( varighedsbegrænsning ) Har modtaget brev fra kommunen at de udsætter afgørelse fordi de pga. tidspres ikke kan færdiggører min ressouseprofil!. Hvad gør jeg? De skriver at jeg så kan søge kontanthjæp!!!
Kh. Nordstrøm
Gode råd ønskes! Nordstrøm
Ja altid brev en lørdag
1 har du en fagforening
2 du har endnu ikke fået en afgørelse. Når du har fået den, skal du partshøres og du kan klage over det.
3 hvad siger dine læger, mener de du kommer i arbejde snart, dette er meget vigtig for en forlængelse af dine sygedagpenge
du må ikke have mere end 10000 kr i banken, ellers ingen kontanthælp
hvordan kan dine sygedagpenge stoppe den 31-08-10, når de skriver at der ikke er truffet nogen afgørelse
men det skal ikke undre mig
Faktisk fik jeg brevet lige inden min sagsbehandler tog på ferie, hun mente ikke at hun kan nå at gører min resourseprofil færdig da lægekonsulenten havde 3 ugers ferie inden hun selv skulle holde 3 ugers ferie, altså 6 uger hvor ingen kan kigge på min sag. Nej jeg har ikke fået en afgørelse, det er det hun ikke regner med at kan give mig inden varighedsbegrænsningen!
Ja jeg er i fagforening…
Lægerne mener at jeg kommer i arbejde igen men pt. er der lang ventetid med den behanling jeg skal have. Kh. Nordstrøm
[QUOTE=Nordstrøm;117219]Faktisk fik jeg brevet lige inden min sagsbehandler tog på ferie, hun mente ikke at hun kan nå at gører min resourseprofil færdig da lægekonsulenten havde 3 ugers ferie inden hun selv skulle holde 3 ugers ferie, altså 6 uger hvor ingen kan kigge på min sag. Nej jeg har ikke fået en afgørelse, det er det hun ikke regner med at kan give mig inden varighedsbegrænsningen!
Ja jeg er i fagforening…
Lægerne mener at jeg kommer i arbejde igen men pt. er der lang ventetid med den behanling jeg skal have. Kh. Nordstrøm
[/quote]
så burde de også forlænge dine sygedagpenge, når der er udsigt til du kommer i arbejde.
Det er alså ikke dit problem de ikke kan nå det, så snak med din fagforening på mandag.
Hej. Der er kommet nye regler vedr. stop af sygedagpenge 1/6 eller 1/7 prøv at søge på dem. Jeg har pt ikke lige hoved til at huske hvad ændringerne præcist går på. Men jeg er sikker på at der ligger noget der.
jeg fik også det brev for et par måneder siden og skulle så til indkaldelse inden måneden var omme. her fortalte jeg så at jeg ikke var istand til at betale mine udgifter hvis de gjore alvor af det brev. så jeg ville se det som en tvunget raskmeldelse.
hvor min rådgiver så nemt kunne se ikke kunne komme på tale. så jeg er stadig på sygedagpenge. men står også i fagforening.
( varighedsbegrænsning ) Har modtaget brev fra kommunen at de udsætter afgørelse fordi de pga. tidspres ikke kan færdiggører min ressouseprofil!. Hvad gør jeg? De skriver at jeg så kan søge kontanthjæp!!!
Kh. Nordstrøm
Gode råd ønskes! Nordstrøm
[/quote]
A hvaffor noget ??? Kan de ikke nå at gøre ressource profilen færdig og må derfor stoppe dine sygedagpenge, det holder da ikke, hvad tænker de på ???
Sygedagpenge loven er rimelig simpel da den har 6 punkter hvor “blot” en af dem skal opfyldes for at man kan få forlænget dem. Det er muligt at der er kommet ændringer til, men så er det muligvis “kun” at de kan forlænges med 39 uger ad gangen fremfor kun 26 uger. Du kunne måske komme under pkt. 3?
[b]§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus. [/b]
Du må maile til din sagsbehandler omkring forlængelse. Skriv at det ikke kan være rigtigt at de ikke vil forlænge dine sdp. fordi de ikke er færdige med rpén, jeg har da aldrig hørt eller læst mage. Hvor står det mon henne !!.
De skal altså bare ikke have lov til at sætte dig på kh. Har de partshørt dig ? Altså varslet at dine sygedagpenge stoppede 31/8 ? Dette varsel skal man helst kommentere hvis man ikke er enig i deres begrundelse for stoppet.
