[QUOTE=Håber;194408]Nu er det jo langt fra alle der har muligheden for at arve aflagt tøj og sko til hverken børn eller sig selv og at skralde fra containere er altså ikke lovligt.
Så det er da super det fungerer for jer, men det er vel næppe en mulighed man kan generalisere over og sige, at alle på den måde kan slippe for at skulle ud og købe.
[/quote]
Det var faktisk noget af det første jeg skrev, at ikke alle har den mulighed at kunne arve
Hvis containerene står på offentlig grund er det faktisk fuldt ud lovligt, så du ikke programmet med Bubber om skraldere??
Han har i hvert fald selv fået sig et par sko, for han kunne i dag gå ud på fattigdoms-sightseeing hos en enkelt borger sammen med Özlem - kunne vi se på DR Update …
Måske har han aflyst en date med en kone eller to for at nå det
[QUOTE=TimeGuest;194774]Han har i hvert fald selv fået sig et par sko, for han kunne i dag gå ud på fattigdoms-sightseeing hos en enkelt borger sammen med Özlem
[/quote]
Det var så bare ærgerligt, at de ikke kunne finde en, der var fattig…
Om en enlig mor på kh er fattig eller ej, det tør jeg ikke vurdere, men at nogen kan få det til at lyde som om, at hun virkeligt har sit på det tørre, den fatter jeg ikke.
Jeg er alene med 2 børn, og jeg var i en længere årrække på kh.
Mine børn har aldrig lidt nogen nød, de har altid haft ordentligt tøj o.s.v.
Men med et rådighedsbeløb på 4.000-5.000 kr. pr. måned så er det altså ikke særligt fedt, hvis man vel at mærke vil give sine børn ordentlig mad, frugt og grønt o.s.v.
Jeg har aldrig haft nogen dyre vaner, har hverken røget eller drukket, men 1.000 kr. om ugen til det man nu køber når man er ude og handle, det er for lidt.
Jeg har nu fået fp og bruger 1200-1500 pr. uge, alt efter om der f.eks. skal købes medicin, hundefoder o.s.v.
Man kan godt leve på en kh, men der er sandelig ikke råd til større nyanskaffelser o.l.
Sådan noget som en høj tandlægeregning kan vælte det hele.
Efter 13 år på kh må jeg konstatere, at alt hvad jeg ejer er mere eller mindre slidt op, sofaen er hulrøvet, TV’et synger på sidste vers, fryseren snart ligeså, og tandlægeregningerne kommer stadig dumpende.
Jeg synes, at 5000 kr. i rådighedsbeløb til en voksen med to børn, er meget lidt. Men omvendt, det er jo kontanthjælps præmisser, eller ville det virkeligt , for mange, ikke betale sig at arbejde.
Og jeg tror at faktisk der findes folk som er i arbejde og som har ikke meget mere i rådighedsbeløb, efter alt er blevet betalt.
[QUOTE=Karo;195069]Jeg synes, at 5000 kr. i rådighedsbeløb til en voksen med to børn, er meget lidt. Men omvendt, det er jo kontanthjælps præmisser, eller ville det virkeligt , for mange, ikke betale sig at arbejde.
Og jeg tror at faktisk der findes folk som er i arbejde og som har ikke meget mere i rådighedsbeløb, efter alt er blevet betalt.
[/quote]
Det første kan vi kun være enige om.
M.h.t. det andet, så sætter man sig jo ofte i udgifter efter hvad man tjener. En med en høj(ere) indkomst har måske købt flere ting på afbetaling, sidder med højere husleje o.m.a., sådan, at de efter, at alt er betalt har et rådighedsbeløb som en kh-modtager, men dette kan jo være selvvalgt.
Men jo, der findes da også mennesker, som har en lav indkomst, og ikke har mere end en kh-modtager.