Hej victoriane - tak for opdatering!
[QUOTE=victoriane;143202]
Jeg har via min fagforening anket sygedagpengestoppet til beskæftigelsesankenævnet.
Godt!
Fagforeningen glemte at sende papirer med fra smerteklinikken, hvor de har
afgjort at de ikke kan tilbyde mig et behandlingsforløb i og med, at jeg har haft smerterne i omkring 10 år og det vanskeliggør effekt af behandling. :eek:
De papirer skal straks sendes til beskaæftigelsesankenævnet, så de kan gøre gavn i din sag. De er vigtige. Send dem om evt. selv!
Nå men det korte af det lange er, at kommunen skrev tilbage at de ,
efter atter at have kigget på min sag ikke ville ændre afgørelsen om at
stoppe sygedagpengene i og med at der fortsat er behandlingsmuligheder i form af et smertebehandlingsforløb.
Min helbredsmæssige tilstand kan derfor ikke betegnes som stationær og det kan derfor ikke udelukkes at min arbejdsevne kan bedres.
Et smertebehandlingsforløb kan være med til at jeg bliver bedre til at håndtere og leve med sine smerter og yderligere arbejdsprøvning bør derfor afvente behandling, skriver de.
MEN - nu ér det jo altså sådan at smerteklinikken ikke kan tilbyde mig behandling.

Så her kommer kommunen ud i selvmodsigelse! Det er godt for din sag! 
Dette brev fra smerteklinikken får kommunen nu så tilsendt i brev fra fagforeningen.
Godt! 
En smertebehandling, som deres egen speciallæge i psykiatri tidligere faktisk osse anførte ikke ville kunne forbedre min erhvervsevne men højst give lidt øget livskvalitet.
Ja - de modsiger sig selv - og nu fanger de sig selv grundigt i videre selvmodsigelse!
Kommunens kontanthjælpsafdeling har nu sendt mig i aktivering med henblik på arbejdsprøvning,:mad:
Nå - men vis dem brev fra smerteklinik - og forklar henvisning til aktivering må være en misforståelse. Hvis ikke det lykkes at få aflyst aktivering - så klag i mail til leder af jobcenter herover med henvisning til brev fra smerteklinik, som ikke har været taget i betragtning ved henvisning til aktivering, som de skal.
og jeg er bedt om at underskrive jobplan, der sigter mod ordinær beskæftigelse. :eek:
Træk tid ud - undskyldende og forklarende - lad dig ikke true. Fortæl dem beroligende og omstændeligt, at henvisning til aktivering må være en misforståelse jf. brev fra smerteklinik, som ikke har været taget i betragtning før henvisning til aktivering, som den skulle.
Og bed venligt undrende om regler for henvisning til aktivering, når der foreligger vigtige nye uforudsete lægefaglige oplysninger fra smerteklinik, som endnu ikke er indskrevet i ressourceprofil.
Fortæl, at du oplever behov for og ønsker ny kommunal lægefaglig og socialfaglig vurdering af dit videre forløb i lys af nye lægefaglige oplysninger fra smerteklinik.
Og bed også om hjælp hos smertekliniks socialrådgiver i din sag. De plejer at kunne støtte i sag som din. Kommunen skal tage smertekliniks vurderinger og anbefalinger i betragtning i deres videre vurdering af tiltag i din sag!
[/quote]
Det er min vurdering, at du har en god sag! Kommunen fanger sig selv i selvmodsigelser, de får svært ved at vikle sig ud af - hvis de ikke hurtigt undskylder sagsbehandling over for dig - og ændrer afgørelse.
Læs Marios sag her på K10 i dag med ændring af sagsgang efter pinlig kommunal selvmodsigelse:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=143048#post143048
Held og lykke!