Gulvtæppet blev hevet væk under mig i dag

:confused: Jeg er ny på denne side, og vil lige fortælle min historie meget kort:

Jeg blev i feb 08 udsat for en arbejdsskade, blev ved et uheld blev jeg sparket i nakken. Dette skete i den allersidst praktik under min uddannelse som pædagog. Efterfølgende døjer jeg med hovedpine og svimmelhed. Sagen bliver anmeldt med det samme, og jeg får endda 12 gange fysioterapi betalt fordi jeg har pådraget mig et piskesmæld.
Trods skaden vælger jeg at gennemføre først praktikken dernæst mit studie. JEg har godt nok mange smerter, men efter også at have holdt barselsorlov midt i studiet, VIL jeg bare genneføre studiet. Dette bliver ikke helt uden besvær, og kan også ses på karakterne.
Jeg bliver færdiguddannet i feb. 09 og bliver fastansat i en børnehave eftefølgende. Efter et stykke tid der, begynder mine fysiske smerter at tage til. JEg får dagligt hovedpine. Er meget svimmel. Får besvær med at bruge min nakke ordentligt. HAr svært ved at styre mine bevægelser i venstreside. Ikke nok med det, så kan jeg ikke løfte eller bære, hvilket mit arbejde kræver. Jeg får mere og mere svært ved at koncentrere mig og flere og flere ting tager til løbende. I okt 09 bliver jeg fuldtidssygemeldt, efter at vi på arbejdspladsen har forsøgt at lave nogle skånebehov uden effekt.

I marts 10 flytter vi fra Varde kommune til Sorø kommune grundet min mands arbejde, og siger derfor mit job op. Og det tager lang tid for jobcentret at komme igang med min sag. Sommeren 2010 bliver min arbejdsskade anerkendt og jeg bliver tilkendt en méngrad på 10 %. Dog kan de ikke fastsætte min erhvervsevnetab før end Sorø kommune sender mig i arbejdsprøvning.
Kommunen vælger ikke at bruge nogle af de speciallægeerklæringer arbejdsskadestyrelsen har indhentet, men laver deres egen undersøgelse. Dette tager meget lang tid og vi er stadig igang. Det seneste er at de og vi nu venter på en neuropsykologisk test.

Men i dag har min mand og jeg været til møde på jobcentret, sammen med en bisidder fra min fagforening og 2 personer fra fastholdelelsescentret, en underafd. af ASK. Mødet gik ud på at afklare min erhversmæssige situation samt få forlænget mine sygedagpenge. Desværre blev gulvtæppet hevet væk under os - sagsbehandleren nægter at forlænge sugedagpenge, da ASK kunne fremføre at de midliertidigt at afsluttet min sag og erkendt mig en erhvervsevnetab på 15 %. Det gør jo så at jeg ikke havde det at kunne bruge som forlængelsesmulighed. Trods det at vi venter på en neuropsykologisk udredning, så vil hun ikke forlænge mine sygedagpenge. Skæringsdatoen hedder den 30. nov.2010. :confused:

Endvidere har jeg ikke følt mig lyttet til, eller taget alvorligt. Min sagbehandler mener ikke jeg reelt set fejler noget, scanningsbilleder viser jo ik noget. Og at jeg derfor ikke umiddelbart kan komme i betragtning til arbejdsprøvning, flexjob eller førtidspension. Jeg er under ingen omstændigheder interesseret i førtidspension - jeg er kun 28 år og har gerne 30 år tilbage på arbejdsmarkedet. Og kan ikke se mig selv hjemmegående. :confused:

Nu sidder jeg så her, og ved ikke hvad jeg kan eller skal gøre. Min fagforening mener at jeg ikke rigtig kan stille noget op, da jobcentret bestemt følger lovgivningen men at der er forskellige måder at følge den på. Sålænge den bare bliver fulgt. Min sagsbehandler er desværre typen der følger reglerne meget nøje. Jeg er dybt frustreret. :mad:

Kære Heidi!

Velkommen til!

Forstår godt, du er meget frustreret. Det tempo, som både Socialforvaltning og Sundhedssektoren arbejder i, bidrager ikke til hurtig afklaring og dermed fastholdelse på arbejdsmarkedet.

