Lukning af kontanthjælp

Jeg røg jo på kontanthjælp efter afslag på ftp. Det gik fint en måned, nu har kommunen så trukket 8000 kr. for August måned. Ringede til rådighedsteamet og spurgte hvorfor. Jobcenter har sent et brev til mig om mødeindkaldelse(mindre en 3 uger efter det sidste).

Problemet er at jeg lå i flytterod omkring den 1..7-2010 og har altså ikke fået det brev. Hun sagde indirekte at JEG skulle bevise at jeg ikke har fået det-kan det være rigtigt? Jeg har anmeldt flytning til folkereg. samt post-danmark.

Det skal åbenbart være svært for mig…:frowning:

de har ret du skla bevise at du ahr modtaget eller ikke mod taget brevet. så fat i post danmark de er de eneste jeg ved af der kan hjælpe dig ved at sige du ahr meldt flytning osv eller nok ikke andet end at bide i det sure æble .de mod regner bare som de vil efter loven osv desvære.

Hvis du bliver indkaldt skal du møde op. Ja det er korrekt, at du skal bevise at brevet ikke er ankommet, der har lige været noget i medierne omkring det.
Start med at ringe til postdanmark og hør om der har været uregelmæssigheder på det tidspunkt brevet blev sendt. Hvis ja, så står du stærkt.
Undrer mig at de venter så lang tid, uden de kontakter dig. Kender ikke reglerne for, når man udebliver fra et møde. Dog fandt jeg nedenstående, som desværre ikke er til din fordel. Måske der kommer andre, som måske kender til om jobcenteret burde, havde prøvet at kontakte dig.

§ 37. Hvis en person uden rimelig grund udebliver fra en jobsamtale, herunder en samtale som led i en sygeopfølgning, en cv-samtale eller en rådighedsvurdering i jobcenteret, foretager kommunen fradrag i hjælpen for de dage, der går, fra personen skulle være mødt til jobsamtalen, cv-samtalen eller rådighedsvurderingen, og indtil kontakten til jobcenteret er genoprettet. Der foretages fradrag i hjælpen for den dag, hvor samtalen eller rådighedsvurderingen skulle have fundet sted, uanset om personen kontakter jobcenteret samme dag.

Der har for nylig været en tråd om det samme problem:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13632

Tænkte på om du kunne prøve at høre PostDanmark ad, om der har været nogen problemer med posten på både din tidligere og nuværende adresse…

Måske et forsøg værd? Hvis der har været, så kan man bruge det som bevis, at det er derfor du ikke har fået brevet.

[QUOTE=curls;115815]Tænkte på om du kunne prøve at høre PostDanmark ad, om der har været nogen problemer med posten på både din tidligere og nuværende adresse…

[/quote]

Ud fra de ting jeg har læst tidligere, så vil Post Danmark til enhver tid benægte dette.
Men det er selvfølgelig et forsøg værd.

Derfor er det så pokkers vigtigt, at vi sender en skriftlig klage til dem hver eneste gang der er rod i postgangen. Vi ved aldrig hvornår vi får brug for, at kunne dokumentere, at der rent faktisk sker fejl.

[QUOTE=Vovse;115817]Ud fra de ting jeg har læst tidligere, så vil Post Danmark til enhver tid benægte dette.
Men det er selvfølgelig et forsøg værd.

Derfor er det så pokkers vigtigt, at vi sender en skriftlig klage til dem hver eneste gang der er rod i postgangen. Vi ved aldrig hvornår vi får brug for, at kunne dokumentere, at der rent faktisk sker fejl.
[/quote]

Ja jeg vil ringe imorgen og høre dem og har iøvrigt efterlyst brevet på deres hjemmeside. Jeg ved at jeg har været i god tid, mht. melde flytning alle steder. Jeg tror selv at det er havnet hos PD i den by jeg boede i.

Iøvrigt sagde min nye sagsbehandler at han ville kigge på det og gøre hvad han kunne oppe hos rådighedsteamet, for han var ikke sikker på at det overhovet var rigtigt at indkalde mig igen, da jeg lige havde været der.

