Hvor mange får afslag på føp?

Jeg har forsøgt at søge uden at kunne finde noget om sagen, men der skal nok ligge noget jeg ikke kan finde…
Men jeg er lidt interesseret i at høre hvor sikker ens sag er, hvis sagsbehandleren indstiller en til føp? Mener det er det, der hedder en §18…

Hej:D

Det er ikke sikkert, jeg kan arbejde 8 timer om ugen , og de valgte at sig
fleks, det var sagsbehandlerne der søgte, og det var 18.

Men det er kasse tænkning, så om 2 år er de vel nød til at give mig pension, ellers må de jo finde et job til mig.

Hilsen bonnie

Hvad sker der hvis man får tilkendt flex, men ikke kan finde et job ?

Jeg ved det ikke, jeg har søgt et job, men fik afslag.

Jeg er igang med smeteklinik, og der bliver jeg også afklaret, i forhold til timer, så må jeg se hvad der så sker…

[QUOTE=bONNIE;113680]Hej:D

Det er ikke sikkert, jeg kan arbejde 8 timer om ugen , og de valgte at sig
fleks, det var sagsbehandlerne der søgte, og det var 18.

Men det er kasse tænkning, så om 2 år er de vel nød til at give mig pension, ellers må de jo finde et job til mig.

Hilsen bonnie
[/quote]
Øv :frowning:
Er det pgs diagnosen, at de gjorde det? Hvad gav de til grund for det?

håber ikke det er pågrund af diagonsen, for det er dybt ulovligt
det skal være på grund af arbejdesevnen
men kommunen kan godt tildele flex på 8 timer, når der ingen grænse er mellem flex og pension. om man finder et arbejde på 8 timer om ugen, nej det er næsten utænkeligt
med mindre man har noget famillie, som har en virksomhed og vil betale op til 12.5 time
kassetænkning i højste grad

Hvis fremtiden er meget laver lønninger,nedsatte ydelser - så kunne der måske blive job til os under 12½ time også …

Men håber godt nok ikke det bliver aktuelt,af denne vej..

[QUOTE=Flower;113677]Jeg har forsøgt at søge uden at kunne finde noget om sagen, men der skal nok ligge noget jeg ikke kan finde…
Men jeg er lidt interesseret i at høre hvor sikker ens sag er, hvis sagsbehandleren indstiller en til føp? Mener det er det, der hedder en §18…
[/quote]

jeg troede den var rimelig sikker, men for en uge siden måtte jeg sande at det var den ikke, der fik jeg nemlig afslag.

men jeg håber da at det går anerledes for dig :slight_smile:

[QUOTE=Flower;113677]Jeg har forsøgt at søge uden at kunne finde noget om sagen, men der skal nok ligge noget jeg ikke kan finde…
[/quote]

der er større chance for pension på en §18 og din sagsbehandler indstiller
det er helt sikkert
har selv fået afslag på en §17
men er glad for jeg søgte en
1 har beholdt mine sygedagpenge en noget længere periode end ellers
2 nu ved jeg hvad kommunen mangler, det har jeg ikke kunne svar på
3 nu er alt indhentet, som var begrundelsen for mit afslag, og jeg fik 100 procent med hold i, det hedder pension.
4 kommunen har ikke andet valg end at indstille til pension via en §18

nu ved jeg ikke hvor langt du er i sagen, men vil holde på en §18 er den bedste vej, selvom det også kan give afslag.
men så har ens sagsbehandler ikke undersøgt tingene ordenligt
dog kan man blive tildelt flex og det kan ens sagsbehandler ikke gøre for
det er rent kassetænke fra kommunens side.
du skal huske ens sagsbehandler har ikke indflydelse på afgørelse af en §18

Hvad hvis man får afslag på en §18, men tilbydes flex og ikke er på nogen off. ydelse, er det så stadig det man er på eller er det ledighedsydelse ?

Og ved afslag, hvornår kan der så søges ftp. igen fra en selv §17 eller ens sb.er §18 ?

[QUOTE=Enteneller;113728]Hvad hvis man får afslag på en §18, men tilbydes flex og ikke er på nogen off. ydelse, er det så stadig det man er på eller er det ledighedsydelse ?

Og ved afslag, hvornår kan der så søges ftp. igen fra en selv §17 eller ens sb.er §18 ?
[/quote]

du kan søge en §17 igen hvis der kommet væsenlige nye oplysninger, det samme med en §18
så ens sagsbehandler skal indhente det som mangler ved et afslag(evt ny arbejdsprøvning, som plejer at være begrundelsen. alså ikke nok arbejdsprøvet
så jeg kunne faktisk søge en §17 allerede nu. Da kommunen har fået et svar på begrundelsen for afslaget
men venter på kommunen tager sig sammen med en §18, men der skal ikke
gå mere et halvt år, ellers bliver det en ny §17 og foreliggende grundlag

GH72 skrev dette igår

Ja, det er korrekt, du kan få særlig ydelse, hvis du ikke er berettiget til ledighedsydelse:

Særlig ydelse
Du har ret til en særlig ydelse, hvis du ved
visitering til fleksjob:
• ikke har ret til ledighedsydelse og
• har en indtægt, der er lavere end kontanthjælpsniveauet.
Den særlige ydelse svarer til niveauet på kontanthjælp
for ikke-forsørgere.
Du har ret til den særlige ydelse, hvis udmålingen
af kontanthjælp på grund af formue
eller ægtefælleberegning bliver mindre end
kontanthjælp-niveauet. Den særlige ydelse er
uafhængig af formue og ægtefælleberegning,
og ydelsen sikrer altså, at du får, hvad der
svarer til kontanthjælp for ikke-forsøgere.

http://www.dukh.dk/viden/dukhs-lovgi...f/fleksjob.pdf

Men du kan ikke komme tilbage på dagpenge, medmindre du er raskmeldt og kan stå til rådighed for ordinært job.