Jeg husker ikke om det er en måned eller blot 14 dage før stop af sygedagpenge at man bliver varslet. Er du blevet arbejdsprøvet ? Der kommer sikkert flere ? til og lad os høre hvad du selv har hørt fra kommunen.
Har fået et brev hvor der står at der står udsættelse af afgørelse. Vurderingsgrundlaget findes ikke tilstrækkeligt til at kunne gører ressourseprofil færdig, derfor kan der ikke træffes afgørelse om evt. forlængelse. Er ikke blevet varslet, har ikke været til partshøring.
Har været i virksomhedspraktik, men ikke blevet arbejdsprøvet.
[QUOTE=Nordstrøm;117237]Har fået et brev hvor der står at der står udsættelse af afgørelse.
[/quote]
Hvornår er afgørelsen udsat til ??
Hvad var resultatet af din virksomhedspraktik og hvor længe “tog” den, arbejdsprøvning skulle efter min mening og viden være det samme som virksomhedspraktik.
De har en tidsfrist på 4- 6 uger står der altså efter varighedsbegrænsningens udløb. Hvis dette ikke nås vil der ikke være mulighed for at forlænge sygedagpengeperioden! Virksomhedspraktikken gik op og ned, startede på 20 timer, men blev reduceret til 15 dog med enkelte fraværsdage… Den varede 3. mdr.
Hvor har du så d. 31/8 fra ? Er det den oprindelige begrænsning ?
Skriv til din sagsbehandler, hvad den nye dato er, således at du har noget at holde dig til og efterflg. kan du følge op på status og kommunen vil formodentlig orientere dig der eller forinden.
Spørg, SKRIGTLIGT det er det bedste, svarer de ikke så ryk, ryk og ryk .
jeg mener at Andersine85 skrev noget om det, og at det var det nye at man kunne udsætte afgørelsen og så måtte de derved trækken sagen endnu mere i langdrag.
det kan da bare ikke være rigtigt.. det er i al fald drøn uretfærdigt at den syge borger skal betale for kommunens drysseri…
SM agørelsen om at kommunen ikke kunne forlænge adm. er fra før lovændringen. Men det ser ud til at det er den de handler ud fra. Hvornår besluttede de at udsætte afgørelsen før eller efter lovændringen? undskyld hvis det fremgår ovenfor
jeg fandt lige det som andersine85 havde skrevet i en tråd..
indsætter det lige, og finder tråden med link bagefter..
Havde du varighed d. 31.03.10 eller først d. 30.04.10?
For var det d. 31.03.10 er det ikke sikkert du får sygedagpenge, kommunen må nemlig gerne, og helt lovligt, udsætte afgørelsen i fire uger, hvor man ikke får sygedagpenge. Så skal man søge om kontanthjælp, men i så fald at man får medhold, så annuleres det så, og man får sygedagpenge fra den dag det ellers stoppede.
Men jeg ved, at der er en del kommuner, der ikke har opdaget det (en forholdsvis ny udmelding fra beskæftigelsesankenævnet), så en del forlænger administrativt sygedagpengene (det er så faktisk ulovligt, men det er jo til borgerens gunst så…).
[QUOTE=Huldra;117274]jeg fandt lige det som andersine85 havde skrevet i en tråd..
indsætter det lige, og finder tråden med link bagefter..
Havde du varighed d. 31.03.10 eller først d. 30.04.10?
For var det d. 31.03.10 er det ikke sikkert du får sygedagpenge, kommunen må nemlig gerne, og helt lovligt, udsætte afgørelsen i fire uger, hvor man ikke får sygedagpenge. Så skal man søge om kontanthjælp, men i så fald at man får medhold, så annuleres det så, og man får sygedagpenge fra den dag det ellers stoppede.
Men jeg ved, at der er en del kommuner, der ikke har opdaget det (en forholdsvis ny udmelding fra beskæftigelsesankenævnet), så en del forlænger administrativt sygedagpengene (det er så faktisk ulovligt, men det er jo til borgerens gunst så…).
Det er jo så som sådan ikke særlig opløftende svar i en krisetid..
[/quote]
Hvor er det strengt !! Der burde være kriterier for på hvilket grundlag at de må stoppe sygedagpengene og så anvise folk til kontant hjælp. Samtidig må man så på kommunerne sørge for at få benene på nakken og få afklaret folk i sdp. perioderne, men sikke da en ny regel.
Vi må lige få web til at opdatere sdp. på forsiden, jeg kan ikke hitte ud af at slå alt det op empoverment refererer.