Jeg har heller ikke fået noget brev om standsning af min kontanthjælp.

Der er også lige kommet denne nyhed

http://www.version2.dk/artikel/15667-database-panik-hos-post-danmark-breve-blev-sendt-til-forkerte-adresser

[QUOTE=adbib;115855]Der er også lige kommet denne nyhed

http://www.version2.dk/artikel/15667-database-panik-hos-post-danmark-breve-blev-sendt-til-forkerte-adresser
[/quote]

Dem…kommunikationsfejl har de skisme alle steder da!
Vi har i over 3 r næsten hver mdr kunnet sende mails til PD om post vi har fået, der ikke var vores (rigtig mange forskellige menneskers post) og hvor er vores post henne?
Vi får da til tider breve - vi ikke venter på…som vi så ikke efterlyser.
Vi har med andre ord her i pd’s område kun poste der IKKE kan læse! :mad:

[QUOTE=PiaCP;115858]Dem…kommunikationsfejl har de skisme alle steder da!
Vi har i over 3 r næsten hver mdr kunnet sende mails til PD om post vi har fået, der ikke var vores (rigtig mange forskellige menneskers post) og hvor er vores post henne?
Vi får da til tider breve - vi ikke venter på…som vi så ikke efterlyser.
Vi har med andre ord her i pd’s område kun poste der IKKE kan læse! :mad:
[/quote]

Det samme har jeg, fået brev til mine naboer, som så er endt hos mig og omvendt. Men det ser jo sort ud for mig, for jeg kan altså ikke bevise at jeg ikke har fået det brev, hvis det er rigtigt som nogen skriver, og som kommunen jo også sagde igår, det er MIN pligt at holde øje med min post…hrmmm måske skulle jeg stå parat fra kl 08 om morgenen og til en 14-15stk.for at få min post?!

[QUOTE=Linuzmor;115859]Det samme har jeg, fået brev til mine naboer, som så er endt hos mig og omvendt.
[/quote]

Hvis du, via mail, har klaget til PD over dette, så kan du ved hjælp af disse mails bevise, at der sker fejl i postomdelingen i dit område, og så står du stærkt overfor kommunen m.h.t. at få din kontanthjælp tilbage.:kram:

Ej hvor træls :kram: håber det løser sig

[QUOTE=Vovse;115867]Hvis du, via mail, har klaget til PD over dette, så kan du ved hjælp af disse mails bevise, at der sker fejl i postomdelingen i dit område, og så står du stærkt overfor kommunen m.h.t. at få din kontanthjælp tilbage.:kram:
[/quote]

Tak for kram Vovse:-) Desværre har jeg jo først nu klaget fordi det betyder en del for mig med - 8000,- kr på kontoen. :mad: men det kunne være mine gamle naboer vil vidne for mig om at der tit var ombytninger, jeg vil ihvertfald kontakte dem-idag har jeg ringet/skrevet rundt for jeg kan jo ikke betale mine regninger til tiden.

Har skrevet en mail til kommunen/jobcenteret og klaget over behandlingen. Som jeg kan se i andre tråde er det åbenbart noget jeg skal vænne mig til:eek:

:kram:

Linusmor

Selv dette er ikke nok, da kommunen jo har sendt brevet. Hvergang det nærmer sig tidspunktet hvor jeg burde indkaldes kontakter jeg selv kommunen, for at høre hvornår de har planlagt at indkalde mig, da jeg pt stadig ikke har hørt noget. Det samme gjorde jeg dengang jeg overgik til kontanthjælp. End ikke dette kan sikre, at jeg får et evt. brev, men jeg har gjort dem bekendt med, at jeg ikke har modtaget en indkaldelse, og håber dermed at stå stærkere, såfremt en brev udebliver.
Jeg har endda oplevet, at jeg blev indkaldt med 1 dags varsel, så man ikke kunne nå, at få fagforening mv med.

