Jeg er ved at klage til kommunen over at jeg ingen sagsbehandler har, og derfor ikke kan få opdateret min ressourceprofil, kan ikke søge medicintilskud…ja, og meget andet:eek:
Vil I hjælpe mig med paragraffer omkring at alle har ret til en sagsbehandler?
Ret til opdatering af ressourceprofil?
Og evt. hvilke frister kommunen skal overholder når man er syg på kontanthjælp.
Håber på lidt guldkorn…når man nu går til de høje herre
Jeg ville skrive til afd. leder og socialdirektør.
Hører du intet inden 8 dage, med navn på sagsbehandler, skriver du til borgmester.
Du skal selvsagt have opdateret ressourceprofil, have en afklaring af arbejdsevne, og de skal lave en helhedsvurdering after §20, og se iøvrigt retsikkerhedsloven §6+7.
Helhedsvurdering og plan for din afklaring, og videreforløb skal være færdiggjordt inden 8 uger efter at du er kommet på kontanthjælp.
Jeg ville klage til dem Popiae skriver samt til kommunalbestyrelsen og jeg ville bruge retssikkerhedsloven hvor der står skrevet
Ingen af disse punkter kan opfyldes hvis ikke man har en sagsbehandler og så ville jeg vedlægge en skrivelse hvor jeg søger om medicintilskud (vedlægges ved klagen) og samtidig en anmodning om at få opdateret ressourceprofil, og så ville jeg endnu engang henvise til § 3 og §3 stk 2
Jeg har forsøgt afd. lederen, og det har min fagforening også. Først fik vi blot en skrivelse på at jeg ikke er omfattet af § 69, idet jeg ikke psykisk er stationær endnu. Fysisk har jeg været stationær i mange år. Dette selvom min ressourceprofil ikke er blevet opdateret i flere år :rolleyes:
Så derfor vil jeg gå direkte til bogmesteren, formanden for socialudvalget samt direktøren på kommunen.
Derfor er det bare så vigtig, at jeg får det hele med.