Hejsa hvor lang tid kan det tage en sagsbehandler om at sende en sag ind til ydelseskontoret, der skal indstille en til pension, min sagsbehandler kom tilbage i mandags fra ferie og skulle lige ligge den sidste hånd på min sag, har skrevet under på at RP er færdig.
Er ved at gå til af at vente nu, min kontaktperson/jobkonsulent kommer tilbage fra ferie mandag, så håber da snart jeg høre noget, hvis der ikke er mere som skal gøre får jeg et brev med posten at min sag er sendt til ydelseskontoret, så holder øje med posten hverdag, er ikke til at holde ud, gå rundt som en hvileløs, kender i det ?
JA, det kan vi alle sammen - der har været turen igennem, SAGTENS genkende!!
Uha uha, hvor jeg også bare ventede på posten, og når han kom og der ikke var noget, så ventede jeg så på det skulle blive næste dag, og sådan fortsatte det i en rum tid. Og da brevet ENDELIG kom og der stod på skrift at sagen var sendt til rette instans, så skulle jeg vente på brevet fra DEM hvor der stod at de havde modtaget sagen og at de havde 3 mdr til at afgøre sagen i…
DAMN!!! Hele sommeren 2009 gik med at vente på posten!!!
Og da tilkendelsen endelig kom, så måtte jeg læse brevet om og om igen, fordi jeg simpelthen ikke kunne FATTE at venteriet var slut og pensionen en realitet. Tjaaa, jeg tager som brevet frem engang imellem og læser det igen!
ja det er udholdeligt men kan i sige noget om hvor lang tid de har til at gøre ens sag færdig og sende den videre, hvor lang tid må de trække den ud hvis man kan sige sådan ?
Hvis du og sagsbehandleren er enige om, at der skal søges fp, og du har underskrevet rp’en, og du får fornemmelse af, at sagsbehandleren trækker sagen ud, så står du i samme situation som jeg gjorde sidste efterår.:rolleyes:
Til sidst var jeg så træt af deres manipulation, at jeg søgte fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
Sagsbehandleren påstod, at det ikke kunne lade sig gøre når hun havde startet en §18 op, så det klagede jeg over, og fik senere medhold fra jobcenterchefen.
Men bedst som jeg troede, at der var kridtet op til seriøs kamp (min §17 ansøgning mod sagsbehandlerens påstand om, at det ikke kunne lade sig gøre) så modtog jeg pludselig en mail fra sagsbehandleren, med besked om, at jeg var tilkendt fp i henhold til §18.
Jeg kan jo kun gisne om, at det var min §17-ansøgning, der fik sparket tingene igang.
ja hvor jeg kender det ..sidder i samme situation …for lidt over 2 uger siden fik jeg et brev fra min sagsbehandler at hun søger pension ..fik min resurceprofil samt sider jeg skulle udfylde mht fagforening ,civil tilstand osv ..
sendte dem samme dag med posten (eller min nabo gjore det da jeg ikke lige var på toppen den dag )
hejsa ja min sagsbehandler er enig i pension, da jeg er flyttet fra noget der hed unge team til special team og den sagsbehandler jeg har sidder kun med sager der skal vurderes til pension, så det er jo heldigt for mig fik en mail fra sagsbehandler før ferien at min RP var færdig og det var min sag også hun skulle lige se den igennem en sidste gang og se om der manglede noget og det ville blive efter ferien. Skrev under på at RP var færdig før ferien, der blev den gennemgået.
Jeg har arbejdet med din sag i sidste uge og du hører fra mig sidst i denne uge eller i næste uge. Så skulle sagen gerne være færdig, så vi kan få den sendt ind til pensionsteamet.
Jeg tror det var omkring maj, at min sags-beh. indstillede mig til pensionsnævnet. Så var der ferie, og jeg har lige snakket med pensions-sags behandleren. Skulle have været til møde med pensions-nævnet, men det kan jeg ikke ( pga angst). Jeg havde min behandler med.
Sags-beh. sagde, jeg ville få pension omkring oktober. Nu er vi i august. Jeg vil højst sandsynligt få Fp uden kontrol, fordi min sag er noget tung.
Det lyder dejligt, så er du snart ved vejs ende ;O)
Du er mere heldig ned mig, jeg får sjældent svar så hurtigt når jeg skriver til min sagsbehandler/konsulent, der kan snildt gå 14 dage før jeg får noget der minder om et svar retur
hejsa ja det håber jeg da, bare de ikke giver afslag, det er min største frygt, er det så en masse år stadig på kontanthjælp og være i systemet, nej tak vel men har jo så heller ikke noget at miste man skal lade være med at tage sårerne på forskud som man siger, har ikke hørt noget endnu men kan jo nåedes endnu
har ikke hørt fra sagsbehandler endnu men kan da nå at få brev imorgen men tror nu først jeg høre noget i næste uge.
Hvis man selv findet et skånejob, får man alm timeløn eller hvordan ? har hørt at hvis kommunen findet et skånejob til en er det med tilskud osv, er ikke helt inde i det, kan i hjælpe mig ?
hejsa det skulle meget gerne være i denne her uge jeg skal høre fra sagsbehandler at min sag er sendt ind til pensionsteamet, da jeg ikke hørte noget i sidste uge ud over denne mail jeg fik om mandagen.
Sender de den så bare ind og jeg får brev eller skal man til møde først hos sin sagsbehandler ? og hvis jeg ikke høre noget i denne her uge skal jeg så rykke hende for det ?
Nå sagsbehandleren sender den ind, så er sagen sådan set udenfor hendes hænder, så noget møde bliver nok næppe nødvendigt.
Dog bliver hun orienteret når de har truffet en afgørelse og hvis du er heldig vil hun fortælle dig afgørelsen over telefonen, og hvis ikke, så får du selv afgørelsen pr brev - de er meget forskellige på dét område.
Jeg måtte ikke få afgørelsen over telefonen, og fik derfor bare brevet dagen efter med posten.
Men inden de når så langt, så får du brev om at de har modtaget sagen og har 3 mdr til at træffe afgørelse i.
hejsa ohh oki men kunne jo godt ske at jeg skulle se hvad der var skrevet om mig altså sagsbehandlers vurdering, har set RP og den er skrevet under men troede måske bare at man skulle skrive under på en seddel at man var indforstået med at ens sag blev sendt til pension men det er måske når man underskriver RP.
Må godt få noget at vide nu, hørte jo ikke noget i sidste uge, er mega frustrerende at vente og der er så mange ting man gerne vil have på plads ang ens økonomi og skånejob.