[QUOTE=Danskerdude;117090]Hej
Jeg vil gerne vide, hvorvidt kommunen kan nægte, at stille min pension i bero, hvis jeg beder om dette?
Jeg har oplevet, at blive nægtet dagpenge fordi kommunen ikke ville stille min pension i bero, på trods af, at jeg havde været i fuldtidsarbejde i to år, betalt a-kasse og betalt den pension, jeg havde modtaget for meget, tilbage.
P.t. går jeg på hf og er snart kvalificerede til en videregående uddannelse. Men, da jeg har været nægtet revalidering mange gange, er jeg i tvivl, hvorvidt kommunen vil gå ind i dette.
Derfor vil jeg gøre dette på su, men det kan jeg ikke, hvis jeg får førtidspension, og heller ikke, hvis kommunen insistere på, at jeg skal modtage førtidspension, på trods af, at jeg beder dem gøre denne hvilende.
Så, kan kommunen nægte, at gøre min pension hvilende, hvis jeg beder om det, så jeg kan modtage su? Hvad kan jeg gøre, hvis de nægter mig dette?
Venlig hilsen Johannes
[/quote]
Det lyde vanvittigt hvis du har arbejdet i normalt arbejde i to år, så formoder jeg at du har fået det så meget bedre at en pension ikke længere er nødvendig ?
Har du skrevet til pensions afdelingen og har du forklaret dem at du nu er blevet så meget bedre at du kan varetage et ordinært arbejde og at du gerne vil i gang med uddannelse til et job du forhåbentligt kan passe med dit helbred i flere år frem i tiden …
Har du overvejet at skrive til kommunen skriv og søg en revlidering og skriv hvorfor du mener at du ved hjælp af den revalidering kan blive selv forsørgende og hvad du har lavet de sidste to år …
og at du derfor søger en revalidering og at du søger om at få gjort din pension hvilende da den ikke længere er nødvendig …
bed om at få svar på skrift og om at få en tid hos en sagsbehandler hvor du vil snakke muligheder for revalidering ..
Og er de ikke lydhør så skriv om din situation og send brevet som en klage til borgmester og hele kommunal bestyrelse .. de burde jo hoppe af glæde over dig og din mulighed for at komme ud af pensions livet …