førtidspension + beskæftigelse = mindre pension?

Når man før førtidspension og er i beskyttet beskæftigelse som er visiteret af kommunen. Kan det så være rigtigt, at man bliver trukket i pension, når man brutto tjener ca. 12-13000 om året på det beskyttet beskæftigelse?

Nø, du skulle gerne kunne tjene op til ca.60.000kr pr år før du trækkes.

Men.. får du bolighjælp eller anden? det kan være forklaringen.

VH Popiae

Du må på nuværende tjene 62500,- om året, uden at det påvirker pensionen.

[QUOTE=Jan69;121677]Du må på nuværende tjene 62500,- om året, uden at det påvirker pensionen.
[/quote]

Endnu en gang giver du urigtige oplysninger!

Man må som enlig førtidspensionist, på de nye regler fra 1/1 2003, have en indtægt 66.500 om året, før der fradrages i førtidspensionen.
/Frank

@frankmj vi kan alle have en smutter uden det er nødvendigt at skrive sådan :confused:

Jeg skriver altid ca 60.000 ved godt at det er mere men kan sgi ikke følge med hver gang der laves om i tal , så ville jeg blive blå i hovedet …

det korte af det lange er , man skal ikke trækkes fordi man tjener 12.000-13.000 om året …

så lad os lige prøve at snakke ordentligt til hinanden herinde …

[QUOTE=Hejdien;121708]@frankmj vi kan alle have en smutter uden det er nødvendigt at skrive sådan :confused:

Jeg skriver altid ca 60.000 ved godt at det er mere men kan sgi ikke følge med hver gang der laves om i tal , så ville jeg blive blå i hovedet …

det korte af det lange er , man skal ikke trækkes fordi man tjener 12.000-13.000 om året …

så lad os lige prøve at snakke ordentligt til hinanden herinde …
[/quote]

Jeg mener bestemt jeg holder en god tone. Jeg sviner ikke Jan69 til, gør blot opmærksom på, at de sidste 2 indlæg jeg har har læst fra hans side, indeholder faktuelle fejl. Når folk udtaler sig så skråsikkert som Jan69 (i stedet for at skrive: “Jeg tror at…”), kunne andre brugere forledes til at tro, at det var sandheden, og kunne finde på at agere derefter.

I øvrigt ændres satserne kun en gang om året…
/Frank

Vil det sige, at hvis man får boligsikring/ydelse, (hvad det nu hedder :)) at så bliver det beløb man må tjene om året også mindre ?

[QUOTE=SoLost;122040]Vil det sige, at hvis man får boligsikring/ydelse, (hvad det nu hedder :)) at så bliver det beløb man må tjene om året også mindre ?
[/quote]

Spørg din sagsbehandler i kommunen.

Men umiddelbart vil jeg antage det. Da boligydelse er en indtægt.

[QUOTE=SoLost;122040]Vil det sige, at hvis man får boligsikring/ydelse, (hvad det nu hedder :)) at så bliver det beløb man må tjene om året også mindre ?
[/quote]

Nej det gør det ikke… boligsikring/ydelse er ingen skattepligtig indkomst…
Men den anden vej kan det være din boligsikring/ydelse bliver mindre hvis du har en skattepligtig indkomst ud over pensionen…

Super, så det er kun skattepligtig indkomst, der bliver modregnet ?

[QUOTE=SoLost;122168]Super, så det er kun skattepligtig indkomst, der bliver modregnet ?
[/quote]

Ja … skattepligtig indkomst bliver modregnet med 30% i pensionen ud over det føromtalte nedre beløb på omkring 65.000kr for enlige…
Uanset om det er arbejde eller kapitalindkomst eller en løbende forsikringsudbetaling der er skattepligtig ved udbetaling…

@Frankmj

Det var dog et halv ubehøvlet svar.

1. hvem siger for øvrigt man er på de nye regler.

Mener at de fleste gerne vil vide CA hvor meget de må tjene, da de 1 gerne vil undgå modregning 2 ikke bliver modreget så meget, hvis de kommer lidt over.

Det er så sårligt relevant for de gamle førtidspensionister, da en enlig her bliver trukket dobbelt (60 %) hvis vedkommende kommer over de 200 Nogen og 70 tusinde.

@Solost

Når du tjener penge Om det så er mange eller få, så stiger din indtægt, og boligydelse beregnes på baggrund af blandt andet indtægt og formue.

Beløbet du må tjene førend der modregnes i pensionen er dog det samme uanset, om du modtager boligstøtte eller ej.

[QUOTE=superhoax;122172]
Det er så sårligt relevant for de gamle førtidspensionister, da en enlig her bliver trukket dobbelt (60 %) hvis vedkommende kommer over de 200 Nogen og 70 tusinde.
[/quote]

Ja mit svar var selvfølgelig givet for den ordning efter 2003… for de gamle førtidspensioner er reglerne ikke helt de samme… her består pensionen også af et grundbeløb og tillæg…

Hvordan får du det dog til at være et ubehøvlet svar ?

Det var da også det Hexi svarede mig ? I hvert fald hvad jeg forstod af hendes svar.

@Solost

Jeg er vist ikke den eneste,d er synes at frankmj har været lige hurtig nok

Ja Hexi’s og mit svar har krydset hinanden, det sker jo af og til

Hehe, har misforstået det. Troede du mente at Hexi’s svar var ubehøvlet.
Nu jeg med :slight_smile:

Beskyttet beskeftigelse ,er der under Forsognet ? så er der måske andre regler?

@superhoax
>> Det var dog et halv ubehøvlet svar.
Hvad mener du med det? Hvilken halvdel og hvad var ubehøvlet?

>> 1. hvem siger for øvrigt man er på de nye regler.
Har jeg heller ikke påstået, præciserede blot de nye regler
/Frank