Jeg har været på kontanthjælp on/off siden jeg var 18år, og om ikke så længe bliver jeg 31år. Jeg har en enkelt gang været af kontanthjælp i 6mdr ellers har det kun været dage/uger. Jeg har lidt voldsomt af depressioner, og for knap 4år siden kom jeg ind i psykiatrien og fik diagnosen adhd. Men det har ikke ændret noget i forhold til at kunne magte mere end min hverdag. Jeg tåler ikke nogen former for stress.
Jeg har været igennem alverdens arbejdsprøvninger, kursus, projekter. Alt er endt i lantids sygemelding med depression.
Men har aldrig kunne komme i flexjob, fordi jeg ikke opfylder min. antal timerne for det!! Men alligevel mente kommunen ikke at alle muligheder var udtømte.
Så flyttede jeg kommune, og de mente at alle muligheder var udtømte for længe siden og de ville indstille mig til en førtidspension. Desværre blev jeg nød til at flytte derfra hvor jeg boede, og over i en ny kommune.
Men fandt ud af at der mangler rigtig mange oplysninger om de arbejdsprøvninger jeg har været sendt ud i(fra første kommune) og det skal lige siges at jeg har fået ny sagsbehandler 2 gange om året siden jeg var 18år.
Den nye kommune jeg er flyttet til for 7 mdr siden, er det allerede nr 2 sagsbehandler jeg på..
Den første jeg var til møde med, anede ikke en skid om mig og troede jeg skulle direkte i aktivering. Hun havde ikke læst min journal, trods jeg fik tidligere kommune til at sende den til hende, plus at jeg har skrevet under på at de må indhente alle oplysninger. Jeg tog hjem igen, og hun lovede at læse den igennem, og vende tilbage hurtigst muligt. Efter 5 mdr skrev og ringede jeg til hende, men de havde haft travlt med at flytte kontor så hun havde ikke fået kigget på min sag. I fredags fik jeg brev om at jeg skal til møde tirsdag(imorgen) med en ny sagsbehandler, for den anden har fået nyt job. Ringede så og spurgte om hun så havde fået læst min journal… " nej hun vidste slet ikke om hun havde den"
Og forklarede hende så ganske kort hvad det handlede om, men hun mente ikke at jeg slap uden om at skulle igennem arbejdsprøvninger igen!! Dvs så skal jeg til at starte helt forfra … trods at der er papir på at det IKKE er heldbredsmæssigt ansvarligt at sende mig ud.
Da jeg lige var flyttet til kommunen, snakkede jeg i tlf med en fra jobcentret, fik at vide at de overhovedet ikke var interesseret i at læse min journal, det kunne de ikke bruge til noget, da de havde deres egne psykiater og læger som de brugte. Og desuden så syntes han det var fuldstændig åndsvagt at jeg havde flyttet kommune når nu den anden kommune ville give mig en førtidspension. Hallooo det var nu heller ikke med min gode vilje at jeg flyttede, men desværre sad jeg i et meget dårligt forhold, hvor både mine børn og jeg var i fare. Det var akut at jeg måtte flytte.
Han syntes jeg skulle flytte tilbage, for jeg skulle ikke regne med at få noget fra dem. Og hvis jeg ikke kunne klare både mine børn og et job, så skulle jeg nok overveje at finde et andet sted til børnene.
Hvad er det lige for et system man er oppe imod..??