Min personlige mening er, at bevisbyrden burde ikke ligge ved de svage, dvs de syge.
Nu står du og mangler den måned, håber virkelig for dig, at du har noget familie mv. som kan hjælpe. Hvis jeg vandt 20 mio i lotto på lørdag ville jeg oprette en fond, som kunne hjælpe de sygdomsramte, som bl.a. pga manglende breve mister indtægten. Desværre spiller jeg ikke.

[QUOTE=V_Brask;115921]Linusmor

Selv dette er ikke nok, da kommunen jo har sendt brevet. Hvergang det nærmer sig tidspunktet hvor jeg burde indkaldes kontakter jeg selv kommunen, for at høre hvornår de har planlagt at indkalde mig, da jeg pt stadig ikke har hørt noget. Det samme gjorde jeg dengang jeg overgik til kontanthjælp. End ikke dette kan sikre, at jeg får et evt. brev, men jeg har gjort dem bekendt med, at jeg ikke har modtaget en indkaldelse, og håber dermed at stå stærkere, såfremt en brev udebliver.
Jeg har endda oplevet, at jeg blev indkaldt med 1 dags varsel, så man ikke kunne nå, at få fagforening mv med.

Min personlige mening er, at bevisbyrden burde ikke ligge ved de svage, dvs de syge.
Nu står du og mangler den måned, håber virkelig for dig, at du har noget familie mv. som kan hjælpe. Hvis jeg vandt 20 mio i lotto på lørdag ville jeg oprette en fond, som kunne hjælpe de sygdomsramte, som bl.a. pga manglende breve mister indtægten. Desværre spiller jeg ikke.
[/quote]

Jeg kunne jo ikke vide at de allerede ville indkalde mig igen, jeg var der den 01.06 og den 21 har de så sendt det brev. Jeg har e-boks og jeg har mail, men jeg har aldrig fået noget som helst, eller nogen svar tilbage på mail. Jeg har angst og depression, dette sagde jeg til den sidste sagsbehandler jeg var hos den 01.06- ja hun kunne jo se det ved egne øjne og jeg bad dem derfor om at advare mig pr email inden.

Indtil vidrere har jeg en klage over sygedagpengestop, afslag af FTP og en sag i ankenævnet vedr. hjælp til husleje. Så lige meget hvad jeg gør, er det bare aldrig det rigtige…føler jeg bliver “dunket” i hovedet konstant. Jeg synes da ellers selv jeg har bidraget hele mit liv fra jeg var 14 år til vores system. Desværre gik det så galt i 2008, før dette var jeg en hektisk selvstændig alene mor til to. Beklager det hele løber lidt af med mig, for jeg er simpelthen så ked af det hele.

Hej

Kommunen må ikke sende svar ol. via mail, e-boks eller SMS. Da man bl.a. ikke ser disse elementer som sikre. Der sendes trodsalt personfølsomme oplysninger.
Ja det var hurtigt, du blev indkald, men det afhænger af hver der er plads i rådgiverens kalender…
Som syg føler jeg også, at systemet heletiden spænder ben. Økonomien er gået fløjtende, man endte som dårlig betaler, bliver behandlet som skidt, og skal heletiden finde sig i at ens sag står stille. Min har stået stille siden 1 januar, det eneste der er sket er at jeg fik KH og blev ændret i matchgruppe og sygemeldt på kh. Jeg har ramt kontanthjælpsloften, og ender snart på gaden, da jeg ikke kan betale huslejen og får afslag på alt jeg søger.
Tro mig udover den manglende mdr kontanthjælp, så kan jeg følge dig. Min familie var så venlige og komme med en kasse fyldt med mad til ca 14 dage. Det var bedre end penge, men omvendt viser det også bare at jeg lever under fattigdomsgrænsen.

