Undskyld, det ikke sikkert det her bliver så behageligt at læse, men sandheden er jo ilde hørt, og så kan du sås sys jeg er en dum muhe eller hvad du nu vil sys.
Jeg går ud fra det er HF fag på VUC du gerne vil tage.
For det første kan det tages hurtigere end et år jeg kan ikke huske hvad det heder, men det er langt mere selvstudium end lære tave undevisning.
Der til kan VUC altså godt fås på alm reva ydelse, jeg fik i sin tid næsten 1½ år, på fuld reva-ydelse, men som en for-reva.
Du kan ikke få Revalidering til udd´er med mindre de er SU berettiget, den ide kan du godt droppe.
Som en anden også fortæller dig, så skal det altså være et fag hvor det er til at få slevforsørgende job efter endt udd, mange kommuner har (godt nok ikke helt lovligt men bort set nu fra det) lister liggende på udd´er de giver reva til og udd´er de ikke giver reva til, ud over grundreglerne med max planlægning i 5 år (hvor de fleste kommuner siger 3) og at det SKAL være SU berettigede udd´er.
Jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke i stedet ser af at komme i gang med fleks, for du vil alligevel ikke kunne klare et alm deltidsjob.
Det fint du ikke er kræsen og fint du gerne vil ud af KHJ, men når du vil alligevel havne på KHJ igen om x år, er det så virkelig det værd? altså du trækker kun din egen sag unødigt, og du risikere at binde dig selv på hænder og fødder, da du faktisk skriver under på at du kan klare dig selv efter endt udd, dvs at du kan risikere at lave det sådan at du gør det så godt som umuligt for dig selv at få noget som helst andet end KHJ, for du har jo skrevet under på at du ikke har brug for anden hjælp.
Eller sagt med andre ord, det du har gang i skal du virkelig virkelig passe på med, du skal være EKSTREM vågen og være sten sikker på du forstår betydningen af det du skriver under på.
I længden vil du få MEGET mere ud af at komme i gang med at afklare din lægelige situation, arbejdsprøvninger osv osv, og først der efter tage en revalidering ifb at forbedre dine muligheder for at få et fleksjob.
Du har allerede ødelagt meget for dig selv… du skriver at kommunen trækker din sag i forhold til FP… ja det ski da klart, når du SÅ tydeligt viser at du mener du kan klare dig selv, hvad pokker skal du så have FP efter?.. det skal du slet ikke.
Jeg må indrømme… hvad vil du? Være selv forsørgende (hvilket du ikke kan, dvs leve af KHJ) vil du have fleks eller vil du have FP?
Din kommune er helt sikkert også forvirret, og måske har du allerede ødelagt så meget for dig selv, at de i fremtiden bliver rigtig svære at arbejde med, set i lyset af at du ikke kan klare dig selv… jo mere du fortæller dem at du kan klare selv, jo mere SKAL de gå efter at du kan det.
Du simpelthen tvunget til at tage stilling til, hvad det er du vil (kan) og så det altså det du skal køre efter, lige meget hvor desperat du er for at komme ud af KHJ.
Du skriver selv at du vil kunne klare op til 10 timer… 10 timer er altså IKKE et deltidsjob, det er IKKE selv forsørgelse, ej heller delvis, det er med meget stor sandsynlighed fleks (som for dit vedkommende vil komme til at foregå på KHJ) eller FP.
Du har altså kun en mulighed for at komme ud af KHJ; og det er at du hiver fingeren ud og ser af at få dine papirer i orden, banker din sagsbehandler oven i hovedet og forlanger at blive afklaret til en FP (der siger loven dog at du først skal afklares til fleks) Ud af KHJ kommer du IKKE på anden måde.
Ja det gør ondt men det er altså realiteten for os der ikke kan magte et alm fuldtidsjob.
Jeg ville da også helst at jeg bare kunne klare mig selv, jeg ville da også helst at jeg sad på den løn jeg fik før (der var næsten dobbelt så god som det jeg får) så var vi måske fri for at ungerne ikke kan få for mere end 100 kr i gaver, fri for at tikke mad hos mine forældre, fri for at gå rundt i genbrugstøj, fri for at forsøge at undgå at ungerne kommer til fødselsdagsfester, fri for at sige, nej til fritidsaktiviteter der koster penege, fri for rigtig rigtig mage ubehagelige ting, Måske vi endda kunne finde pengene til ferie, men sådan er det nu en gang, og vi skal trods alt ikke klage, vi har tag over hovedet og ungerne bliver mætte hver dag (det så ikke altid vi andre bliver, men skit) Vi er i en situation der gør at vi ikke kan tillade os at kræve luksus (jeg tjener jo ligesom ikke mine egne penge, og har altså ikke ret til andet end overlevelse) men i stedet må se af at få det bedste ud af situationen.
Det først i det øjeblik man ikke har til overlevelse man har noget at råbe op over… vores samfund er altså bare ikke giret til at folk der ikke kan yde arbejdsmæssigt skal leve i luksus, og jeg lover dig det bliver endnu værre nu når den nye reform kommer på plads, så kommer vi meget sikkert helt ned på kun overlevelse, og det er du altså tvunget til at se i øjnene er din fremtid.