Jeg har været sygemelst i to år og er derfor havnet på kontanthjælp. Det gik fint indtil vi flyttede kommune.
Den kommune vi flyttede til har besluttet sig for at de ikke vil godkende et lån jeg har??? Ingen problemer i den gamle kommune…
Det handler om at jeg har et privatlån i en bil. Kommunen vi kom fra godkendte det og har ikke på noget tidspunkt haft problemer med det. Den nye kommune mener at jeg kan sælge min bil og leve formuen op. FAKS er jo bare at det ikke er mine penge og at lånet er udfærdiget med sikkerhed i bilen. Dvs hvis jeg sælger bilen skal hele lånet indfries. Men jeg skylder mere end jeg kan få for den nu. Så skal jeg ud og låne til at betale restgælden.
Men kommunen mener stadig at jeg skal leve det beløb op som jeg kan få for den. Gør jeg som de vil sætter jeg mig selv i en økonomisk hårknude OG sætter kreditor i en alvorlig økonomisk knibe.
Kan det være rigtigt at der er så stor forskel på hvad kommuner godkender? Og kan det være rigtig at mine børn og jeg på 2 måned står uden mad og tag over hovedet?
Nogen gode råd???
Der må jo være et og andet ved det lånedokument, der gør at kommune #2 ikke mener, at det er retsgyldig med pant i dytten og til forfald ved evt. salg.
Ja det har jeg. Det er ikke tinglyst, da det ifølge andre instanser ikke er nødvendigt. Men nu har jeg jo så sagt at jeg kan skaffe de 13-1400 og så få det tinglyst. SÅ mener sagsbehandleren at det er uforsvarlig økonomi der heller ikke berettiger til kontanthjælp
Nyeste vurdering på bilen er 45.000 men jeg skylder 88.000 på den.
Jeg forstår ikke at der er så stor forskel på hvad kommunerne godkender. Og jeg forstår ikke at en familie på 4 kan stå på gaden i dagens danmark??
[QUOTE=Kiha;126319]Nyeste vurdering på bilen er 45.000 men jeg skylder 88.000 på den.
[/quote]
Jeg kan godt se, at det er et issue for kommunen, der velgennemført vil lune pænt i kommunekassen.
Det gør jeg heller ikke … og det bør der lovgives imod!
Det gør jeg heller ikke … men det kan være det der møder nogle
BTW: For pokker, hvorfor fik du ikke tinglyst det dokument, da det blev oprettet ?
Er det din mand/kæreste du har lånt pengene ved, så der reelt kan kastes tvivl om det er et reelt låneforhold ?
… nåh, men jeg ved altså ikke om du kan få dokumentet tinglyst med tilbagevirkende kraft og om kommunen kan så kan slippe afsted med at spise dig af med “det sorte hul” - til andre: byd gerne ind, hvis i ved noget om det.
Den gamle kommune så de dokumenter der er skrevet på lånet og længere var den ikke Jeg har talt med flere kommuner, ingen forstår hvorfor det ikke bliver godkendt.
Vi fik ikke tinglyst det dengang fordi de ellers så kloge hoveder der rådgav os ikke mente det var nødvendigt og det er der så heller ikke andre jeg har talt med der mener… Lige ud over lige netop den sagsbehandler jeg er havnet hos :eek:
Det er ikke en kæreste eller noget jeg har lånet ved med en biologisk slægtning
Jeg har været sygemelst i to år og er derfor havnet på kontanthjælp. Det gik fint indtil vi flyttede kommune.
Den kommune vi flyttede til har besluttet sig for at de ikke vil godkende et lån jeg har??? Ingen problemer i den gamle kommune…
Det handler om at jeg har et privatlån i en bil. Kommunen vi kom fra godkendte det og har ikke på noget tidspunkt haft problemer med det.
[/quote]
Jeg går ud fra, at du har på skrift, at de ikke vil godkende det, ellers må du se at få det.
Har du klaget over dette, at de ikke vil godkende det, ellers må du igang med at gøre det.
Det kan ofte betale sig at klage over afslag o.l., ofte gives afslag ud fra devisen “går den, så går den”, og går den, så har kommunen sparet penge. :mad:
Jeps jeg fik et skrifteligt afslag og har også siden forlangt alt på skrift da jeg godt kan fornemme at det der bliver talt om i telefon bliver “glemt”.
Vi er også igang med en ankesag
Problemet er at det IKKE er en bank, men en privat person der har sikkerhed for udlån. Det er det de ikke vil godtage. De synes jeg skal glemme alt om at jeg sætter andre i en rigtig dårlig situation ved bare at sælge bilen og bruge deres penge.
Men jo jeg har det på skrift og har også anket. Vi er bare desperate fordi vi ikke har tag over hovedet og ingen penge til mad…
Ps min sagbehandler fra den gamle kommune kan ikke rigtig gøre noget, men er dybt rystet over afgørelsen og endnu mere over forløbet og den behandling jeg får.
Egentlig troede jeg, jeg var ved at være garvet med mit liv i systemet, meeen jeg havde ikke drømt om, at når jeg så direkte får godkendt noget i en kommune, så er det et stort problem i en anden. Af meget stor skade er vi blevet lidt klogere.
Nu er det bare spørgsmålet - hvordan kommer vi videre…