[QUOTE=V_Brask;116157]Hej

Kommunen må ikke sende svar ol. via mail, e-boks eller SMS. Da man bl.a. ikke ser disse elementer som sikre. Der sendes trodsalt personfølsomme oplysninger.
Ja det var hurtigt, du blev indkald, men det afhænger af hver der er plads i rådgiverens kalender…
Som syg føler jeg også, at systemet heletiden spænder ben. Økonomien er gået fløjtende, man endte som dårlig betaler, bliver behandlet som skidt, og skal heletiden finde sig i at ens sag står stille. Min har stået stille siden 1 januar, det eneste der er sket er at jeg fik KH og blev ændret i matchgruppe og sygemeldt på kh. Jeg har ramt kontanthjælpsloften, og ender snart på gaden, da jeg ikke kan betale huslejen og får afslag på alt jeg søger.
Tro mig udover den manglende mdr kontanthjælp, så kan jeg følge dig. Min familie var så venlige og komme med en kasse fyldt med mad til ca 14 dage. Det var bedre end penge, men omvendt viser det også bare at jeg lever under fattigdomsgrænsen.
[/quote]

Kanon venner du har, men dette burde ikke være nødvendigt i vores samfund! <jeg havde aldrig troet det hele skulle ende på den her måde, har mange gange haft lyst til at give op og sende kommunen et afskedsbrev- men det ville jo ikke gøre godt for nogen. Jeg synes for det første at det er helt forkert man ender på KH blot fordi man er langtidssygemeldt og endelig finder ud af hvad der er galt, for mig har det taget mange år, arbejdede og knoklede, var selvstændig med eget frisør firma, så jeg kunne ikke gå ned! Først da min søn kom hjem og var fuldstændig ødelagt, og vi efter et par måneder fandt ud af, at han havde en depression og at dette var arveligt, faldt jeg sammen, da han var ved at komme ovenpå. Kunne simpelthen ikke mere og var ved at hoppe ud fra Broen.

Jeg sygemeldte mig selvom jeg ikke havde “råd”, men denne gang var det altså “next step” psykiatisk hospital. Siden er jeg blevet “forfulgt” af kommunen, med mistro, møder med angst hos sagsbehandler, afslag af ansøgning om husleje-hjælp, FTP og alt der følger i den forbindelse.

Fik afslag på FTP og afslag på husleje-hjælp og bor nu idag hos min veninde på et værelse og kun fordi hun har skiftende arbejds-vagter klarer jeg mig, for jeg har mest lyst til at være alene. Min familie forstår mig ikke, de har jo altid set mig putte masken på, uden at vide at jeg var i *******de indeni. Nu tager de så min kontanthjælp, hvad mere kan der snart ske? Jeg ville ønske at, jeg var rask, kunne arbejde og være “normal”, men jeg vil sige at dette danske system kun har har gjort min situration værre. Heldigvis har jeg min søn, min psykiater som ønsker og gør alt hvad de kan for mig. Min søn har været så “heldig” at hans depression er blevet opdaget i tide, mens min har varet hele mit liv, uden at jeg anede at det var dét der var galt med mig!

Undskyld det blev lidt langt, men jeg har så meget indeni mig efter et langt liv at det løb af med mig. Ser frem til ugen der kommer, om jeg får mine penge eller “de” ( kommunen) finder en måde at gøre det hele lidt mere surt på!:mad:

[QUOTE=adbib;115855]Der er også lige kommet denne nyhed

[/quote]

Haha… jeg er så en af de 200 som har henvendt sig. Og det er så HER jeg skal læse om hvad der er sket? Grineren… og så alligevel ikke.

nu har jeg lige læst det link i ovenstående..

og så påstås det at det er vores fejl om vi ikke modtager et brev fra kommunen…

der er vist ingen retfærdighed i det… prøv at læs linket + de kommentarer under artiklen.

Linuzmor her er der en sm afgørelse der måske kan hjælpe dig en lille smule prøv at læs den her

http://ast.kommuneinformation.dk/PrincipAfgoerelser/Gamle/Aktive/A/2006/A-011-06.aspx?sw=stop+af+kontanthjælp

har du klaget over stoppet af kontanthjælpen og for guds skyld skriv nu til dem på mail eller aflever breve , lad være med at ringe din sagsbehandlers ord i telefonen er ikke retsgyldig så skriv … altid !!!

Desuden skal de altid meddele dig på skrift at du får stoppet din kontanthjælp der skal være § og der skal være en ankevejledning