“Løsning til ministeren om Inhabile fleksjob- og førtidspensionsudvalg i kommunerne”, har jeg kaldt min overskrift, da jeg tænkte på om vi K10 brugere kunne komme med forslag til ministeren, hvordan man undgår “vores” sagsbehandler skydes ned af jobcenterets afklaringsudvalg flex- eller førtidspensionudvalg?
Herunder link til en sag i forløbig 2 artikler
Artikel 2) “Jobcentrets fejl – den syge borgers ulykke” http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2647
Artikel 1) “Kassen smækket i med dags varsel”, Fleksjobudvalg trodser lægers erklæringer. http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2522
Nu har jeg kun sat link til artiklerne ind som eks. på mulig kassetænkning. Jeg er ikke involveret i artiklen, andet end jeg har læst den og harmes over systemets behandling af syge i klemme:mad:
For at vores personlige sag ikke skydes ned :mad: af ren kassetænkning i kommunerne, mener jeg udmiddelbart løsningen kunne være at det gøres til lov, at når en sag indstilles til afklaring ved flex- eller førtidspensionudvalg, skal sagsbehandler lægge sagen i udvalgs udbud/licitation, og borgerns egen hjemkommune IKKE må byde på sager i deres kommune.
De komunale flex- eller førtidspensionudvalg der vinder udbuddet, aflønnes når en afklaring har fundet sted, mens de bliver pålagt gratis udvalgsbehandling igen, hvis sagen ankes. :rolleyes:
Og hvis afklaringsudvalget kommer frem til, der er begået fejl fra SB/jobcenteret, hænger hjemkommunen på at må betale sygepenge uanset ens personlige formue, til sagen afprøves igen ved afklarings udvalgene.
En slunken kommunekasse kunne spædes lidt op med at gøre det til en forretning / indtægt, at vinde udbud fra andre kommuner
samt den hurtigere behandlingstid gør os borgere ikke bliver kørt ned så langt ned psykisk. Måske kan flere klare at komme tilbage til arbejdsmarkedet. Ren win win situation for alle parter.
Syntes du om mine løsningsforslag? ![]()
Hvad mener du der skal til for at stoppe kassetænkning? ![]()
Nu er jeg selv under sagsbehandling, så det er næppe sikkert jeg har mod:( til at give forslaget til ministeren af frygt for min personlige sagsbehandling, men ellers vil jeg tage tak med kyshånd:kram:, hvis nogen melder sig, der er færdigbehandlet har mod på at sende mail til ministeren?
Mon man fra K10 kan tippe en ven om en tråd og forblive anonym, kan man jo tippe ministeren som ven ![]()