de var i tvivl om, så det bad jeg dem om, og det endte så med at jeg kom tilbage til de 3 timer + 1 ugenlig fridag, nå men nok om hvad jeg fejler og laver, mit spørgsmål er ret kort
Hvis/når jeg bliver tilkendt førtidspension vil hele sagen med ryggen automatisk bliver sendt til Arbejdsskadestyrelsen hvor de vil vurdere om jeg skal havde erstatning for den ødelagt ryg eller skal man selv sørge for at de får papirerne på det??
[QUOTE=jang;114220]
men de er åbenbart ligeglade fordi de satte det op til 4 timer om dagen, hvilket så endte med at jeg måtte sygemelde mig fra arbejdsprøvningen
[/quote]
Skriv dagbog, den vil være din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen, eller not.
Du spørger: #Hvis/når jeg bliver tilkendt førtidspension vil hele sagen med ryggen automatisk bliver sendt til Arbejdsskadestyrelsen hvor de vil vurdere om jeg skal havde erstatning for den ødelagt ryg eller skal man selv sørge for at de får papirerne på det??"
I teorien ja men…virkeligheden er en anden. Hvis du eller din læge mener at dine skader er arbejdsrelateret skal DU sørge for en arbejdsskadeanmeldelse.
Først når Arbejdsskadestyrelsen har godkendt dine skader som en arbejdsskade og du har det på skrift er din sag anmeldt korrekt.
Her skal du have dokumentationen i orden med alle relevate oplysninger.
Du spørger: #Hvis/når jeg bliver tilkendt førtidspension vil hele sagen med ryggen automatisk bliver sendt til Arbejdsskadestyrelsen hvor de vil vurdere om jeg skal havde erstatning for den ødelagt ryg eller skal man selv sørge for at de får papirerne på det??"
I teorien ja men…virkeligheden er en anden. Hvis du eller din læge mener at dine skader er arbejdsrelateret skal DU sørge for en arbejdsskadeanmeldelse.
Først når Arbejdsskadestyrelsen har godkendt dine skader som en arbejdsskade og du har det på skrift er din sag anmeldt korrekt.
Her skal du have dokumentationen i orden med alle relevate oplysninger.
Hilsen Peter
[/quote]
Mange tak for svaret, det var bare det jeg ville havde at vide
Men hvis du mener det er en arbejdsskade
så har du vil anmeldt skaden og oplyst det til kommunen
man kan udmærket få erstatning uden du får førtidspension
den bliver bare ikke så stor, som hvis det vuderes til du har mistet hele din erhvervsevne
venter stadig på pension fra kommunen
Men min forsikring har givet mig livsvarig pension, det har de selv vuderet
en løbende udbetaling til de 65 år og et engangsbeløb
mit er så sygdom og ikke en arbejdsskade
men det har jeg selv anmeldt og har stort set ikke noget med kommunen af gøre
de har dog selv søgt en masse oplysninger, der i blandt min arbejdsprøvning
så den er vigtig man i hvertfald har en gennemført(med mindre lægerne har skrevet, man ikke kan)
[QUOTE=MTVRV1;114283]Men hvis du mener det er en arbejdsskade
så har du vil anmeldt skaden og oplyst det til kommunen
man kan udmærket få erstatning uden du får førtidspension
den bliver bare ikke så stor, som hvis det vuderes til du har mistet hele din erhvervsevne
venter stadig på pension fra kommunen
Men min forsikring har givet mig livsvarig pension, det har de selv vuderet
en løbende udbetaling til de 65 år og et engangsbeløb
mit er så sygdom og ikke en arbejdsskade
men det har jeg selv anmeldt og har stort set ikke noget med kommunen af gøre
de har dog selv søgt en masse oplysninger, der i blandt min arbejdsprøvning
så den er vigtig man i hvertfald har en gennemført(med mindre lægerne har skrevet, man ikke kan)
[/quote]