Du må forsøge at se bort fra diverse sagsbehandleres opfattelse af sygdomme - det er ikke deres kompetenceområder.

Min spidskompentence er ikke sygedagpengestop, så læs denne link på K10’s forside (yderst til venstre) grundigt, for jeg synes umiddelbart, der er noget, der halter:

Du er ikke færdigudredt og der er en méngrad på 15%…
Men din fagforening mener, loven bliver fulgt…?

Under alle omstændigheder skal du varsles skriftligt og parthøres i forbindelse med sygedagpengestop.
Du kan så anke stoppet og jeg har flere gange herinde læst, at folk har fået medhold i deres anke af sygedagpengestop, så det kan lade sig gøre.

Grim dag i dag, men fat mod, der kommer flere på banen til dig :slight_smile:

Jeg står i nogenlunde den samme situation. Er lige blevet forlænget fordi jeg har en arbejdsskadesag kørende, og modtog to dage senere en midlertidig afgørelse fra ASK. De kan heller ikke opgøre erhvervsevnetab, da jeg ikke er arbjedsprøvet. For 2 måneder siden så det ud til at jeg kunne forlænges på stationær, til at blive afklaret, men i midlertid er der dukket anden sygdom op i forbindelse med at der er søgt en diagnose på nakken (evt. piskesmæld) fra arbejdsskaden. Disse undersøgelser er ikke afsluttet, men bliver det forhåbentligt i løbet af få uger. Jeg kan desværre imødese at jeg ikke når at få klarhed over sygdom og behandling inden de tager sygedagpengene fra mig.

Et par uger mere kunne måske have gjort en forskel. En lille hage ved det er, at ASK har truffet midlertidig afgørelse inden de har fået neurologens speciallægeerklæring (bestilt af ASK). Og de afviste at nakkegenerne havde forbindelse med arbejdsskaden. Det begrundede de med at der var fundet slid i nakken… det er godtnok flot…

piskesmældsskader kan ikke ses på skanning, som du også er klar over… det er en møgskade at få sig, da den ikke accepteres som en rigtig skade endnu. Jeg har tegnet medlemsskab af ptu/whiplash og håber at kunne finde hjælp ad denne vej. Det er ganske vist ikke bevist at jeg har piskesmæld endnu, men går fint ind under katagorien ulykkesramt i flere omgange.

Jeg tror det er gavnligt at støtte sig op ad nogle, der ved hvad man snakker om, særligt når man fra systemet mangler forståelse for den lidelse man ufrivilligt har fået med i bagagen. Det er svært at stå alene med det, og man kommer let til at føle sig som en idiot eller noget.

Jeg ved at jeg ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse, bliver ikke fuldt arbejdsdygtig, men forhåbentligt mere rask endnu. Men skaderne fra arbejdsskaden er og bliver som de er. Der er således ikke de store forlængelsesmuligheder tilbage for mig. Men med lidt held kan jeg nå at få diagnoser og prognoser på på de nytilkommne sygdome, og kan måske få godtgjort at vi kan nå at afklare arbejdsevnen på 39 uger.

Ud over undersøgelsesresultater skal jeg derfor have neurologen til at komme med en teflonbelagt prognose på behandling og stationær/raskmelding på disse sygdomme. så har jeg måske en chance.

Hvis jeg støder på noget måske brugbart skal jeg nok sige til og håber at du kan gøre det samme

mvh

så der stemmes på venstre her inde vidste det [dårlig joke]

jeg havde samme problem min scanning billeder viste ingen ting fik også det der kontrast hedder det hvis vidste heller ikke noget det helt sore scanne intet først da de åbnede min knæ kunne de se at det skulle skilles af spores samles igen osv komunen sagde også det er hvis psysisk og ikke dit knæ ikke andet hæng i bliv ved

[QUOTE=HeidiAnd;130500]:confused: Sommeren 2010 bliver min arbejdsskade anerkendt og jeg bliver tilkendt en méngrad på 10 %. Dog kan de ikke fastsætte min erhvervsevnetab før end Sorø kommune sender mig i arbejdsprøvning.
Kommunen vælger ikke at bruge nogle af de speciallægeerklæringer arbejdsskadestyrelsen har indhentet, men laver deres egen undersøgelse. Dette tager meget lang tid og vi er stadig igang. Det seneste er at de og vi nu venter på en neuropsykologisk test.

