Hej fibro.
Ja, det er så nemt, at putte en diagnose på én, hvis man har haft den før! Sådan oplever jeg det også.. men som dig, kom jeg ud af det dengang, og har ikke været der siden.
Nu sad der så lige en beskæftigelsesmedarbejder, som havde taget et kursus på ½ år (h*n havde sit cv på nettet og havde ikke lavet noget før, der bare lignede), og som derfor åbenbart kunne gøre sig til læge (stille diagnoser) og desuden skulle forvalte mit liv ud fra det korte kursus :eek:
Det fik det virkeligt til, at løbe koldt ned af ryggen på mig!! Især når hn oveni var karriererytter - sådan opfattede jeg det i forhold til mig, og har også hørt det fra andre. Hn skulle bare have kørt så mange igennem som muligt - og hurtigst muligt - uden blik eller øre for, hvad det egentligt drejede sig om.
Men som sagt klagede jeg, og fik en anden. Jeg har så fundet ud af, at man skal være stærk for at gøre sådan noget, for nu har de i dén grad fået kig på mig - og det er bestemt ikke altid på den gode måde. Ofte nærmer det sig ordet: Grotesk.
Ja, man skal dælme være stærk, for at kunne være sygemeldt. Især psykisk. Det begynder også at tære meget på mig, alle disse kampe. Jeg stresser enormt meget - og det er én af de ting, som fik mig til at vælte sidst. Men måske er det bare dét, det hele går ud på? Sådan kan jeg godt tænke nogle gange..
Og især når jeg læser dit indlæg, fibro. For er det lige pludselig psykisk, “så kan man altid dopes lidt” (eller meget), så man passer ind i samfundet igen, og kan raskmeldes :o
Men de fysiske smerter går jo ikke væk, vel?
Har du forresten udfyldt et skema i forbindelse med diagnosen depression? For så kan jeg fortælle dig, at kroniske smertepatienter meget tit scorer rigtigt højt på dén - UDEN at være deprimerede. Det ved de på smerteklinikkerne, men måske ikke mange andre steder?
Jeg ønsker dig held og lykke med det hele :kram: Det er rart at vide, at vi er flere med samme oplevelser.
Kh Synf
Ps. Busters svar er rigtigt godt, synes jeg. Det rareste er, hvis de kan slås med hinanden - i stedet for at vi skal