Hjertesyg smed sendt i praktik hos skomager

“Det er løgn, når Inger Nielsen (K) hævder, at Fredericia Kommune ikke presser alvorligt syge ud i aktivering, siger søster til rørsmed Jonny Mortensen. Han døde tre måneder efter en virksomheds- praktik”

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/248268:Fredericia--Hjertesyg-smed-sendt-i-praktik-hos-skomager

:o de burde mere end skamme dem!
(jeg undrer mig såre over hvordan diverse politikere, kommunalt ansatte mfl, kan se sig selv i øjnene!)

(-Og apropos mit tidligere indlæg, hvor hun jo netop udtaler at man ikke aktiverer syge i Fredericia Kommune!)

Der står i avisen i dag at Fredericia kommune nu ændrer praxis og ikke længere vil presse nogen ud i aktivering hvis de siger nej :slight_smile:

jamen hvem tør at sige nej?

jeg kan siger for mig selv har aldrig sag nej til aktivering osv men komunen har tolket det som nej og som flexjob har de tolket det som 2 gange nej = de tog min ledighedydelse så selvom de siger de vil ikke tvinge folk osv så vil det vil give konsetvenser vil jeg tro/mene

[QUOTE=superkok;116619]jeg kan siger for mig selv har aldrig sag nej til aktivering osv men komunen har tolket det som nej og som flexjob har de tolket det som 2 gange nej = de tog min ledighedydelse så selvom de siger de vil ikke tvinge folk osv så vil det vil give konsetvenser vil jeg tro/mene
[/quote]

Ja du har 100 procent ret

ingen aktivering= ingen penge uanset hvilken ydelse man er på.
men der er jo ingen tvang:mad:

dog vil jeg sige, at man alså skal have nogle lægepapir der dokumentere man er syg.
aktivering kan være fint nok for folk som er raske, dem er alså også mange af

så et jobcenter skulle nemlig deles i 2
1 rask
2 syg (ergo en massiv indsats med behandling af sagen fra start)
kommer nok aldrig, for det koster penge.