4 ugers svartid på FP ?

hejsa er der nogle af jer der har kendskab til eller ved noget om dette :confused:
Jeg har fået at vide idag af min kontaktperson at det tager 4 uger med en FP sag i Frederikshavn kommune fra ens sagsbehandler har sendt den ind til man for et svar pr brev ? troede det var ca 3 måneder, har i nogle erfaringer med dette eller er det mig der har misforstået noget måske :confused:

God sommer til jer alle :cool:

tillykke med du er kommet så langt, var også på tide
jeg har kunnet se det hele tiden
der kan udmærket gå 4 uger
de ca 3 måneder er bare den frist, de har.
hvis de så ikke nå det inden, skal du have det på skrift

mange tak venter bare på sagsbehandler kommer fra ferie i uge 31 og min kontaktperson i uge 32, så nu nyder jeg bare sommeren :slight_smile:

[QUOTE=nille60;114103]hejsa er der nogle af jer der har kendskab til eller ved noget om dette :confused:
Jeg har fået at vide idag af min kontaktperson at det tager 4 uger med en FP sag i Frederikshavn kommune fra ens sagsbehandler har sendt den ind til man for et svar pr brev ? troede det var ca 3 måneder, har i nogle erfaringer med dette eller er det mig der har misforstået noget måske :confused:

God sommer til jer alle :cool:
[/quote]

jeg har faktisk i dag fået FTP og der gik under 14 dage fra jeg blev indstillet, så tror nu ikke man kan bruge deres retningslinier til så meget… tror nu mere det handler om klarheden i de forskellige sager. held og lykke og håber det også går hurtigt i dit tilfælde for det er psykisk hårdt at gå og vente go vind fremover :slight_smile:

i frederikshavn er det meget om hvem du har osv kan gå sådan set fra den ene dag til den anden og årevis

[QUOTE=xlars38;114106]jeg har faktisk i dag fået FTP og der gik under 14 dage fra jeg blev indstillet, så tror nu ikke man kan bruge deres retningslinier til så meget… tror nu mere det handler om klarheden i de forskellige sager. held og lykke og håber det også går hurtigt i dit tilfælde for det er psykisk hårdt at gå og vente go vind fremover :slight_smile:
[/quote]

Stort tillykke med det :kram:

4 uger er da en ok tid at vente…:krydser: så for, at det bliver et ja..

tak for jeres varme ord :slight_smile:
min sag er ikke sendt ind endnu da der er ferie så skal vente til uge 32 ca også er der ca 4 uger derfra :slight_smile:
så der skulle gerne blive råd til julegaver og tandlægen i år he he men er bare så usikker på om der bliver givet afslag :,( selv om jeg har fået at vide det skal jeg ikke være.

[QUOTE=nille60;114145]tak for jeres varme ord :slight_smile:
min sag er ikke sendt ind endnu da der er ferie så skal vente til uge 32 ca også er der ca 4 uger derfra :slight_smile:
så der skulle gerne blive råd til julegaver og tandlægen i år he he men er bare så usikker på om der bliver givet afslag :,( selv om jeg har fået at vide det skal jeg ikke være.
[/quote]

det tror jeg bestemt heller ikke du skal være
de kan i hvertfald ikke sige du ikke er arbejdsprøvet nok.

Ja, der gik en måned for mig, fra sagsbehandleren ringede og sagde, hun ville sende det til FP-nævnet, til jeg fik et brev om møde.

Nævnet har tre måneder til at afgøre din sag, men derfor kan det sagtens gå hurtigere.
Der gik en-to måneder fra min ansøgning var sendt til jeg havde fået den godkendt her i Århus. Forhåbentligt vil det gå lige så hurtigt med min kæreste.

Held og lykke. :slight_smile:

Jeg tror ikke at man kan sige konkret hvor lang tid det tager, før i min sag gik der under en mdr fra min sag blev sendt videre fra jobcentret til jeg havde brevet hvor der stod at jeg var blevet tilkendt ftp (simba set mig lige hvis jeg husker forkert)

jep så må vente men synes bare at det er mærkeligt/underligt at jeg fik maile fra min sagsbehandler hvis nok i uge 26 at de gik på ferie fra uge 28, så kunne de jo godt have sendt min sag ind inden de gik på ferie, når jeg har fået at vide at den var godkendt altså at der ikke mangler mere i min sag som skal indhentes, så venter til uge 32 så høre jeg vel noget :slight_smile:

Njaaa, det er jo din sagsbehandler der skal præsenterer/foreligge sagen, hvilket hun jo dårligt kan, hvis hun er gået på ferie.
Så det er nok derfor du lige må vente lidt ekstra.

I min sag tog det 28 dage, så vidt jeg husker. Fra indstilling til svar.

De 3 mdr er bare hvor lang tid det MAX må tage. Heldigvis er de fleste hurtigere end 3 mdr. Enkelte må vente mere end de 3 mdr, men får brev om at sagen ikke kan afgøres indenfor tidsfristen.

jep men der var næsten 14 dage til hun gik på ferie og at jeg fik mailen fra hende at den var godkendt men de har jo også meget andet at lave men ventetiden er ikke til at holde ud men prøver på at nyde mine 3 ugers “ferie” og tænke på noget andet alligevel men i ved jo hvordan det er :slight_smile: God sommer