“Det er uanstændigt - per automatik - at parkere et ungt menneske med social angst på livslang førtidspension. Det er uanstændigt at parkere en ung pige med stress på livslang førtidspension. Det er uanstændigt at parkere en ung mand med misbrugsproblemer på livslang førtidspension”.
Per automatik??!
Manden har vist ikke indblik i, hvordan tingene foregår i virkeligheden.
Helt enig. Men det virker jo ikke. Sad og så talen, og egentligt siddet klistret til den politiske verden hele dagen.
Det så langt ude så jeg er dybt dybt rystet og ked af det, ikke mindst da jeg er en ud af mange i den gruppe - er 26.
Kæmper hver dag blot for at være her som jeg inderst inde ikke har lyst til mere , samt med det korrupte system .
Igen igen igen snakker løkke for ikke at tale om mange af de andre venstre folk som de har forstand til, for det sateme ikke en realistisk verden han er i
Igen er jeg rystet og knust suk . Fedt de kan lege med folks liv og man står magtesløs :mad:
det er jo sådan alle politeker mener fp forgår mere eller mindre men sker det per automatik så er det forkert i min verden ang stress angst osv
desvære ikke virkeligthedens verden i dagens danmark
det er måske sådan loven reglerne osv var lavet men de har fået op ake up call at det er ikke sådan i denne lille del af verden som de laver lvoe til bliver ikke overhold men hold da op jeg er glad for jeg ikke skal være med til at få regnet stykket til at gå op og ikke i mus må ikke være sjovt
[QUOTE=superkok;127340]
desvære ikke virkeligthedens verden i dagens danmark
[/quote]
25% procent overpris til Løkkes højt elskede privathospitaler skrev han en ckeck up på uden at blinke… skattelettelser til de rige og en kraftig rundbarbering af de fattiges økonomi og halvvering af dagpengeperioden… det er virkelighedens Danmark… skal man da vist være fanatisk borgerlig for at bortforklare det…
nu var det jo det her jeg kometerede bare for alle får de rigtigt
tja og hvad har alle de andre gjort ups ja de har ændret dagpengene mere end han har og stadig 2 år er sgu stadig lang tid ja det er sgu svære at fidne arbejde ligept jeg er selv søgt som tarmrense og grøfte graver så lang er jeg gået uden held
men stadig min mening er dem der er imod at de vil kigge fp efter i sømmene er bange måske noget at skjule eller hvad ved jeg og bare forde man går ned med stress er jo ikke = med ikke får det bedre men ofc heller ikke nogen garanti for det bliver omvendt kan ikke se det store prob i de vil kigge efter fp men det er min mening
om man stemmer social dk hk ftp eller hvad de hedder kan man se alle siders fejl så er man sgu godt på vej til at sætte ens kryds rigtigt kan man ikke se alles fejl huske hvad de andre har gjort af **** så er man en fanatiker efter min mening og jeg stemmer rød blok altid gjort og sikkert altid vil men kan stadig huske alt næsten
De taler om at ingen under 40 skal have pension,eller ihverfald ikke livslang pension.Der tales om at hvis der gives pension til folk under 40 skal den tages op igen efter 3-5 år.
Tror i at den nye reform bliver med tilbagevirkende kraft? så at dem under 40 får frataget pensionen (hvis det er det der bliver vedtaget) eller om den skal taget op selvom den er givet uden tidsbegrænsning.
Jeg er begyndt at blive nervøs,jeg har ikke lyst til at vende tilbage til DK og havne i et bistands******* med tvungen aktivering og ydmygelser.
Måske er det lige i overkanten at sige førtidspensionsnister har noget at skjule, hvis de er navøse.det er trosalt langt svære i dag at få tilkendt en pension.
Jeg tror altså der skal mere end ½ års strees/udbrandthed til for at få en pension.
Men når det sagt så det vel ikke nogel dårlig ide at kikke på grundlaget for en pension,eks.hver 5år,lægerne finder da nye behandlinger ind imellen,eller nogle bliver bedre til at leve med sine hanikap,så der kan ydes lidt på arbejdsmarket.
det skal så bare være opfølining på en ordenlig måde,feks.en heldbreds erklæring,det skulle ikke være nødvendigt med en tur i træde møllen igen,for at afgøre om der har været forbedringer.
Men det er nok slet ikke den tanke Løkke og de andre har.
[QUOTE=Den ulykkelige;127356]De taler om at ingen under 40 skal have pension,eller ihverfald ikke livslang pension.Der tales om at hvis der gives pension til folk under 40 skal den tages op igen efter 3-5 år.
Tror i at den nye reform bliver med tilbagevirkende kraft? så at dem under 40 får frataget pensionen (hvis det er det der bliver vedtaget) eller om den skal taget op selvom den er givet uden tidsbegrænsning.
Jeg er begyndt at blive nervøs,jeg har ikke lyst til at vende tilbage til DK og havne i et bistands******* med tvungen aktivering og ydmygelser.
Hilsen Jens
[/quote]
Udfra hvad der sagt idag så når/HVIS de her ting træder i kraft om x antal tid, som det ligger lige nu og her så lyder det til at der går ret så lang tid før det bliver en realitet at der kommer handling bag de frygtsomme ord, men så kommer det ikke til at gælde dem som har fået deres FTP, men fremtidige…
Men … det jo blot som tingene er sagt til nu, så tirsdagsanalysen, og derfra kom det frem ifølge de 2 at det på ingen måde vil træde i kraft i det første lange stykke tid, og med god chance så ikke før efter valg.. noget i den stil sagde de vidst nok, men ikke hænge mig op på det, min hukommelse er som en si grundet min situation, men ved bare jeg gav et lille bitte lettelses suk da jeg hørte det - også selvom det kun er en gisning fra et debatprogram.
