Jeg er desperat efter at få noget at stå op til, og kan endda stille mig tilfreds med at arbejde gratis, bare jeg ikke selv skal betale for transport.
Jeg har bare 2 krav:
1: Jeg skal anerkendes som den jeg er, dvs. ingen mobning (godmodig drilleri er OK), og jeg skal anerkendes for det arbejde jeg fuldfører (man må gerne påpege ting der kan gøres bedre, men det skal være konstruktiv kritik jeg kan bruge til noget til at forbedre min indsats).
2: Det skal være ordentlige arbejdsbetingelser. Ikke for meget støj, rolige og overskuelige omgivelser, orden på tingene, og ikke uoverskuelige arbejdsmængder. Jeg skal kunne se en ende på mine arbejdsopgaver.
Jeg ved at de lyder paradoksalt, men jeg har faktisk tænkt på, at komme i militæret i “skånetjeneste”, altså selvfølgelig ikke som kampsoldat, men f.eks. arbejde i lageret på en kasserne eller lave mad.
Jeg blev kasseret uden at have været ved session, simpelthen pga. psykiske problemer. Året efter jeg blev kasseret, blev jeg førtidspensioneret, og har siden haft forværring af min psyke. Jeg er idag ikke ret meget andet end det man kalder en “grøntsag”, men jeg insisterer for at kæmpe for at bevare min værdighed som samfundsborger og håber inderligt på, at et arbejde hvor jeg gør noget uegennyttigt kan give mig selvtillid og give mere “kød” på, så jeg ikke vælter omkuld.
Er det et tegn på kampvilje, hvis jeg kommer i militæret, godt nok i “skånetjeneste”, og tror i jeg kan klare det uden for store nederlag? Jeg har oplevet det ene nederlag efter det andet i hele mit liv (droppe ud af uddannelse pga. psykiske problemer, sygemeldt fra praktikpladser osv.), og jeg trænger altså bare til at opleve en ordentlig portion selvtillid.
Har militæret nogen somhelst erfaringer med folk med psykiske lidelser?