Men i dag har min mand og jeg været til møde på jobcentret, sammen med en bisidder fra min fagforening og 2 personer fra fastholdelelsescentret, en underafd. af ASK. Mødet gik ud på at afklare min erhversmæssige situation samt få forlænget mine sygedagpenge. Desværre blev gulvtæppet hevet væk under os - sagsbehandleren nægter at forlænge sugedagpenge, da ASK kunne fremføre at de midliertidigt at afsluttet min sag og erkendt mig en erhvervsevnetab på 15 %. Det gør jo så at jeg ikke havde det at kunne bruge som forlængelsesmulighed. Trods det at vi venter på en neuropsykologisk udredning, så vil hun ikke forlænge mine sygedagpenge. Skæringsdatoen hedder den 30. nov.2010. :confused::
[/quote]

Hej Heidiand,

Velkommen til. :slight_smile:

Sygedagpenge loven er en meget snæver lov og det er den over hele landet, det er enten eller når man er på denne og derfor er det vigtigt at blive afklaret så vidt muligt man kan.

Jeg tænker at når nu Ask har erkendt erhvervs evnetab på 15 % kan du jo ikke være klar til det ordinære arbejdsmarkede ?? Såfremt din lidelse er stationær burde du derfor kunne forlænges på sygedagpenge iht. §27 stk. 2 da din relle arbejdsevne bør kortlægges inden de “fritstiller” dig" :

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1. det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

I øvrigt bør kommunen afvente rapporten fra neuropsykologen, men hvem har iøvrigt anbefalt denne ?

Håber det bedste for jer. Kom retur, måske kan vi redde noget endnu. :cool:

EE

her et godt link omkring piskesmæld.
det er længe siden jeg læste det sidst så kan ikke huske alle detaljer.
jeg er ikke noget godt eksempel udi afklaring ved kommunen med piskesmæld.
jeg har været sygemeldt siden jan 06, det er en lang historie og hvis I orker kan I se mere i mine tråde.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9296
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13356

Hmmm, kommunen sætter en ny undersøgelse igang, men afventer ikke endeligt svar = fagligt udygtig og inkompetent sagsbehandling.

>>Min sagbehandler mener ikke jeg reelt set fejler noget, scanningsbilleder viser jo ik noget<< = fagligt udygtig og inkompetent sagsbehandling.

Godt Du er her på K10, så skal det nok lykkedes at overkomme de - sikkert ulovlige - tiltag fra din nye sagsmishandler… -og trøst dig/jer med, at det - desværre - er blevet praksis at kommunens syge medborger skal helt ned i dynget før de kommer med hjælpen. Er det ikke noget med, at Sorø, Næstved og Slagelse - desværre - har Verdensrekord i svinsk sagsbehandling ??? -og i den forbindelse er det meget vigtigt at I kender til gængse love og §'er(og de findes heldigvis alle her på siden). :wink:

Ps. F*ck fagforeningen…

.

Hej igen,

jeg skal forsøge på bedst mulige måde at besvare Jer alle sammen - men jeg takker mange gange for at I har taget Jer tid til at give Jeres besyv med :slight_smile:

Enteneller: Kommunen og min sagsbehandler sætter ny undersøgelse i gang, nemlig den neuropsykologiske udredning. Jeg troede at man på dette grundlag kunne forlænge sygedagpengene, når nu alle muligheder ikke er udtømte. Og det er dem selv der sætter en ny undersøgelse i gang??? :confused:

Deres egen lægekonsulent, 3 forskellige neurologer, min egen læge og en psykolog mener alle at min situation er stationær, det bliver ikke bedre, men man kan heller ikke sige noget om hvorvidt det bliver værre. :confused:

