tak for hjælp begge to, indtil nu 
Hm, vi har jo haft hjemmehjælp en del år nu(siden år 1998, tror jeg det er) så det BURDE ikke være nyt for kommunen øhh…
MEN det korte af det lange er, at der tilsyneladende ALDRIG er blevet lavet noget som helst på mig/os, hm…
(-og NEJ jeg spiller ikke golf m Borgmesteren :D)
Dette var jo så også grunden til at kommunen totalt havde GLEMT alt om HELHEDSVURDERINGEN i min mands sag, da det hele ramlede, for han har jo været min handicaphjælper igennem ca 10år -at han så selv, desværre, også gik hen og blev syg, ja, det var svært for alle at tackle!(ti hi, lunasdatter, det må være et genfærd der har boet her i alle de år skønt dog et særdeles hjælpsomt et af slagsen
)
Lunasdatter, jeg nægter simpelthen at fortælle om, hvordan den såkaldte visitation foregik, så har jeg været diplomatisk!
Og suk, ja, lægerne har vist så rigeligt fortalt om min/vores situation såå…
-derfor også min STORE målløshed over, hvor lidt eller rettere mangelfuldt det hele er, suk!
Hurra for din kommune, at de i det hele taget HAR en ergoterapeut og at de bruger denne, dét er vist bestemt ikke standard her i kommunen! (det er vist ret gængs at ravl og krat kan bruges, se blot historien om min mands sagsbehandler!)
Ti hi, lunasdatter, afholder mig ligeledes fra at fortælle om vores seriøse tlfhenvendelser -SUK- men har lært at få ALT på skrift!(iøvrigt, er jeg i disse dage totalt plaget af mine ørelidelser så det ville da blive totalt" go dag mand økseskaft" af føre en samtale m mig :D)
For ikke at gentage mig selv(har vist så rigeligt fortalt min/vores historie herinde :D) ja, så vil jeg opfatte Samtaleskemaet således:
Et arbejdsredskab der KAN/SKAL? -bruges i tilfælde af man har brug for hjælp
-og dette uanset om man er på gamle ordning eller nye?
Vil også gerne vide:
KAN jeg kræve at kommunen benytter sig af dette redskab/skema? -eller?
Det grundlæggende problem for os er jo netop: HELHEDSVURDERINGEN!
(vores børn er vores plejere, når vi ikke selv kan! -og som vi tidligere har sagt, hverdagen er oftest totalt uforudsigelig, og nogen gange rafler vi om, hvem af os der kan stå op og lave morgenkaffen! ;))
Lum; der står bla flg: “Funktionsevnemetoden skal bruges til at beskrive og vurdere en borgers funktionsevne,
når der skal tildeles handicapkompenserende ydelser efter servicelovens
bestemmelser.”
-kan godt være jeg spør dumt men, er hjælp til rengøring fx en handicapkompenserende ydelse?(uanset hvilken lovparagraf)
weee, lum, det sidste link du gir, er da bare lige noget jeg under alle omstændigheder vil vedlægge sagen!