Det var så lidt, da!
Det du har om natten kan sagtens være angst, men det kan for det første komme af flere ting og også være fysisk betinget, ihvertfald delvist.
Ved du, om du snorker, har problemer med hjerte eller blodtryk generelt, og har du evt. vægtproblemer?
Så kan det nemlig godt være relevant om du bør tjekkes for fx. søvn-apnø og/eller et par andre fysiske ting.
Der er ingen tvivl om, at det du oplever kan skyldes PTSD, angst og alt muligt psykisk også (især din efterreaktion) men den måde du pludselig vågner på kan nemt skyldes noget fysisk også, og så er en rigtig træls cirkel jo begyndt.
Personlig synes jeg, at du skal prøve at snakke med både din psykiater og din praktiserende læge omkring det - de kan evt. snakke sammen, om det måske er relevant at tjekke for andre søvnforstyrrelser end de rent psykiske.
Jeg kender nemlig et par stykker, der ofte vågner med følelsen af ikke at kunne trække vejret, og dermed voldsom angst, men de har begge “bare” søvn-apnø, og behandlingen imod det har hjulpet dem enormt meget.
Du lyder som om, du har en reel “grund til angst” på grund af din astma og din PTSD (eller hvad du nu har), men husk på, at bare fordi man har en psykisk sårbarhed af en slags, skal man stadig huske at man har en krop, der også kan drille ved siden af.
Det er rigtig vigtigt at man bliver ordentligt undersøgt, når man har symptomer af en eller anden slags, for det hele hænger jo sammen, og hvis sådan noget som fx søvn-apnø ikke bliver “fanget” så kan det virkelig “sparke” til din psyke helt på egen hånd, og der har du jo mildt sagt rigeligt at slås med allerede. 
Held og lykke med det hele!
Jeg håber, du snart finder en eller flere røde tråde i alt det hér, for så finder du også stabilitet og retning til at komme videre, det er jeg sikker på.