Ligesom i mange andre nyhedsmedier skal de lige gøre opmærksom på, hvor meget denne gruppe koster for samfundet:
Jeg synes simpelthen det er strengt! Det er uetisk, at medierne gang på gang opstiller tal på hvor meget de svage i samfundet koster. Somom, at vi læsere konstant skal gøre opmærksomme på, og tage stilling til, om vi nu også er sikre på, at vi vil bruge pengene på disse medborgere!
Det får mig til at tænke på denne plakat fra 1930’ernes Tyskland:
“Denne person som lider af arvelige defekter koster samfundet 60.000 rigsmark. Kære medborgere, dette er JERES penge!”
Ligesom i mange andre nyhedsmedier skal de lige gøre opmærksom på, hvor meget denne gruppe koster for samfundet:
Jeg synes simpelthen det er strengt! Det er uetisk, at medierne gang på gang opstiller tal på hvor meget de svage i samfundet koster. Somom, at vi læsere konstant skal gøre opmærksomme på, og tage stilling til, om vi nu også er sikre på, at vi vil bruge pengene på disse medborgere!
Det får mig til at tænke på denne plakat fra 1930’ernes Tyskland:
“Denne person som lider af arvelige defekter koster samfundet 60.000 rigsmark. Kære medborgere, dette er JERES penge!”
:o
[/quote]
Vi er ikke langt fra at det er det samme igen, og ja danske førtidspensionister er begyndt at flygte ud af landet, hvor er vi henne?
Nej vi kan nu heller ikke være det bekendt. Vi burde sætte os ud på en øde ø, vel og mærket i et andet land helt uden for EU sammen med alle de andre uønskede. Og så kan det sørme nok være at vi kan lære det.
Ikke fordi jeg er tilhænger af Pia Kjærsgaard, og hendes band, men kunne vi ikke bombedere hende med mails om vilkår som syg/handicappet på kontanthjælp, vilkår som fleksjobber, og tilkendt førtidspensionist.
Nu vil hun have kommunerne straffet for ikke at overholde bugetterne, uagtet at det jo går ud over vores grupper, som iøvrigt er så rigeligt udskældt i div medier og presse.
Måske vi kan få hende hængt lidt op på, at hun vil sikre de svage grupper?
STøjberg er sku da noget naiv.. men det skulle da ikke undre mig om de tror på det selv. at vi syge borgere får den hjælp vi har behov for. at vi får kærlig støtte og at lovene overholdes.
Fru støjberg kan jo også sagtens selv… hun mangler jo ikke noget,
[QUOTE=popiae;121693]Ikke fordi jeg er tilhænger af Pia Kjærsgaard, og hendes band, men kunne vi ikke bombedere hende med mails om vilkår som syg/handicappet på kontanthjælp, vilkår som fleksjobber, og tilkendt førtidspensionist.
[/quote]
Pia og hendes fæller har stemt imod alle forslag der støtter førtidspensionister, så hende ville jeg ikke sætte min lid til. (tror jeg læste et sted på det tidspunkt, stemt imod forbedringer i 51 ud af 54 tilfælde)
Og logikeren, jeg føler mig virkelig som en jøde i 30’ernes Tyskland. Forfulgt, skældt ud og snart ikke værdig nok til at eksistere.
Hvilket jo ikke burde være tilfældet, det er samfundets skyld at jeg er havnet hvor jeg er. At der aldrig blev grebet ind i tide og jeg kunne blive ved!
Den gennemsnitlige begavelse smider gerne barnet ud med badevandet - endda uden tilnærmelsesvis at nærme sig et vid, der har den mindste bevidsthed om, hvad der kan mistes …
Newton, Einstein, Hawking, Bohr, McClintock, Bech Nielsen og hundredevis af andre sære begavelser der står på skuldrene af hinanden til glæde for regeringer og mainstream menigborger, havde nok aldrig nået at bidrage med noget som helst, hvis ikke fælleskabet havde undt dem en plads i helheden, hvor de kunne tøffe rundt så meget som muligt på deres egen betingelser.
Og “finkulturen” klapper økonomisk i deres små hænder over folk med hang til at skære deres øre af eller lignende beskæftigelse og byder i dag de typer velkommen på sidste klasse i samfundsøkonomien med udsigt til sultedød og en 1-værelses med eget låg.
Og som H.C.A ville have skrevet: Det er ganske vist …
Vi må nok desværre sige at det første årti i det nye årtusinde blev svinehunden sluppet løs for alvor …
Anders og Pia hånd i hånd var og er hård kost for de svage i samfundet…
Desværre var der så over 50% af befolkningen der gav svinehunden deres støtte på stemmesedlen…
og den snuppede journalisterne hurtigt da de jo skulle sælge aviser i et stadigt nedadgående marked… i deres iver for at skrive af efter hinanden skal svinehunden bare åbne gabet og vups er det i alle aviser ordret med alle stavefejl og det hele…
Jøsses da hvor ville det være forfriskede hvis de efterhånden meget få rigtige journalister med den kritiske indgangsvinkel og hjerne ville få selskab af flere af samme slags… DEM KAN VI IKKE FÅ FOR MANGE AF OG DE ER STÆRKT SAVNET
Jeg er ellers enig med jer vedr. pia k, men hvis vi var flere hunderede herindefra der skrev, rykkede det måske, og hvad er det værste der kan ske, ingenting.