[QUOTE=ace dk;120575]maja…
det er meget let …(egentligt)… man skal have et rådighedsbeløb… som naturligvis er varierende alt efter, børn etc etc… der er helt faste tal for disse sager.
dine faste udg: er meget nemme og overskue… som udgangspunkt accepteres kun husleje lys og varme/samt evt renovation…
efter de nye kreditor-regler skal alt, ALT derudover, klares for rådighedsbeløbet…
når det nu er sagt, så er der de sædvanlige steder der kan dispenseres… dvs medicin udg: som er urimelige høje … speciale behandlingsformer… samt kørsel dertil…
men ellers SKAL du have dit rådighedsbeløb , til dig og dine børn…
indrivelsesenheden, som er en forretning under SKAT… beregner selv hvad du som minimum skal betale…(om du nu stopper dine betalinger)… syntes jeg lige du skal være sikker i din sag på om du gør en god/dårlig deal…
du kan undersøge helt nøjagtigt hvad du/i skal have i rådighedsbeløb på social jura .dk…
det kan jo være du hidtil har afdraget så lavt at dit rådighedsbeløb måske er større end loven foreskriver (så ville det være usmart og standse dine indbetalinger)…
er de derimod større… så stop for gud skyld indbetalingerne promte.. og lad SKAT selv disponerer…
mvh eders ace dk
[/quote]
jeg har forsøgt at se på siden. men kan ikke lige finde den hylle hvor jeg er plaseret. som enlig sygemeldt og med to hjemmeboende drenge fyldt 18år. den en som lærling og anden på SU..
og vi kender jo til at de er forsøgene i hustanden. her på lige for som mig. for vi kan ikke modtage boligsikring efter den ene er blevet lærling.
men de hæfter jo ikke for min gæld.
men hvis jeg kunne få et link der hvor jeg kan regne på det vil jeg være rigtig glad. for du har fuld skændig ret i at jeg lige skal sikre mig at beløbet ikke går hen og bliver større ved at gøre det.