SIND: Reform gælder fremadrettet

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/10/10/10100638.htm

Psykisk syge førtidspensionister ringer grædende ind til SIND, som så fortæller dem, at reformen kun gælder fremadrettet.

Det er da en trøst at vide. Men længere nede står der:

Hvor anstændigt er det så, at snakke om folks forsørgelsesgrundlag i Folketinget og skabe grædende mennesker? Jeg spørger bare!

Du har helt ret det er ikke anstændigt…
Og det er da helt pip at tro at fremadrettet giver det større mulighed for syge at kæmpe sig tilbage på arbejdsmarkedet når der bliver skabt usikkerhed om forsørgelsesgrundlaget…
Det er en sællert som Lars Sløkke håber er med til at holde ham på statsministertaburetten…

Det er omvendt logik… privathospitallægerne arbejder bedre når de får en masse penge hældt over sig… syge arbejder bedre når man fjerner deres forsørgelsgrundlag…

[QUOTE=Hexi;128193]Du har helt ret det er ikke anstændigt…
Og det er da helt pip at tro at fremadrettet giver det større mulighed for syge at kæmpe sig tilbage på arbejdsmarkedet når der bliver skabt usikkerhed om forsørgelsesgrundlaget…
Det er en sællert som Lars Sløkke håber er med til at holde ham på statsministertaburetten…

Det er omvendt logik… privathospitallægerne arbejder bedre når de får en masse penge hældt over sig… syge arbejder bedre når man fjerner deres forsørgelsgrundlag…
[/quote]

den er god, de sidste linier der…

ja, det er da UTROLIGT som den ganske alm borger sluger dette ordskvalder, ganske råt!

Lars (u)lykke og ko. burde mere end skamme sig, det er så uartigt!

HA ja, stod det til u(løkken) så skulle alle de syge stå med opstragte arme, så han og regeringen kunne bygge bro hen over…

Jamen… artiklen i sig selv kan end ikke overraske mig .. overhovedet.

Dem der har fået deres FTP ryster af skræk allerede nu, og dem som venter (blandt mig selv), kan se frem til et yderligere pres som ikke er set før, det jo vildt som man “GLÆDER” sig til en potentiel tungere kamp for at få en eller anden form for liv.

Jeg kan så absolut forstå dem der bange allerede, det helt sikkert, jeg håber bare denne artikel og de andre der har været der, og ikke mindst kommende vil være tanker bag nu når den kære “statsminister” ja i situationstegn, for er han ikke i min verden, nærmere diktator, men laver sit forslag til “REFORM” eller hvad kan kalde den.

Manden har ingen ide om hvilke diverse konsekvenser for den enkelte det vil medføre, folk er pressede til det yderste i forvejen, hvad fanden har manden i tankerne:eek:

Han vil samtidigt spare spare spare, psykiatrien landet over er PRESSET voldsomt i forvejen, og så kommer han med dette stunt ?

Hvor er det lige logikken er ?

Helenrkr - Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv, for… vi er jo kun en byrde for samfundet, og kan jo ligeså godt benyttes til et eller andet :o

- Beklager hvis jeg lyder lidt bitter/sur, men endnu en omgang ventetid for mit vedkommende efter endnu en udtalelse, og bare ikke sjovt mere… suk !

mon man kunne få ham til at fatte noget af det, hvis man stiller historien op som hvad det ville svare til at han ville miste i fadbamser..

Hehe… Sikke hurtigt vi kunne få hjælp så:)

… Ønsketænkning, hva lykke !:mad:

Det er bare ufatteligt at man vil lade de svage betale prisen for rigmandens lamborgini!

Jamen det da fair nok synes jeg… (der KAN indgå sarkasme her):rolleyes:

[QUOTE=Huldra;128278]mon man kunne få ham til at fatte noget af det, hvis man stiller historien op som hvad det ville svare til at han ville miste i fadbamser..
[/quote]

Hvis han er ftp’er skal i hvert fald ikke købe sine fadbamser i byen, men nøjes med de billige fra netto. :smiley:

Læste et andet sted om en der kalder ham for “statsmedister”. Det er sgu god humor.

Hej alle sammen.

Nu står der “Gælder kun fremad rettet” ,hvordan skal det forstås? Vil det sige at det ikke får kosekvens for dem der fik FTP sidste år eksempel ?

Og hvis hvordan/hvor ved man det fra ?

vh

Tm

jeg er så enig, og er glad for jeg ikke har stemt den siddende regering ind, selv om det er en personlig lille ting.

Jeg føler virkelig med de unge idag, der har et liv der ikke passer ind i den danske nutidige model!

ps.det gør vi andre helller ikke, men det er værre for de unge.