Udbetaling af kapitalpension m.m.

Jeg har en ratepension og en kapital pension, kan der ved førtidspensionering udbetales noget fra disse?

Uden at være 100% sikker, så mener jeg at du skal betale 60% i afgift hvis du skal have udbetalt en ratepension og en kapital pension i utide.

[QUOTE=fjolle;129315]Jeg har en ratepension og en kapital pension, kan der ved førtidspensionering udbetales noget fra disse?
[/quote]

Det kommer vel an på, hvad der står i din police. Det kan vi jo ligesom ikke vide noget om.
Hvorfor kontakter du ikke dit pensionsselskab, der kan du få svar på dine spørgsmål

fjolle, det kommer fuldstændig an på, hvad der står i de kontrakter der i sin tid blev underskrevet altså, du må se at få fundet dem frem og nærstudere :wink:

Der er en del forskellige ordninger og udbetalingsmåder så det er din specifikt der selvfølgelig er gældende.

Vores kapitalpension kunne fx først udbetales ved de 60 år ELLER ved tilkendelse af ftp MEN man skal betale 60% i afgift HVIS man ophæver denne før tid.

Min kapitalpension var en arbejdsgiverstøttet og den kunne udbetales på normale vilkår da jeg ftp… 40% var det der skulle betales ved udbetaling…