Ingen lønudvikling for flexjob???

Hej. Jeg er helt ny herinde.
Jeg har et spørgsmål til andre flex jobbere.
Jeg har været ansat det samme sted i 3½ år, uden at få lønforhøjelse:confused:
Kan da kun forestille mig, at virksomheden får en vis procentvis forhøjelse i takt med alle andre… Hvor skal jeg spørge om dette??
På forhånd tak

under en overenskomst stiger lønnen altid x atal kroner og øre hver år og du skal have de x antal kroner og øre hver år som overenskomsten siger og har virksomheden ingen overenskomst så følger du stadig den så stiger lønen hver år så skla du også stige lige meget hvad

Hej kok.
Tak for dit hurtige svar. Hvad gør jeg så nu??? Er jo tre år bagud… Skal jeg kontakte kommunen eller??

det er nu ikke helt så enkelt, har de andre på arbejdspladsen fået lønstigning i de 3 år, så skal du jo også, have det men der er firmaer der pga. krisen vælger ikke at stige lønnen og så er det sådan det er, men ja det er kommunen du skal kontagte

jeg vil starte med min arbejdsgiver, hvis jeg var dig, heller lidt for lidt i løn end på ledighedsydelse og i gratis praktik.

Enig! Men virksomheden får vel procentvis stigning, ved hver overenskomst eller hvad??

snak med ding srbejdsskiver først hvis han sige nej osv så tag fat i komunen og har du en fagforening vil de være det bedste sted at hendvende sig

Tjaeh ifølge kommunen jeg er i, så starter man med den mindste overenskomstmæssige løn på det pågældende område.

At mindstelønnen så senere stiger i overenskomsten betyder ikke at du skal stige tilsvarende, med mindre du kan forhandle en stigning igennem ved den årlige lønforhandling på arbejdspladsen.

Og ja, det er den besked jeg selv fik fra min egen kommune.

Hvad fagforeningerne så siger til at fleksjobbere dermed kommer til at arbejde under den fastsatte mindsteløn ? det er en anden sag.

jeg har altid fået stigninger hver eneste år jeg gik op sagde lønnen er steget og så fik jeg også det jeg skulle efter overenskomst oven i det jeg havde forhandlet mere

husk krisen, det er jo nok ikke værd, at miste sit job på

Hej

Du skal kontakte fagforeningen for hjælp. Kommunen vil ikke gå ind i disse type sager, har jeg erfaret, da de jo kun refunderer til mindste overenskomst til arbejdsgiveren. Jeg har selv prøvet noget lignende, og jeg henvendte mig til fagforeningen.

Hvis din løn på overenskomsten er steget, så skal din løn jo også stige, den ret har du lige så meget ret til som dine kollegaer. Så prøv og spørg fagforeningen, om f.eks. din overenskomst på løntrinnet er steget siden din ansættelse. Min løn plejer at stige lidt hvert år. Er medlem af HK.

hmm… Nu er jeg helt forvirret!!! Da jeg blev godkendt til flexjob, måtte jeg ikke længere være i min fagforening ASE… jeg betaler istedet til kommunen, som så “fungerer” som min fagforening! Er jeg den eneste, som har oplevet dette??

[QUOTE=jetlil;125137]hmm… Nu er jeg helt forvirret!!! Da jeg blev godkendt til flexjob, måtte jeg ikke længere være i min fagforening ASE… jeg betaler istedet til kommunen, som så “fungerer” som min fagforening! Er jeg den eneste, som har oplevet dette??
[/quote]

Hej, det må være fleksydelse-bidrag, du snakker om, som du betaler til kommunen, er det ikk? Det er, hvor man betaler et vis beløb hvert kvartal, tror jeg det er. Det er til “efterløn”. Fagforeningen kan man godt være i samtidig, man er fleksjobber. Det var da surt, at du meldte dig ud. Der er vist nogle som har fået at vide, at man ikke behøver at være i fagforening, når man er fleksjobber, men det er éns egen beslutning. Jeg meldte mig også ud i starten, men senere meldte jeg mig ind, og det er jeg glad for i dag, for nu fik jeg lige brug for dem…

[QUOTE=jetlil;125137]hmm… Nu er jeg helt forvirret!!! Da jeg blev godkendt til flexjob, måtte jeg ikke længere være i min fagforening ASE… jeg betaler istedet til kommunen, som så “fungerer” som min fagforening! Er jeg den eneste, som har oplevet dette??
[/quote]

Skynd dig at meld dig i fagforeningen igen, (du skal have været medlem i de fleste i tre måneder for at kunne få juridisk hjælp ) håber ikke der er nogen der har sagt til dig at du ikke må være medlem for det er stadig fagforeningen der klare sådanne ting som overenskomst og også skal være med til ansættelses samtale osv..

og lige for god ordens skyld så ved jeg godt at det er edder vigtigt for flekser at beholde deres job og at en løn nok så lille er bedre end ledighedsydelse men hvis alle bare går med den tankegang at heller holde kæft end kæmpe for sin ret, ja så kan vi hurtigt få væsentligt ringere forhold for flekser ..

Min anbefaling vil være MELD JER I FAGFORENING (ikke a kasse ) og hent juridisk hjælp herfra…

og til dem der evt er medlem af Lafs mon ikke det var lige sådan et spørgsmål hvor de kunne gøre gavn for deres kontingent kroner …??? (bare en stø tanke :wink: )