Jeg tror lige at vi skal passe på med at gætte på hvornår den nye lov kommer den skal jo igennem forligskredsen først og dernæst skal den vedtages i tinget det vil sige der skal den op tre gange…
Helenekr dit bud er at den kommer inden jul , mit bud er at den ikke kommer på denne side af et valg 
Husk det er en reform med store forringelser lyder det til , og der er uenighed mellem div partier alle er enige om en reform men ikke alle er enige om hvordan den skal udformes …
DF går hårdt ud med at alle under 40 skal beholde en form for tilknytning til arbejdsmarkedet i form af uddannelser eller andet så de kan vende tilbage på et tidpspunkt .. men DF er slet ikke med i det forlig …
Rv som er med vil også have en reform men de vil have lavet en helt ny form for ydelse ..
SF syntes jeg ikke vi har hørt meget fra på det område men på den smule de har sagt så lyder det godt nok ikke som om det er samme linje som regeringens
Og da det er RV ,V, S, K, og SF der sidder i forlig på området ja så kan jeg da forestille mig at de vil blive mere end uenige når V prøver at bære DF til bords … 
Så sagde den lille u-løkke at et forlig kan ophæves .. ja det kan det men det plejer så at medføre et valg … (men ok med den mand er intet sikkert ..) men lov før jul den tror jeg ikke på … man kan være jeg bliver kloger ha ha … (vi burde sq være spin doktor Helenekr )
næsebjørn du skriver at din sag er sendt videre til pensionsnævnet har du fået brev om at pensionsnævnet har modtaget den ? når det brev kommer så vil de have maks tre måneder til at afgøre den og jeg tror ikke at kommunerne kan sidde og kalkulere i den nye lov det vil tage for lang tid …
Kommunen ved jo godt at da du er på kontanthjælp og har alle papir i orden så kan du altid gå ind og søge en § 17 på forliggende grundlag uden fare for at miste noget (du er i forvejen på kontanthjælp så ved afslag er det der du fortsætter ) en mulighed er at du skriver til din sagsbehandler og beder om at få oplyst om hvor lang tid vedkommen regner med at det tager og hvor i systemet din sag er nu…
Alt efter hvilke kommune du bor i er der jo også et team der kigger på den først og derefter beslutter hvorvidt den skal indstilles til pension… har den været i sådan et team .. ved at her i min kommune var det ved det team at den lå længst men jeg fik dem igang ved skrivelser …