Jeg forstår ikke det hele, men som jeg kunne forstå så lød det som om at min sagsbehandler mente at jeg sagtens ville kunne arbejde 30 timer, og at det også blev beregnet som selvforsørgende.
Hun har hele forløbet igennem været en slimet *****, hun er så nedladende og kan få både jeg og min mand til at føle os som ingenting. :mad:
JEg har aldrig oplevet så kold og kynisk en k*lling!! :mad:

Kh Heidi

Hej Heidi,

Min sagsbehandler i sygedagpenge var også mega kold, hun smed paragraffer i hovedet på mig konstant. Fx. da hun ikke kunne fange mig på min daværende arbejdsplads idet jeg havde fri, lukkede hun for sygedagpengene, jeg måtte så have fat i hende og beklage og dit og dat for at få dem åbnet igen.

Sygedagpengene er en kort sigtet ydelse, hvor det med rette skal tilses at få borgere tilbage på arbejds markedet. For dit vedkommende kan du nok indtil videre ikke gøre andet end at vente på rapporten fra neuropsykologen. Det lyder dog godt at du har lægekonsulenten med dig umiddlebart.:wink:

Mens du evt. venter skal du være opmærksom på at kommunen skal efter leve flg. paragraf hvor de skal partshøre dig senest 2 uger før de planlægger evt.
sygedagpengestop:

[b]§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning[/b].

Ved en “partshøring” har du mulighed for at komme med evt. indsigelser til evt. stop af sdp. og det er en rigtig god idé at være forberedt herpå.

Endvidere skal kommunen efterleve §28 tillige før evt. stop af sdp. og denne er der mange sagsbehandlere der “glemmer”.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

§28 kunne du jo allerede nu forevise din sagsbehandler, så kan hun jo tænke over denne.

Hvad siger din fagforening, såvidt jeg husker har du dem med på banen? Kommunen kan vel ikke bare henstille dig til at søge deltidsstillinger som din sbér angiver ??

Mvh. EE

[QUOTE=Enteneller;130605]
Sygedagpengene er en kort sigtet ydelse, hvor det med rette skal tilses at få borgere tilbage på arbejds markedet. For dit vedkommende kan du nok indtil videre ikke gøre andet end at vente på rapporten fra neuropsykologen. Det lyder dog godt at du har lægekonsulenten med dig umiddlebart.:wink:

Jeg ved godt at det ikke er meningen at man skal leve på denne ydelse altid, men sålænge mine muligheder ikke er udtømte og at man ikke mener jeg kommer til at vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked???

Desuden blev jeg dybt rystet over at hun midt i det hele melder ud, sb, at hun ikke vidste det var en arbejdsskade. Hun havde sjovt nok heller ingen papirer fra ASK, trods det at jeg ved hun har søgt aktindsigt.
[B

Hvad siger din fagforening, såvidt jeg husker har du dem med på banen? Kommunen kan vel ikke bare henstille dig til at søge deltidsstillinger som din sbér angiver ??
[/quote]

Min fagforening var med som bisidder igår, og hun var lige så rystet. Vi talte kort sammen efter mødet, og hun kunne umiddelbart sige at kommunen følger lovgivningen, men på en meget stram måde. Min SB mangler i den grad menneskelig empati. Hun sagde flere gange under mødet at vi kunne jo altid anke hendes afgørelse, så kom den op på et højere plan, men vi skulle ikke forvente at få noget ud af det, fordi hun fulgte lovgivningen. Og så gjorde hun mig opmærksom på at hun var for at varetage kommunens interesser og ikke mig som borger.

Idag skal igen have en samtale med min fagforening, håber så på at hun har fundet et eller andet vi kan gøre.
Jeg håber virkelig at hun kan trylle - eller noget :smiley: Men det er jo nok for meget at forlange.

Jeg er rimelig vred og føler mig pissed og trådt på, og allermest har jeg lyst til at gå videre med det. Men hvor henvender man sig??? :confused:
Jeg vil ikke have medlidenhed, for det kommer jeg ingen vegne med.
Hvorfor er det så svært når jeg egentlig bare gerne vil ud på arbejdsmarkedet, jeg ved jo godt at jeg ikke bliver som før, men det har jeg jo accepteret.

