Håber at nogle kan / vil hjælpe mig

Hejsa Allasammen .:wink:

Jeg har aldrig skrevet herinde før , men læser rigtigt meget herinde .Der er rigtigt mange gode ting her skal jeg lige love for .
Jeg er en pige på 44 år , er fra Frederikshavn`s omgégn
Efter en bilulykke for 2 1/2 år siden har jeg fået et piskesmæld .
Jeg har endelig efter 2 år får bevilliget flexjob som fodbehandler ,jeg er heldig at jeg kan blive ansat hos en men jeg kan bare ikke finde udad hvad mindstelønnen er for fodbehandler , håber at der er nogle der kan hjælpe mig , da jeg gerne skulle finde udaf det sagde de på kommunen .:wink:

Mange hilsner

Molin 1966

[QUOTE=molin1966;116312]Hejsa Allasammen .:wink:

Jeg har aldrig skrevet herinde før , men læser rigtigt meget herinde .Der er rigtigt mange gode ting her skal jeg lige love for .
Jeg er en pige på 44 år , er fra Frederikshavn`s omgégn
Efter en bilulykke for 2 1/2 år siden har jeg fået et piskesmæld .
Jeg har endelig efter 2 år får bevilliget flexjob som fodbehandler ,jeg er heldig at jeg kan blive ansat hos en men jeg kan bare ikke finde udad hvad mindstelønnen er for fodbehandler , håber at der er nogle der kan hjælpe mig , da jeg gerne skulle finde udaf det sagde de på kommunen .:wink:

Mange hilsner

Molin 1966

[/quote]

Hejsa velkommen her.

Tillykke med dit fleksjob.
Det er kommunen selv, der har ansvaret for at finde ud af, hvad mindstelønnen er i overenskomstområdet indenfor dit fag, dvs. som fodbehandler. Kommunen skal i samråd med en fagforening finde ud af, hvad mindstelønnen er. Du kan selv forhandle dig til en højere løn, hvis du vil.

§ 73. Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Ovenstående paragraf er hentet herfra:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=19354#K3

Endvidere står der det her:
Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager. her i fleksjobpjecen: Løn og arbejdsvilkår for fleksjobansatte. http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Så du og din jobkonsulent/sagsbehandler bør aftale et møde med arbejdsgiveren og få snakket om lønnen, skånehensyn osv… Er du i fagforening, så kontakt dem endelig…

Hejsa .
Tusinde tak for dit svar , ja man ved jo ikke det hele omkring flexjob . Det var bare den besked jeg fik fra kommunen , men nu kan jeg jo sige det til ham .

Hilsen Molin