Det præcis det som venstre total tilsidesætter - at indføre den midlertidigt vil inderligt bringe et yderligere KÆMPE pres på de folk, et pres som de færreste vil kunne se væk fra, og som en af landets eksperter også på det kraftigste frarådede for få dage siden.
Jeg venter stadig på at min sag bliver afsluttet, og bare tanken om at det kan ende med kun en midlertidig er INGEN hjælp på nogen måde, det kun med til at gøre mig ENDNU mere nervøs for nu OG min fremtid… Jeg har sku aldrig bedt om at blive så syg her, så at straffe folk hårdere er bare ikke menneskeligt… det lidt som om man TOTALT glemmer at man kan droppe sin FTP/sætte den i bero som jeg stadig tror der er folk der gør, men det bliver bare aldrig omtalt…
Når det sagt så SÅFREMT de virkelig kan komme med nogle tiltag der noget fornuft i så vil det da være super, men jeg tvivler virkeligt bare på det en realitet.
Jo det er en meget dårlig ide at pension skal tages op hvert 5 år,det er slet ikke holdbart.Jeg taler udfra min egen situation,hvordan skal jeg kunne bygge en tilværelse her i udlandet hvis jeg ikke ved om der går penge ind på kontoen næste måned?
@S.Phoenix
Jeg vil også gerne tro at det kun gælder for nye pensionister,men har ikke set en eneste udtalelse der bekræfter dette.
Jamen du har ret, og som sagt tror der går noget tid før der rent faktisk er noget som helst der træder i kraft for nogle…
Der SINDSYGT mange spørgsmål i alt det her, og antager selv lars klaphat løkke godt vil have det lavet på en god og rimelig konstruktiv måde, så jeg kan umuligt forestille mig det kommer “lige nu”.
Tirsdagsanalysen er blot et politisk debatprogram med en vært og 2 politiske analytikere men som rammer rimelig godt plet i rigtigt mange ting de siger, og emnet var naturligvis statsministerens tale i dag, hvori FTP var nævnt…
Jeg har ikke den store tiltro til løkke og den blå blok,at de skulle være fornuftige nok til at lave den her reform på en anstændig måde.Jeg mener at den blå blok er de værste hundehandlere og magtmisbrugere der nogensinde har sat deres ben i en dansk regering.
Jeg ville ikke engang lade dem passe mine børn,hvis jeg stod og manglede en babysitter.
Jeg kan ikke tro andet end det vil komme til at være for de nye på pension,men tror faktisk ikke det bliver til noget.
Det er muligt det ville være et pres for nogle men det kunne også være et håb for andremåske.
Hvis samundet ikke har råd til at sætte folk på pension,for det er vel det det handler om,så kunne man sætte pensionen lidt ned
,og indføre tilskud til de øknomiske svageste.
Men det ville heller ikke blive popelært.
Men jeg fatter ikke hvorfor man vil vride nogle få timer ud af dem på FP når de dårlig nok kan finde plads til flexerne..
ikke en dum ide handle det ikke om at hjælpe hinanden hvis og hvor man kan eller retere det var hvis nu nok tilbage i 1960
der er jeg så ikke enig jeg vil sige mene det var svære for 10 + år siden når jeg tænker over hvad min kæreste venner og familen var igennem den gang og så til nu men det er nok mere og hvad man kender til af sager
total enig der medecin lægevidenskab bliver jo næsten bedre fra dag til dag
Jeg har ikke den store tiltro til løkke og den blå blok,at de skulle være fornuftige nok til at lave den her reform på en anstændig måde.Jeg mener at den blå blok er de værste hundehandlere og magtmisbrugere der nogensinde har sat deres ben i en dansk regering.
Jeg ville ikke engang lade dem passe mine børn,hvis jeg stod og manglede en babysitter.
[/quote]
Tvprogram =)
Jeg har aldrig haft tiltro til Løkke, og samtidigt skal man jo lige huske på han ikke blev valgt ind, og tilsyneladende KLART af gode grunde, aldrig er jeg blevet rystet så meget i min grundvold som efter og have hørt hans udtalelser gang på gang, de er SÅ langt væk fra den virkelige verden, og henvender sig 100% kun til dem hvori penge aldrig har været et problem… Blandt MANGE andre ting… Han er direkte skræmmende i mine øjne på nogle punkter…
Hvor min stemme bliver placeret er vidst heller ingen hemmelighed, jeg nægter og tro på Helle kan være mere syg i bolden, og derudover så tiltaler hun mig bare klart mere med hendes holdninger.
Jamen så absolut og den tanke har jeg også haft, og du har så absolut ret…
Min pointe er bare at for nogle vil man gå ud og lege roulette for menneskeliv hvis det bliver en realitet, men kommer der en løsning der vitterligt er GOD for begge parter så siger jeg KLART velkommen til det, men så længe det løkke der står og giver forslag ud så kan jeg ikke se det ske… han er ikke af den her verden !
Det muligt han ikke er af denne verden ,men jeg _ _ _ bange for at han og slenget bliver længe endnu,de smader helle systemet der skal beskytte dem der har behov for det.
den med længertid i skolen,og med hjælpe lærer,“rigtigt fint” så vare det ikke længe før man kan sløjfe SFO den er også blevet dyr.
Alle de utilpassede unge der er idag,unge på20- 25 ,det dem der bliv vippet ud fra fritidshjemmene er det ikke .med en heldads skole der lukker tidligt
kl 14 så skal vi til at have 7-11 årie nøgle børn ..
Der _ _ _ ikk noget at sige til at folk får det dårligt,men det var så lige et andet kapitel vist,jeg vist træt nu…
God nat til jer og lad ikke regeringen ødelæge jeres natte søven,de sidder nok en omgrang mere vil jeg tro. nat nat.