Sagsbehandler er der for Borgerens skyld.

Da I begge har hørt sagsbehandlers ytringer, ville jeg med denne begrundelse be om ny sagsbehandler.
Det står i loven. Prøv at spørge hos <Ombudsmanden, hvilken lov du bruger, og ulovligheden af dette.

Forskellen er, at alle her ved at sagsbehandler, handler i kommunens interesse. Men dette er ulovligt, og svært at bevise.
Men et udsagn som her, det bør forfølges, evt også helt til Borgmester.

VH Popiae

allerførst vil jeg også sige velkommen her på siden, du er nu i gode hænder :wink:

-og dernæst, ja, så kan jeg også sige at de øvrige ærede medlemmer har givet dig nogle gode råd, som er værd at nærstudere og lytte til.

Suk, du er desværre nok, ikke den eneste som oplever en sags(mis)handler opføre sig som en skrankepave og dét kan du netop klage over, hvis du orker.

Hendes chef er jo Borgmesteren og det er hans/hendes ansvar at medarbejderne har en ok adfærd! (hun har tilsyneladende ikke bemærket hvad hun har skrevet under på: ansat i et SERVICE fag!)

(bare lige så du véd det, min mand var udsat for en kludetæppesyerske, som højlydt proklamerede: jeg spiser advokater til frokost! -og: HA der VANDT jeg nok! -fuldstændig på børnehaveniveau! Må lige tilføje, at da vi VANDT anken, STORT, ja, da kunne vi jo vende retur og sige: Er du sulten nu? -og: hvem var det der vandt i dag? ;))

Noget helt andet er, at jeg ALDRIG hverken kan eller vil glemme hendes adfærd, det satte store ar i min sjæl og min tillid er for altid væk, både til systemet og sagsbehandlere. (må jo også lige erkende at vi i vores journal har fået titlen: hysterisk frue!!! -og min mand: ingen respekt for autoriteter, hvem det så er i det kommunale system? I dag er jeg STOLT af disse titler :smiley:

MEN når det så er sagt, ja, så skal det også siges at uanset hvad og hvordan sags(mis)handleren opfører sig, ja, så er du pinedød nødt til at bevare fatningen og holde hovedet højt og sagligt argumentere for din sag, alt andet vil blive opfattet som om du blot er en brokkerøv!

Du kan jo evt også optage fremtidige møder, fuldt lovligt, uden at du meddeler dette og så er det jo dokumentation for sags(mis)handlerens opførsel -måske værd at overveje?

Fasthold også din faglige repræsentant i, at de er der for at hjælpe dig og kan denne ikke formå mere/yderligere ja, så går du til hovedforbundet, længere er den ikke -det er din ret!

Ønsker dig det bedste og kom blot herind og læs af, stille spørgsmål mv, der er næsten altid nogen der kan hjælpe.

Jeg er normalt ikke typen man slår af pinden, men jeg er vitterlig nede og ramme bunden. Min psykolog skriver selv i sin urdering at jeg er psykisk overbelastet og har brug for noget stabilitet og ro, for ellers tør han ikke stå inde for konsekevenserne.

Foruden alle mine fysiske smerter og de psykiske skavanker som SB ikke vil anerkende, så reagerer min krop helt uhensigtsmæssigt. Jeg render rundt og er et nervevrag, kan ikke holde maden i mig og har ondt alle vegne…

Jeg har lige gennemlæst mine papirer, og er nødt til at komme med en RETTELSE, lægekonsulenten på kommunen mener IKKE at min lidelse er stationær, til trods for at ASK har anerkendt den er det, og at flere speciallæger har.

Jeg har ingen tiltro til det offentlige system længere :mad:

Men hele vores forsørgelsesgrundlag er i den grad truet - og jeg kan ikke se en ende ud af det. I forvejen lider hele familien under jeg er syg, og at der er så meget jeg ikke kan pga smerter og får stærkt smertestillende. Og nu skal vi så til at opsige lejligheden, fordi vi ikke har råd til at blive boende her, når sygedagpengene stopper. Men på den anden side har vi heller ikke råd til at finde et andet sted at bo.

