navne på pensionsnævnet?

Er der nogen som ved om man må/kan få navne på dem som sidder og afgør ens sag i kommunen?

Og hvis…kan man så få oplyst hvordan der er stemt ??

knus cosy

Har desværre ikke svaret. Men mener da, at nogle er til møde med pensionsnævnet før deres sag afgøres, og der går jeg da ud fra, at personerne præsenterer sig.

Jeg er nysgerrig efter at vide hvorfor du vil have navnene og vide hvad hvem har stemt..? Kan ikke så godt se hvad du kan bruge det til.

Tænker lidt som Annagw, ellers forstår jeg måske bare ikke spørgsmålet…og /eller den dybere mening, hehehe.

Du vil muligvis kunne få oplyst navnene på de personer der sidder i det sociale nævn, men jeg tror ikke på, at du får oplyst hvordan de har stemt.

Det møde man har mulighed for at deltage i før beslutningen træffes, da møder man (så vidt jer er informeret herindefra) ikke hele nævnet, kun en enkelt eller to personer.

Jeg spørger fordi, jeg har et par bekendte som ud over mig har søgt om pension i Lolland kommune. Dog med et års mellemrum.

Og der er en næsten enslydende tekst som afslag. Trods det at det er vidt forskellige sager.

Så min tanke var da bare, at det kunne være rart at vide hvem der var med i det nævn og om det evt var de samme som stemte for el. imod.

Lolland kommune (Nakskov) gør desværre som mange andre kommuner, det at de bliver ved med at sende folk i div. afprøvningsforløb for at trække tiden.

Det sidste jeg har hørt at en klage vedr. afslag på pension, hvor de ikke ville uddybe hvor de mente vedkommende kunne/skulle placeres til videre udredning …og videre sendte den til Amtet.

Hvilket for mig at se bare er for at trække tiden…ren kassetænkning :mad:

knus cosy

Jeg syntes det kunne være rart, at vide HVEM der sidder i fx. BeskæftigelsesAnkenævnet, som skal afgøre min fremtid.
Ikke nødvendig med navn men uddannelse.

Kan godt forstå trådstarter at det ser lidt mærkeligt ud med 2 enslydende svar på 2 forskellige sager.
Er der standard svar man trækker frem af skuffen ??:rolleyes:

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvem disse personer er. Er det læger, socialrådgivere eller hvad har de af baggrund disse mennesker der afgør ens fremtid

Generelt mener jeg, at hvis man ikke vil stå ved sit arbejde i offentlig regi, bør man måske finde et arbejde man vil stå ved.

Derfor oplysning om navne, men dog ikke om hvordan man har stemt. Men gerne f.eks. 3 for og 2 imod. Men det er vel bare ikke en afstemning? Til gengæld bør der være nogen, som ind i mellem kigger disse nævn over skuldrene, således at det kan udelukkes, at der trækkes vod i hatten m. enslydende sedler. El. hvornår en fra pensionsnævn er inhabil ect.

Jeg fik at vide af min SB, hvem der sad i pensionsteamet, da min sag kunne afgøres.

Og så møder man dem alle på Bornholm, hvis man siger ja til at være med til mødet - ikke kun et par af dem.

Man kan sagtens få oplyst hvem der sidder med i div udvalg, i kommunen, der træffer afgørelser.

Men ikke hvordan der er stemt.

Statsforvaltninger og Ankestyrelser, har det stående på deres hjemmeside.

VH Popiae

Generelt mener jeg, at man sammen med indstillingen, dvs. før behandlingen bør oplyses navne, således at det netop er muligt at råbe vagt i gevær, hvis en person kunne betragtes at være inhabil.

Og ikke en noget man på nåde måske el. måske kan få oplyst, el. selv bruger oceaner af tid på nettet for at finde, måske endna ikke finde. Samtidig kan jeg tænke mig uden at vide det konkret, at disse udvalg og nævn ikke har samme personer hele tiden.

http://www.ballerup.dk/get/52151.html
under pkt.7. nævnes:

Pensionsnævnets sammensætning

Hilsen Peter :wink:

[QUOTE=cosy;125156]Er der nogen som ved om man må/kan få navne på dem som sidder og afgør ens sag i kommunen?

Og hvis…kan man så få oplyst hvordan der er stemt ??

knus cosy
[/quote]

Prøv at se det her http://polweb.nethotel.dk/Produkt/PolWeb/Sog/ShowFile.asp?p=lolland&ID=7208

Ved ikke om det hjælper noget for som jeg læser andre ting fra lollands kommune så er det også oppe og vende her i 10 at nævnet skal nedlægges og der i stedet skal laves et råd og det formoder jeg så de har gjort og ved så ikke om det er de samme der nu sidder i rådet som i nævnet ..

Du kan også læse mere om det her

http://polweb.nethotel.dk/Produkt/PolWeb/Sog/ShowFile.asp?p=lolland&ID=41593

jeg har ikke læst det hele igennem (skal i seng ) men det var det jeg umiddelbart kunne finde og jeg forstår til fulde dit ønske jeg vil også gerne vide hvem der sidder og afgøre min fremtid og ikke mindst deres kvalifikationer til at foretage denne afgørelse :slight_smile:

Hvis ordlyden er den samme (tror de bruger standardbreve og så lige skriver noget kort ind for hver enkelte ) så kan jeg ikke sige andet end læs det nøje og sammenlign og husk ALTID at anke det hvis det ser forkert ud er det som reglen forkert :slight_smile:

da problematikken har været på dagsorden før.

Jeg mener at det er en spændende tråd at holde øje med. Når vi har fået styr på de nye love kan vi hurtigt sætte “nye” ind i hvordan ens sag forløber fra A til Z.

Læs denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13218

Så denne og ovenstående tråd kan belyse det hele. Men Hejdiens tråd er af nyere dato…så der sker snart noget på området. Vi holder øje.

Hilsen Peter :wink: