Tilbagebetale førtidspension

Har fået brev om, at jeg skal tilbagebetale 21.000 i førtidspension:o

Årsag min mand har tjent for meget.

Hvor finder jeg pensionsberegneren - alle dem jeg klikker på virker ikke:mad:

Min mand har skiftende lønindtægter, og jeg HAR gjort opmærksom på dette. Jeg HAR bedt om en løsning så der ikke lige kommer sådan et girokort, men kommunen har ikke kunnet gøre det anderledes. Alligevel skriver de nu om oplysningspligt!!!

Kan I hjælpe med et link til en beregner der virker ??

Så er der svaret retur til kommune. Indrømmet jeg er skidesur :frowning:

Puha, sikke en øretæve!

Men hvor godt du har dit/jeres på det tørre, håber virkelig dit brev vil blive taget til efterretning, så i kan få en anden ordning!!!

Men hvor er det frækt og usmageligt af dem at sætte jer i sådan en situation, når du gentagende gange har kontaktet dem med gode forslag.

:kram:

Har netop været udsat for det sammen :mad:

Bare over 300.000, hvor de ikke har brugt den oplysning, de fik tilbage i 2005,
om at jeg modtager invalide pension fra mit pensionsselskab.

Er totalt nede og vende over det brev jeg har fået. Har selvfølgelig klaget…men kan næsten ikke holde ventetiden ud.

øv, det er bare mere end surt at få sådan en “regning” -specielt når du selv indtil flere gange HAR gjort opmærksom på tingenes tilstand og endda tilbudt dem forskellige løsninger :mad:

Suk, ja, jeg håber da ikke at vi her i huset bliver bonnet på nogen måde for vi HAR været på kommunen og tale med begge vores sagsbehandlere og forklaret dem at vi for sørnsen da ikke har råd til at låne kommunen vores almisser!

Vi har måttet vente mere end et halvt år på beløb kr stort: 25.000! -og dét er godt nok rigtig mange penge for os

Undskyldningen var at de desværre IKKE kunne gå ind og rette i skatteopgørelsen fra Skattemyndighederne(det er jo selvangivelsen der danner grundlag) før til December!!!

FLOT, og så er det jeg tænker, på den pensionsmeddelse vi får, ja, da står der HØJT OG TYDELIGT at pensionisten har pligt til at henvende sig ved ændringer og bla bla bla ikk´
At pensionisten kun har krav på en “modregning” indenfor 5 mdrs forløb!!!

Øhhh…så er det lige jeg spør: Kan de ikke regne mere eller hva er der galt!

(og JO vi HAR henvendt os til vores Regions skatteafd og bla bla bla)

I mellemtiden, ja, så kan kommunen jo heller ikke beregne evt varmetilskud mm KORREKT -vel!!

Det er muligt at kommunen ikke fatter en hujende papf.. -men JEG fatter NA DA :mad:

PS: Respekt, fordi du orker at tage kampen :kram:

kender en i min komune manden er oppe med løn seddel hver eneste måned for at hans kone ikke ofr får meget udbetal der må sgu være en lettere måde at gøre det på hun er også fp han haft arbejde men som han sige jeg er sikke på hun ikke får for meget udbetalt for er sgu trælst at hun skulle få for meget uebetalt og skla til at betale/afgrage det beløb

lige et lille sidespørgsmål

hvis man kun er samlevende, ikke har fælles økomomi, og ikke er gift- blir der så trukket i pensionen hvis samleveren tjener omkring ml 11.000 og 14.000 udbetalt om måneden??

kaneldorff ja selvom i kun er samlevende vil der blive modregnet hvis den anden tjener mere end 227000 om året mener jeg det er, men er ikke sikker på det beløb det kan du finde inde på borger.dk. for når man taler om ftp så bliver en evt samlever nemlig tillagt en forsørgerpligt overfor ftper som ellers kun sker hvis man er gift.

Nu står jeg som " ej forsørger" i det offentlige system, og jeg er aldrig blevet bonget på grund af Mogens, ikke en gang da jeg fik kontant hjælp.

De kan ikke modregne i kontanthjælp, men hvis man får FTP kan de godt, da FTP skal anses for værende en alm fast lønindtægt…

Odense, jeg bed ikke om du har sendt det, men, hvis jeg må være så fri, gad jeg ikke læse det sidste, og det gad jeg ikke fordi du ikke laver andet end at gentage dig selv.

Jeg ved godt du er vred (det ville jeg S.. også være) men fx hele 7 gange har du skrevet at du har gjort opmærksom på din mands varierende løn, og hele 5 gange, på forskellig måde beskriver du at du er kommet med løsningsforslag, det altså lige i overkanten.