Vores største fejl vi har begået var at blive gift… :confused:

Hej Heidi.

Det lyder rigtig træls at kommunen vil stoppe dine sygedagpenge ( jeg´kan gidt huske hvor magtesløs man føler sig ) og det skal de ikke have lov til .

Du skal efter min mening have fat i en god advokat. Nu tænker du måske, at det har du ikke råd til . Jo du har faktisk ikke råd til at lade være, og din er oveni købet en arbejdskade.

Jeg har selv piskesmæld fra 2008 og kommunen ( Århus ) vill stoppe sygedagpenge - men her kom advokat ind og gjorde forskel så efter arbejdsprøvning i vinter er jeg visiteret til fleks. Ja det er så samme sagsbehandler som mente jeg var fo dårlig til arbejdsprøning som endte med at bevilge fleks.
Alt det var vist slet ikke sket uden min advokat havde taget over - godt og grundigt, ikke kun overfor kommune men også ved forsikringsselskaber og pensionsselskaber mm..

Jeg kan kun sige jeg er meget tilfreds med hendes indsats - jeg venter nu på endelig men gra og erhvevsevnetab skal fastsættes og i den mellemliggende tid har hun osse formået at få forsikring til at udbetale for tabt arbejdskade hver mdr…

Hun hedder Lotte Ankjær - ring og få en snak med hende , så siger hun om der er grund til at gå ind i din sag eller ej .
Firmaet ligger i Århus men det er ikke nødvendigt at rende der i tide og utide. Jeg har været til 2 møder med hende.
Her er link til firmaet - http://www.advokaterne-storetorv16.dk/lotte_ankjaer.htm

hvis link ikke virker så skrive i søg : Advokaterne Store Torv 16 Århus

Held og lykke

tro mig, véd præcis hvordan du/i har det, lige nu!

-sagt af handicappet ftp på gamle ordning, 2 børn og GIFT med handicappet (nu) ftp på nye ordning - hvor sagsmishandleren decideret lukkede for kassen ULOVLIGT i næsten 8 mdr! Jo, det var svært at overleve for én ftp, som på gamle ordning er mindre end en kontanthjælp!(http://politiken.dk/indland/ECE733797/uuddannet-sagsbehandler-lavede-kostbar-fejl/)

MEN du MÅ OG SKAL kæmpe videre og holde fast! Tro mig, det er det værd!
-skønt det kan koste rigtigt meget både på det menneskelige plan men også økonomisk, hvis man er tvunget udi at anskaffe sig advokat(skal lige siges, at det er de bedste penge jeg nogensinde har givet ud, for denne sag, havde uhyggeligt høje menneskelige omkostninger, som jeg ikke ønsker for min værste fjende!)

Hm, i bund og grund kan man jo sige: man kan ikke lave en omelet uden at knuse æggene -hvis du forstår :wink:

-altså, når du føler dig lidt mere ovenvande, ja, så SKAL du vende nedturen til vrede og SÅ skal du handle(det var nok det værste for mig, føle at jeg ikke kunne handle, så jooo..genkender udmærket følelserne, og det er vi vist desværre rigtig mange herinde der gør, suk)

SELVFØLGELIG skal du insistere på at få rette diverse faktuelle fejl i din sag, om som det øvrige ærede medlem sir, gå evt ad Ombudsmandens og Persondatalovgivningens vej.

Ps: ja, vi var også derude, at den eneste udvej jo så måtte være at lade os skille(trods næsten 25 års ægteskab!)

Har lige haft en tlf samtale med min socialrådgiver fra min fagforening, hun ville aftale et møde med min mand og jeg, det var en anelse nemmere end at tage den via tlf. Så vi har et møde med hende i næste uge.

Jeg har tænkt meget over at ville skifte sagsbehandler på jobcentret, da vi har haft flere sammenstød med hende og haft en følelse af ikke at være blevet taget alvorligt.
Men igår var dråben.
Magen til dumme, kyniske og inkompetente k*lling…
Jeg ville egentlig gerne skifte sagsbehandler, meeen nu er sagen så fremskreden og de står til at stoppe dagpengene.. Socialrådgiveren på fagforeningen mener ikke at afdelingslederen vil lade en ny sagsbehandler komme til at tage min sag, da det tager tid.
Men hun har samme mening som os, om at hun er en sær snegl, der er meget kold.