Sagen er stort set færdigbehandlet, den blir indstillet efter sommerferien… Der skulle ikke være noget, der mangler. Min diagnose er kronisk og i allerbedste fald blir jeg ved med at have det nu. Har en arbejdsprøvning og en afklaring på reva (der siger “uarbejdsdygtig i ethvert erhverv”, hvilket var liiiidt grimt at læse…)… Bumbum.. Ja og så selvf speciallægeerklæring, der er meget tydelig også.. Altså den burde være skudsikker, men det er aldrig til at vide, hvad kommunen kan finde på for at spare penge!

Flower vi krydser fingre for dig..

Mtv, hvis man så får afslag visiteres man så bare direkte til fleksjob ?

(Så tror da f… der er så mange ledige fleksjobbere, det er måske reelle ftp’ere visiteret til fleks som flg. af afslag ved ftp.)

Er du blevet visiteret til fleksjob efter dit afslag på §17?

Endnu et ?: Modregnes den særlig ydelse TAE ligesom kh gør ?

[QUOTE=Flower;113740]Sagen er stort set færdigbehandlet, den blir indstillet efter sommerferien… Der skulle ikke være noget, der mangler. Min diagnose er kronisk og i allerbedste fald blir jeg ved med at have det nu. Har en arbejdsprøvning og en afklaring på reva (der siger “uarbejdsdygtig i ethvert erhverv”, hvilket var liiiidt grimt at læse…)… Bumbum.. Ja og så selvf speciallægeerklæring, der er meget tydelig også.. Altså den burde være skudsikker, men det er aldrig til at vide, hvad kommunen kan finde på for at spare penge!
[/quote]

Ja det kan jeg udmærket godt huske efter min arbejdsprøvning
de skrev det samme. Et chok når man altid har arbejdet
samt en sjælden sygdom som stort ingen kender
heldigvis har den sidste nerolog som kommunen sendte mig tll
sat mig i forbindelse med nogen i USA som har det samme
så vidt det vides cirka 4000 i EU og USA, der er blevet registeret
det har hjulpet rigtig meget, når man pludselig ikke er den eneste

[QUOTE=Flower;113740]Sagen er stort set færdigbehandlet, den blir indstillet efter sommerferien… Der skulle ikke være noget, der mangler. Min diagnose er kronisk og i allerbedste fald blir jeg ved med at have det nu. Har en arbejdsprøvning og en afklaring på reva (der siger “uarbejdsdygtig i ethvert erhverv”, hvilket var liiiidt grimt at læse…)… Bumbum.. Ja og så selvf speciallægeerklæring, der er meget tydelig også.. Altså den burde være skudsikker, men det er aldrig til at vide, hvad kommunen kan finde på for at spare penge!
[/quote]

Skudsikker, må du altså desværre ikke tro, der er noget der hedder :kram:
Det var min sag også.
ALT sagde pension, men nej…

Det hele handler om penge og ikke diagnoser, arbejdsevner, værdigt liv o.lign.
:kram:

Jeg fik så flex, som så ikke kan bruges til en s…da der ikke er job i meget få antal timer/knap ingenting.

[QUOTE=Wodpoulsen;113851]Skudsikker, må du altså desværre ikke tro, der er noget der hedder :kram:
Det var min sag også.
ALT sagde pension, men nej…

Det hele handler om penge og ikke diagnoser, arbejdsevner, værdigt liv o.lign.
:kram:

Jeg fik så flex, som så ikke kan bruges til en s…da der ikke er job i meget få antal timer/knap ingenting.
[/quote]

Hvad får du så af penge nu? Sygedagpenge, fleksydelse eller?
Men er desværre godt klar over at det handler om kroner-øre for kommunerne. De er stride ind i mellem!

Pas på ikke at revse sagsbehandlere, da de ofte bruger hele afd. til at gennemgå sager til pension.

Nææ. problemet er, at kommunekassen skal have penge, og helst spare, hvor de kan, koste et par syge/handicappede her eller der, gør ingen forskel.
(se evt. tråd "magtmisbrug, hvor indstilling er kopiet).

Det er derfor vigtig, at få fagforening eller andre til at gennemse ressourceprofil, arbejdsprøvning, og lægepapir for " huller".
Det er eneste sikring ved evt klagesag.

Selvom sagsbehandler indstiller efter en §18, er det ingen garenti, for at sagen overhovedet behandles, idet det åbentbart er fuldt lovligt, ikke at give nærmere begrundelse for at nægte behandling.
(min sag er godkendt uden begrundelse for dette 2 gange i Nævn(statsforvaltningen).. Dog blev sagen hjemvidst 3 gang).

Men man kan dog/bør efterfølgende, ansøge efter en §17, og evt fleksjob, som alternativ.

Men som sagt, uanset hvad, skal sagen virkelig være godt beskrevet, og huller lukket, idet man også står stærkere ved evt erstatningssag(ved for lang sagsbehandlingstid, og/eller lign).

VH Popiae

[QUOTE=Flower;113877]Hvad får du så af penge nu? Sygedagpenge, fleksydelse eller?
Men er desværre godt klar over at det handler om kroner-øre for kommunerne. De er stride ind i mellem!
[/quote]

Jeg modtager “den der” ydelse på 9500 kr pr. måned indtil der viser sig et flexjob på 5 timer :somialdrig:
Jeg er dog glad for dem kontra ingenting.
Er igang med at anke afgørelsen, så…:mad: