Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen?

Jeg blev sidste år sygemeldt og brugte mine 52 ugers sygedagpenge. Jeg blev forlænget og brugte yderligere fem uger.
Så var jeg tilbage på mit arbejde og havde mine fulde 20 timer pr. 1. maj i år… nu går det imidlertid så skidt med mig at jeg måske må lade mig sygemelde igen… men hvordan ser det så ud med sygedagpengene? Kan jeg få igen nu hvor jeg har arbejdet næsten 6mdr?

Altså… jeg har selv fundet et sted hvor jeg kan læse at det må være 13 uger jeg skal have været tilbage på arbejde… og det har jeg da været.
Men der plejer bare altid at blive stukket en pind i hjulet… kan det være rigtigt det er 13 uger?

hej

sygedagpenge regnes man tilbagepå den måde at indenfor 18 mdr,kan man få sygedagpenge i 52 uger. ( hvis man ikke har haft nogle forlængelsesmuligheder, så man er blevet forlænget).

Håber jeg har forklaret det godt nok:confused:

[QUOTE=futtefreja;129905]hej

sygedagpenge regnes man tilbagepå den måde at indenfor 18 mdr,kan man få sygedagpenge i 52 uger. ( hvis man ikke har haft nogle forlængelsesmuligheder, så man er blevet forlænget).

Håber jeg har forklaret det godt nok:confused:
[/quote]

Uff… det gør det jo straks lidt mere indviklet og rodet… :confused::eek: Men tak for dit svar.

Ja, jeg mener også, man tæller 18 mdr tilbage, så det vil sige, du skal have været i job i 18 mdr for at være berettiget til fuld længde igen. Men få kommunen til at beregne hvor meget du har!

Lige nogle § fra sygedagpengeloven :kram:

Det mest “sikre” (de der regnestykker er nemlig lidt indviklede, er ikke god til dem) er at arbejde i 6 måneder, og så de 5 uger ekstra som du blev forlænget… For så burde du være berettiget til sygedagpenge på ny, hvis jeg ikke regner helt forkert… Ellers er det noget med, at kommunen skal ud i at vurdere, om du er berettiget til en forlængelse igen…