Måske det var en ide lige at kigge det i gennem igen, når du er faldet lidt ned igen, og få fjernet noget af alt det gentagelse, for det behøver ikke være der, for at dit budskab kommer frem.

sushjer 1

Dvs er du på FP gælder det hurtigst muligt om at få det meddelt din kommune at du er samlevende og ikke enig, for opdager de at du er samlevende, men har fået som enlig, risikere du ikke kun at skulle betale RIGTIG rigtig mange penge tilbage, men også en bøde oven i, med andre ord du bonges som social bedrager…

Så se hellere af at få rettet tingene, også selv om at du får fleks eller andet, der ikke er samleve regulerende, for hvis du kommer på FP en dag (eller andre indtekter bliver samlevende reguleret via ny lov) så du fri for at huske på at du skal rette dine oplysninger :wink: og der ved fri for at risikere tilbagebetalings pligt, for det ski en trals en at få

Ja og så kan de ikke forstå at så mange mennesker vælger at leve hver for sig (og det er så dyre for det offentlige ) en ting er at det skal modregnes en anden ting er at det skal være så skide besværligt .. det er surt at sidde med en kæmpe regning fordi de på kommunen er inkompetente:mad: …

Min pension er reelt blevet sat ned, på trods af at min mand ikke har nogen indtægt siden maj i år. De modreger stadig den indkomst han havde, men som han ikke har mere. På trods af flere henvendelser.

SF har erklæret at de ønsker at bruge 600 millioner på at fjerne den gensidige forsørgelsespligt for de ca. 40.000 førtidspensionister der er ramt af denne regel. At det drejer sig om førtidspensionister og ikke kontanthjælpsmodtagere, er fordi de ser førtidspension som en lønkompensation for de mennesker der ikke kan stille deres arbejdskraft til rådighed for arbejdsmarkedet.

:kram:

Ragdoll

[QUOTE=Ragdoll;130100]

SF har erklæret at de ønsker at bruge 600 millioner på at fjerne den gensidige forsørgelsespligt for de ca. 40.000 førtidspensionister der er ramt af denne regel.
[/quote]

Mange af de penge vil sikkert blive sparet på boligydelse, da det med stor sandsynlighed vil få mange til at flytte sammen.

Og tænk på alle de ledige boliger det vil give.:slight_smile:

hvis man får udbetalt det mindst mulige FP pga ægtefældes indtægt - dvs ca 9000 kr pr måned før skat…så kan der da ikke blive tale om tilbagebetalingspligt ? :eek:

Hej Odenseaneren.
Her er et link til pensionsguiden, hvor man kan beregne, hvad man kan få i førtidspension.

https://pensionsguiden.borgerservice.dk/

Simba

Hej Ragdoll.

Lige en sidebemærkning.

Så vidt jeg husker, kan du kun få reguleret din pension ½ år tilbage, når det er i dit favør. Vi skriver snart november - altså ½ år efter maj.

Jørgine

[QUOTE=LUM;130084]Odense, jeg bed ikke om du har sendt det, men, hvis jeg må være så fri, gad jeg ikke læse det sidste, og det gad jeg ikke fordi du ikke laver andet end at gentage dig selv.

Jeg ved godt du er vred (det ville jeg S.. også være) men fx hele 7 gange har du skrevet at du har gjort opmærksom på din mands varierende løn, og hele 5 gange, på forskellig måde beskriver du at du er kommet med løsningsforslag, det altså lige i overkanten.

Måske det var en ide lige at kigge det i gennem igen, når du er faldet lidt ned igen, og få fjernet noget af alt det gentagelse, for det behøver ikke være der, for at dit budskab kommer frem.

sushjer 1

Dvs er du på FP gælder det hurtigst muligt om at få det meddelt din kommune at du er samlevende og ikke enig, for opdager de at du er samlevende, men har fået som enlig, risikere du ikke kun at skulle betale RIGTIG rigtig mange penge tilbage, men også en bøde oven i, med andre ord du bonges som social bedrager…

Så se hellere af at få rettet tingene, også selv om at du får fleks eller andet, der ikke er samleve regulerende, for hvis du kommer på FP en dag (eller andre indtekter bliver samlevende reguleret via ny lov) så du fri for at huske på at du skal rette dine oplysninger :wink: og der ved fri for at risikere tilbagebetalings pligt, for det ski en trals en at få
[/quote]

Nu er jeg så ikke på Førtidspension, men i flexjob, og det er nok aldrig sansynligt at jeg kommer på FP. da min skade kan holdes nede ved at tage hensyn til mig selv.

Kummunen ved godt vi bor sammen, så der er ikke noget at komme efter.
Når jeg har søgt tilskud på kommunen, skal jeg altid have dokumentation med for os begge to og så deler de det i 2 dele, 1 til Mogens og en til mig.

Så det er jeg ikke nervøs for.

Er netop blevet ringet op fra kommunen, at de bortfalder kravet for 2010 men ikke 2009.

Grunden er, at 2010 skal beregnes efter årsopgørelse fra 2008 og ikke som nu på baggrund af forventninger.

Tror det nærmer sig 8. gang på 2 år jeg er blevet reguleret, og jeg står fuldstændig af.

tidligere bogholder og nu åbenbart totalt talblind :confused:

Fået ny afgørelse fra kommunen.

Kravet bortfalder totalt :slight_smile:

Godt jeg ankede :wink:

Men jøsme da - gik den så gik den eller???