[QUOTE=Hejdien;118406]En ting der er god at have og kræve er en kontrakt , en kontrakt der meget tydeligt siger
Hvad er formålet med arbejdsprøvningen
Hvad er skånehensyne aftalt til i arbejdsprøvningen
Hvor lang tid er der planlagt at den skal vare
Hvordan skal du forholde dig ved yderlig sygdom
Hvem er ansvarlig hvis helbreddet forværres
Kan du gå hjem hvis du får det dårligt..
Hvis disse ting er skrevet ned så er der ikke så meget at frygte og du har krav på en kontrakt der beskriver disse ting …
De fleste virksomheder er slet ikke intresseret i at man bliver hvis man har det dårligt (det medføre som reglen kritik fra de andre ansatte ) der hvor man vil have at folk bliver er som reglen de kommunale steder , og her er det vigtigt at man selv siger fra og at man samarbejder med sin læge, det vil sige at hvis det bliver for meget og de forlanger forventer at du bliver der de dage du bliver dårlig så skal du have det på skrift og de skal tage ansvar for evt forværring …
Og du skal huske at du også kan fungere når du kommer hjem jeg kan ikke lige huske § men mener også der er en sm afgørelse på det at man skal have mulighed for at restituere sig når man kommer hjem..
Men kommer du et sted hvor de bare mener du skal blive der og hvile dig så er det mere end vigtigt at du får dette med i jobdagbog men som reglen er det sådan at man går hjem men det er vigtigt at man møder ind også selv om det kun er en time.. du kan læse her http://www.social.dk/lovgivning/Forskrifter_i_fuld_tekst/Vejledninger/VEJ_105_23102002.html
Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet
Hvis det bliver aktuelt for dig at de vil have at du skal blive og hvile så skal du stille spørgsmål (på skrift ) til hvordan de mener at dette kan være aktuelt i en arbejdsprøvning om de mener der findes sådanne job med den mulighed og ikke mindst skal du huske at kigge kritisk på en evt rapport hvor du ved slut har for mange timer på de timer du hviler skal selvfølgelig trækkes fra i den effektive arbejdstid …
[/quote]
Altså jeg fik af vide til min første samtale med ny aktør, at der var kommet en afgørelse i ankenævnet om, at det var ligemeget med om man kunne have et liv ved siden af arbejdsprøvningen.. så det var ikke sikkert der ville blive taget hensyn til det i min kommende afprøvning.. eller om man havde et liv efter arbejdstid, hvis man blev jaget ud i alm job..
plus at man også så bort fra om man kom fra 37 timers job og ikke kunne det mere, ja så måtte man bare nøjes med at klare sig for mindre timer..
så jeg er da noget spændt på min næste samtale.. hm..