Jeg er meget i tvivl; what to do???

Hej Heidi,

Det aller bedste ville være hvis I kunne få lægekonsulenten til at erkende at din lidelse er stationær. Du skriver at mange læger, speciallæger mm. har skrevet dette, hvorfor er det så at lkén mener noget andet ? Hvor mange år skal der til før din lidelse er stationær ?

Medmindre din fagforening har stor indsigt i sygedagpenge loven kan det blive rigtigt svært med en forlængelse. Det er min erfaring at fagforeningerne simpelt hen ikke er kompetente nok i denne sammenhæng. Hør din rådgiver om de har en “special enhed” med speciale i sygedagpenge, der kan se på din sag og vær efter dem det er jo det du betaler dem for.

Endvidere er det oplagt at din rådgiver får skrevet et brev til din sagsbehandler som opsamling på mødet. Her må de bla. gøre kraftigt opmærksom på at de ingenlunde kan “tage dig tilbage” som arbejdssøgende. Du er jo ikke i stand til at stå 100% til rådighed for det ordinære arbejdsmarked, men har et dokumenteret erhvervsevnetab.

Fx. skal du som medlem af a-kasse skrive under på en rådighedserklæring hvor du erklærer at du kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet på en 37 timers arbejdsuge og på fuldstændige normale vilkår og dette kan du jo ikke. Man underskriver denne rådighedserklæring med straffe ansvar og det er du jo ikke interesseret i at få. Det er kommunen vel heller ikke interesset i at forvolde ?? Ved godt at de blot vil henvise til kontanthjælp, men dette er jo heller ikke selvforsørgende for jer.

Se også om I kan arbejde lidt på den med lægekonsulenten. Hvis jeg var dig ville jeg heller ikke skifte sagsbehandler, jeg ville istedet kører det på den hårde måde, så langt det rækker. Du skal simpelthen skrive mails til din sagsbehandler med de spørgsmål du nu har til din sag og de skal være klare og kontante. Fx. det med lægekonsulenten og hvorfor han ikke vurdere din lidelse som stationær, når nu alle andre gør. Dette må din sagsbehandler forklare eller få lægekonsulenten til at forklare, det har du ret. Jagt det svar medens du arbejder på at finde ud af hvornår din lidelse i “det skriftlige” siges at være stationær, måske kan du få dine læger til at forklare dette og hvorfor de mener det samtidig med at lken er af en anden mening?

Hvis det også er i din sags interesse at få neuropsykologens rapport inden stop af sdp. er dette også noget du kan fremhæve og er der andet du lige har så få det med og ryk så for svar. Hører du ikke noget fra din sagsbehandler om det du gerne vil vide, så ryk igen og igen. Hun skal ikke blive træt af dig, du skal “blot” trigge hende lidt på intilligensen, for tingene skal jo hænge sammen hvis hun vitterligt vil stoppe de sygedagpenge og der er jo endnu tid til at finde ud af hvorfor de skal forlænges. Lægekonsulenten må jo have taget fejl !!??

Mvh. EE

Kære Heidi!

Jeg ville følge Milas råd: Tal med den advokat, Ankjær - det er der ikke noget forgjort i.

Din fagforening (BUPL?) lyder ikke i mine ører helt tjekket i den her sammenhæng…

Jeg vil bare lige være sikker, derfor stiller jeg spørgsmålet igen…

Mener det var Enteneller der skrev noget om at jeg evt. kunne søge om førtidspension, for at forhale processen vedr. stop om sygedagpenge??? Er det virkelig en mulighed??