Det kan ikke være andet end en arbejdsskade, da jeg har arbejdet som smed/svejser hele mit liv og har haft en del tunge løft, måske er det min egen skyld med de tunge løft, men hvis man feks står på en svejselinje, så er der alså ikke tid til at bruge kranen til alle de tunge ting(så går hele linjen i stå, ved at de andre skulle vente på mig)
Men skaden er ikke anmeldt endnu, da det ikke er afgjort endnu om en operation kan hjælpe mig(hedder vist nok noget med at stivne ryggen eller sådan noget), men der er skrevet fra dag 1 i papierne ved lægen at det er kommet fra arbejdet
[QUOTE=jang;114299]Det kan ikke være andet end en arbejdsskade, da jeg har arbejdet som smed/svejser hele mit liv og har haft en del tunge løft, måske er det min egen skyld med de tunge løft, men hvis man feks står på en svejselinje, så er der alså ikke tid til at bruge kranen til alle de tunge ting(så går hele linjen i stå, ved at de andre skulle vente på mig)
Men skaden er ikke anmeldt endnu, da det ikke er afgjort endnu om en operation kan hjælpe mig(hedder vist nok noget med at stivne ryggen eller sådan noget), men der er skrevet fra dag 1 i papierne ved lægen at det er kommet fra arbejdet
[/quote]
arbejdsskade dækker over to begreber…
hvis du ikke kan bevise med dato m.m. hvornår skaden er sket så er DET at fortrække at se om det kan blive en ehversbetinget sygedom ellers afviser de det sikkert med begrundelse af at den ligeså godt kunne havde kommet derhjemme.
[QUOTE=xlars38;114322]arbejdsskade dækker over to begreber…
hvis du ikke kan bevise med dato m.m. hvornår skaden er sket så er DET at fortrække at se om det kan blive en ehversbetinget sygedom ellers afviser de det sikkert med begrundelse af at den ligeså godt kunne havde kommet derhjemme.
[/quote]
Det bliver en ehversbetinget sygedom(rygskade), skaden har været der i flere år, men det er inden for de sidste 2 år jeg rigtig har døjet med den, de sidste 4 mdr på arbejde levede jeg praktisk talt af dolol(morfin præparat), spiste 8 -10 stykker for at klare mig igemmen dagen
Kan på det varmeste anbefale den sidste men er jo ikke klar over hvor i landet du bor så…
De har fuldstændig tjek på hvordan tingene bør fungere incl en arbejdsskade andmeldelse for det realiteterne er sådan at formuleringen i denne er yderst vigtig for at blive anerkendt.
Iøvrigt, en decideret skade SKAL anmeldes indenfor tidsfristen på 1 år.
Ønsker dig held og lykke med det hele
Buster, medlem af AVS samt supleant i FFS -og med en arbskadet mand som kæmper en kamp for at få anerkendt sin skade(nedslidning) i ASK efter 20 år som jord-og betonarbejder, suk!
ja min sag blev afvist, pga, “for sent anmeldt”… 3 f mente den skulle ankes, som så er gjort…
jeg forstår dog ikke min sag ikke er anmeldt, da der i mine lægepapierer står " skal skadeanmeldes" efterfulgt af min læges initialer…
den “flinke dame” ved ask, sagde at mit cpr nr. godt nok stod der, blot var der ingen sag…
så sager som er for sent anmeldt bliver som udgangspunkt AFVIST…
ufatteligt er det jo, når der står tydeligt i § 32 (social jura) … anmeldespligten påhviler sikringstager/arbejdsgiver…
og overholdes loven ikke… så er der ingen konsekvens…
overført til færdelsloven betyder det … du må gerne kører for stærkt, du får ikke bøde, når blot du ikke kører nogen ned…
det bliver spændende hvad ankestyrrelsen, kommer med i sagen … men min feeling siger mig at de blot giver a.s.k medhold… for efter hvad jeg forstod på 3 f. så var der temmelig mange der “havde part i en sådan sag”… og det ville være alt for omstændigt, hvis alle disse sager nu skulle anerkendes…