Gik lige 3000kr ned....

brutto nu jeg får sygedagpenge efter fyreing fra fleksjob pga. af sygdom…
Det er saftsuseme mange penge ud af en i forvejen lille løn da jeg kun får for 25 timer…
Jeg er gået fra 13.187kr. til 10.164kr inden skat, det kommer til at kunne mærkes og jeg bliver nok nød til at overdrage datterens SFO til hendes far, for en raskmelding har lange fremtidsudsigter hvis der bliver nogen raskmelding…
Alt ramler om ørerne på mig i øjeblikket, jeg selv har det ad h til i øjeblikket både psykisk og fysisk men mest fysisk, min store søn har indenfor den sidste mdr. fået stjålet mobil og cykel, skal på studietur til 3300kr (er betalt) skal have 1500kr. med til kost og lommepenge, og cykel bliver vi også nød til at finde da han jo skal i skole og forsikringen giver ikke mange øre for den han havde og mobil har vi også måtte købe…
Gid dog man kunne være sygemeldt på kontanthjælp for så ville jeg få det samme ud af det økonomisk som med min løn, og samtidig er ATP på sygedagpenge højere end ved min løn, den fatter jeg ikke…
Jeg går sg snart hjemmefra, siden alt det her startede for 4 år siden har størsteparten af det der sker været negativt og opslidende… :mad:
Ja og så for at det ikke skal være løgn, læste vi i avisen i torsdags, at vores kommune vil lukke 9 skoler, deriblandt den vores datter går på, en af byens mest søgte skoler og den 3. største, og det er fra næste skoleår af… tag den…

Jeg føler med dig - for kender jo det der med at det ikke er en ting sjældent kommer alene.

Men når nu din indtægt er gået så meget ned,så kan du hvis du ikke allerede har gjort det,søge boligsikring el.husk at få den reguleret,sfo kan du søge tilskud til.

det er utroligt som man ikke kan have sin cykel og mobil i fred,men skal jo ikke bebyrte sine børn om sin økonomi, man de har godt af at vide at nu skl a der strammes ind.

Da jeg gik fra løn til sygepenge gik jeg hele mit byget igemmen - tog mindre tv pakke en billiger forsikring osv. for mange kan det betale sig at skifte tele selskab også,men må bare indratte sig som men best kan.

:kram:Det lyder ikke rart.

Med den nye “indtægt” kan du måske få friplads til sfoén.

Cykler fåes meget billigt på DBA.

Mobiler fåes også meget billigt brugte. Måske ikke den nyeste model, men den er brugbare.

Lav dig en liste, og så tag en ting af gangen. Stille og roligt.

Kender sagtens følelsen af alt ramler sammen..:kram:

Det kender jeg godt.

Jeg er flexer på kontanthjælp, samlevende med kontanthjælpsmodtager.

Min søn (ikke fælles barn) skal også på studietur der koster 3000 kr.

Jeg skynder mig at betale, for selvfølgelig skal han med, han undværer så meget andet til hverdag, pga vores økonomi.

Går derefter på kommunen for at søge overlevelseshjælp til resten af måneden, men det får jeg afslag på (det finder jeg ud af tre dage efter ansøgningen, da jeg mailer til sagsbehandler. Afslaget modtages aldrig pr brev?)

Så…100 kr til tre mennesker resten af måneden…æv!

Dernæst skal jeg til møde i morgen, for jeg skal sørme da aktiveres nu (har fået afslag på en pgf 17)

Men…jeg er af den holdning: Det kan godt være de er seje at slås med, men de får mig ikke ned med nakken.

Håber du kan finde det samme gå-på-mod :kram:

Syntes det lyder vildt med 3000 for studietur, min datter skal til Prag i uge 37, de har tjent penge ved at omdele flyvers, holde banko osv… så resultatet er at vi skal betale 360 kr + lommepenge… havde “regningen” været på 3000 så havde hun meldt afbud!
Kan man ikke søge kommunen om hjælp til sådan noget ? det er jo på sin vis vigtigt at de unge kan deltage på lige fod med vennerne selvom at vi forældre ramler ned i et hul :slight_smile:

Ved ikke om 3000 kr. er dyrt. Han skal 1 uge til Spanien, og det er inclusiv kost og logi.

Jeg søgte overlevelseshjælp, netop fordi jeg ikke kunne søge om hjælp til betaling af turen.

ja vi kender det så godt… men du er en af de få som kan få hjælp fra faren. det er vi en del som ikke kan. men må finde andre muligheder.

så for at overleve må vi se på vores bugtet udgifter og mad. og her får vi ikke varmt hver dag.

jeg skal også lige høre om alderen på dine børn.og hvad måned de er fra. for måske har jeg en endnu advarsels du skal være obs på

[QUOTE=Lizzy;120125]Ved ikke om 3000 kr. er dyrt. Han skal 1 uge til Spanien, og det er inclusiv kost og logi.

Det synes jeg er billigt, vores skal 7 dage til München på vandrehjem og kun morgenmad… for 3300kr.

lizzy det er alla den pris det koster for alle de studerernes ture. der bliver jo af beløbet betalt for forsikring og lærerne også. så det kan der ikke ændres ved.

jeg har også måtte slippe til turen. men da han fik de første oplysningen om den kommende tur. måtte min søn lække penge til side til lomme penge og turen af hans SU. for ellers kunne vi ikke overleve. jeg betalte så de 2000kr for at hjælpe.

og må sige at når vi er banket ned til fattigdom. så er det hele familien. og det er hårdt som enlig.

