Sterilision på kontanthjælp??

[QUOTE=Tzari;194617]Hvis jeg beder om dispentation til at have 12000 på min bankkonto for at købe en pc til mit studie så er det da i høj grad deres “problem” og noget de vil blande sig i.
[/quote]
Da ikke hvis du kan dokumenterer at lige DEN computer vil være den bedste for DIG og dit studie! Computere kan forskellige ting - nogle har dyre programmer. Der er i hvert fald forskel på min og min venindes (der er under uddannelse til teknisk tegner) - mener hun gav omkring 18.000 kr for den, men så havde den også alt det hun skulle bruge til sine studier.

[QUOTE=Lunasdatter;194612]Er du under 25 år.. for så kan du få det lavet gratis også i år.. men tag lige en snak med din læge omkring det..
Sterilisation er jo ikke noget man bare lige beslutter sig for med et fingerknips..

En abort er gratis …

Knus Lone
[/quote]

Du skal være mindst 25 år for at blive steriliseret.

[QUOTE=supersus;194626]Du skal være mindst 25 år for at blive steriliseret.
[/quote]

OK:.. så skrev jeg det nok ikke så alle kunne forstå det…

I dag skal alle over 25 år betale lidt mere end 12.000,- for at blive steriliseret.. men er man under 25 år og dermed skal ha lov til det.. så er det gratis!!

Men man KAN blive steriliseret selvom man er under 25 år, såfremt der ligger sygdom bag…

[QUOTE=helenekr;194623]Da ikke hvis du kan dokumenterer at lige DEN computer vil være den bedste for DIG og dit studie! Computere kan forskellige ting - nogle har dyre programmer. Der er i hvert fald forskel på min og min venindes (der er under uddannelse til teknisk tegner) - mener hun gav omkring 18.000 kr for den, men så havde den også alt det hun skulle bruge til sine studier.
[/quote]

Folk bliver altså også tvunget til at hæve deres pensionsordninger med 50 % tab når de lander på kontanthjælp, så tvivler nu på at folk må spare op til andre dyre ting helt lovligt.

Er ihvertfald bekendt med en der kom på kontanthjælp efter sygedagpengestop der blev tvunget til at hæve sin pensionsopsparing med 50 % tab, derefter skulle banken have dækket de lån han havde hos dem, så var der lige til en ny cykel.

Så kommunen fik intet økonomisk ud af det, men han mistede sin pensionsopsparing.

[QUOTE=helenekr;194631]Men man KAN blive steriliseret selvom man er under 25 år, såfremt der ligger sygdom bag…
[/quote]

Ja men jeg tror at grunden skal være god.

[QUOTE=supersus;194633]Ja men jeg tror at grunden skal være god.
[/quote]
Det skal den også!!!

[QUOTE=supersus;194632]Folk bliver altså også tvunget til at hæve deres pensionsordninger med 50 % tab når de lander på kontanthjælp, så tvivler nu på at folk må spare op til andre dyre ting helt lovligt.

Er ihvertfald bekendt med en der kom på kontanthjælp efter sygedagpengestop der blev tvunget til at hæve sin pensionsopsparing med 50 % tab, derefter skulle banken have dækket de lån han havde hos dem, så var der lige til en ny cykel.

Så kommunen fik intet økonomisk ud af det, men han mistede sin pensionsopsparing.
[/quote]
Pointen er nok nærmere, at man IKKE KAN spare op. Selv har det aldrig lykkes mig at spare op, samtidig med at være på kontanthjælp.

Men jeg fik stiftet en helvedes masse gæld og restance:D

[QUOTE=helenekr;194635]Det skal den også!!!
[/quote]

Ja, og det er også derfor at hun skal få en samtale med egen læge omkring det..

Knus Lone

jeg er heldigvis 28 år så må selv vælge :slight_smile:

[QUOTE=Tzari;194640]jeg er heldigvis 28 år så må selv vælge :slight_smile:
[/quote]
Jamen så er alt jo fint, du er gammel nok og nu bliver det gratis:)

Så måske passer det med aborten (inden de 12 uger), og så måske operationen hurtigst muligt i det nye år!?