Lige nu undersøge jeg alle muligheder i denne sag, det er bestemt IKKE fordi jeg synes det er fedt at skulle søge om førtidspension. For jeg er da slet ikke færdig på arbejdsmarkedet. Langtfra… Meeeen hvis jeg kan forhale processen en anelse, så er jeg nødt til at prøve :confused:

Hvorfor lægekonsulenten ikke erkender min lidelse er stationær, vides ikke. Nogle gange kan jeg blive i tvivl om det er min sag vi arbejder med, fordi det er så svært at genkende mig selv…

Her er det hvad lægekonsulenten skrev den 27. maj 2010:

“Sygehistorie: 27 årig pædagog, som i feb 2008 pådrager sig en arb.skade, idet et barn rammer pt. i nakke/brystdel (ASK skriver det er en hovedskade) med et knæ, pt. kortvarig bevidstløs. Siden gradvis indsættende hyppig hovedpine, nakkesmerter + smerter i venstre skulder samt klager over konc. besvær og hukommelsesbesvær. Gennemfører pædagoguddannelsen pr 1.2.3009
Tilstanden igennem det sidste år stort set uændret , pt. udredt af neurologer okt 2009 hvor neurologisk undersøgelse findes helt normal men tilstanden præget af krniske nakke/hoved muskelspændinger.
MR scanning viser helt normale forhold i hjerne og nakke bortset fra en mindre udposning af en bruskskive mellem 2. og 3. brysthvirvel.
Vurderet af neurolog til arbejdsskadestyrelsen senest april 2010, hvor forholdene og de objektive fund er identiske med tidligere undersøgelser (kroniske smerter pga spændinger efter ulykke)
Pt. er henvist til pyskologbehandlinger.”

"Prognose: Tilstanden skønnes at nærme sig et stationærtidspunkt dog kan smertebehandling og psykologbehandlinger muligvis stabiliserer tilstanden yderligere over tid. "

"Diagnose: Traume columna cerviocothoracalis seqv. (følger efter skade på nakke og brysthvirler)
Syndroma postcommotionale o.p. (mistanke om følger efter hjernerystelse)
Hemicrania (migræne) "

“Skånebehov: Skønnes varige. Bør generelt undgå fys. belastende arbejde og i særdelelseshed undgå skulder nakke belastende arbejde især monotoni.”

“Funktionsevne: Skønnes ikke på det foreliggende varigt reduceret.”

En speciallæge udtaler sig således:
"Hvis patienten fortsat ikke synes i stand til at påtage sig arbejde, må man på det kraftigste overveje at få foretaget supplerende neuropsykologisk vurdering. Patienten er klar over kognitive ændringer. "

[QUOTE=HeidiAnd;130706]En speciallæge udtaler sig således:
"Hvis patienten fortsat ikke synes i stand til at påtage sig arbejde, må man på det kraftigste overveje at få foretaget supplerende neuropsykologisk vurdering. Patienten er klar over kognitive ændringer. "
[/quote]

Hej Heidi,

Ved ikke lige om det er mig, men det er rigtigt at man som sidste nål i høstakken kan søge førtidspension iht. §17 og det bliver så på det foreliggende grundlag altså med de papirer der ligger i din sag. Du vil højst sandsynligt få afslag, så måske varer dine sygedagpenge yderligere et par mdr. eller mere eller mindre indtil afslaget foreligger !! Du kan bruge dette træk som det sidste inden dine sygedagpenge udløber.

Heidi, jeg hænger mig lidt i ovenstående som du har citeret fra lægekonsulent vurderingen. Han siger jo at det syntes vigtigt at få indhentet den neuropsykologiske vurdering såfremt du stadig ikke kan arbejde og det kan du jo ikke, men arbejdsprøvning vil du jo gerne ud i så vidt jeg har forstået ? (undskyld med jeg er igang med at besvarer 2 sager her på K10 og jeg blander dem lidt sammen måske).

Hvis det er arbejdsprøvning du går efter og du fornemmer at neuropsykologen siger at det er ok at du kommer i arbejdsprøvning, jamen så er det jo den rapport I skal have frem nu inden stoppet. Hvis du tværtimod fornemmer at hun vil afvise afprøvning, så glem den rapport for nærværende.

Håber at din fagforening kan være behjælpelig, men håber at du også kan få “punket” din sagsbehandler for nogle svar, såfremt du har brug herfor !!??

Mvh. EE