Susanne..

jeg skal lige høre om alderen på dine børn.og hvad måned de er fra. for måske har jeg en endnu grim advarsels du skal være obs på..:eek:

så er det jo selv forskyldt at i/du kun har 100 tilbage til resten af måneden

ja da nu skla komunen ligeh ave flere penge hjem på noget totalt hjælpeløs aktivering

hvis du mister så meget så burte du da kunne få en fæn del betalt af komunen hvis ikke det fulde beløb

ja man skla ikke være tro ved sit selskab pres dem efter man har fået tildbud hjem osv gør man ikke er man selv uden om det alle kan næsten med 100% sikkerhed tjene penge ved at få tildbud hjem på forsrikringer skifte selskab de billige er ligeså gode

mobil. af nyere model i G.G… kr 300.-
m-bikes også i G.G. med 28 gear, samt ekstra udstyr (ved ikke lige hvad det indebærer)

700.-

det var en tusse-mand for begge dele… + transport naturligvis…

begge dele kommer når du søger på de respektive enheder

ved ikke lige hvad der er vigtigst… og tror også der kan “pruttes” en smule… men så skal du som regel handle midt i mdr… det plejer jeg selv… da er folk mere modtagelige for bud.

mvh eders ace dk… håber der var lidt hjælp i dette

[QUOTE=maja-bell;120146]Susanne..

jeg skal lige høre om alderen på dine børn.og hvad måned de er fra. for måske har jeg en endnu grim advarsels du skal være obs på..:eek:
[/quote]

den store 17½ og december den lille 8 og januar…

det samme gælder næsten for handel i supermarket ligefør lukketid 1 times tid førs der bliver generalt alt kød sat ned til under det halve

susanne …

pu haa så kan du glæde dig. for så får det ikke de store konsekvenser for jer.

for jeg fik lige den over i hatten da børnepengene forsvandt. at min søn fra januar ikke kunne få SU. før 1 april grunden var at det var kvartals udbetalt. og der findes ikke nogen områder hvor man kan få eller hente hjælp.

kan så se du også har en på 8år men til den tid er der nok intet su længer.

superkok.. fint nok med oplysninger.. men jeg har nu aldrig oplevet at kunne handle til halv pris ved lukketid.

tror nu det er meget afgørende for hvor man bor.

og jeg er ellers også en der kan snakke mig til tilbud. men kan se det bliver svære og svære.
i går havde jeg en samtale med you-see da jeg betaler rimelig meget for at have tv. i samling med mine venner. som bor i samme boligselvskab (men ikke samme område )som mig.
og der var intet at komme efter ud over at han da kunne se jeg ikke benyttede mig af det gratis net tv. de har.:cool:

kan være jeg bare har været heldig omkring lukketid bla i føtex osv hovsa glemte hvis lige at sige det var kødvare min fejl beklager men sikkert meget om hvor man bor det har de helt ret i

der ER penge og sparre…

men i har ret, det kræver nogle ingredienser, som vi i vores tidligere liv ikke har gjort brug af… men der er råd og vejledning og hente… jeg tror enda der er lavet sites med fif og gode fiduser på nettet… mener og kunne huske det var nogle studerende der havde lagt deres erfaringer ud…

jeg benytter mig selv af følgende… der er banko 4-5 steder i mit område, der tager jeg altid hen når det er tid for kød i fryseren… de ældre der kun har en lille fryser, eller ikke har det store behov, da de måske er enlige. sidder gerne deres gevinster på auktion sidste på mdr. de vil hellere have lidt mønt… 40 % billigere er ikke uanmindeligt… for en kvart øffer

der er også diverse kødpakker samt andre gode sager som bliver solgt til spotpriser… men HUSK det er den sidste uge af mdr: hvor der er MEST og sparre…

princippet er det samme i G.G. … budene skal gives den sidste uge af mdr.

jeg bruger også og tage på grøntorvet (som vi her i byen har tirs)… lige før lukketid, hvor de skal til og pakke bilerne, bliver der lavet mange gode handler… de er virkelig til og snakke med … da varene ikke kan præsenteres imorgen igen…

den luksus der hedder blomster går samme vej… jeg tror de hedder mana-planter. dem købte jeg 2 stks af til lillemor… 40.- … (og gæt hvad det kastede af sig da jeg ville ligge mig til og sove)…:):):slight_smile:

jeg må jo også sige jeg er lidt privilegeret da jeg bor i en havneby… og kender 75 % af fiskerne… har lige købt 5 poser hummerhaler 180.-…MUUUUUMS …

der er gået lidt en sport i sagerne… (tror faen med de midler vi har tilbage og leve for ik…???)

jeg håber de små ideer kan hjælpe

mvh eders ace dk

ja og enda enu flere muligheder også heldig her kender fisker landmænd osv er også nemdled afdeverse steder for der kan man lige hetne et par% der og her altid godt med et tildbud og ang mælken det er sgu bedre end det optyndet piss man køber og kalder mæl i butikkerne som generalt ikke mælk :smiley: bare taænk over hvad en litter råmælk bliver til :smiley:

Hej. Undskyld. Orker ikke læse alle svar. Jeg er blevet anbefalet at søge supplerende kontanthjælp til mine SD. Har møde med kommunen vedr. Ansøgningen i næste uge. Synes du skal gøre det samme. Kontanthjalp er jo lige som det niveau man mener man kan eksistere for. Afsted med en ansøgning. Har du digital signatur så send den med det samme. Der er ingen tid at spille. Du kan gøre det på borger.dk