Jeg vil gerne finde vejledning om, om de 6 ugers selvvalgt uddannelse betyder et kursus og kun et! på max 6 uger. som hvis man har valgt et kursus på fx 2 uger, så har man kun ret til det ene?
Eller skal det forstås sådan at man har ret til flere kurser, bare den samlede længde ikke overstiger 6 uger?
Er der mon nogle af jer der har en officiel vejledning?
[QUOTE=skov trold;159308]Jeg vil gerne finde vejledning om, om de 6 ugers selvvalgt uddannelse betyder et kursus og kun et! på max 6 uger. som hvis man har valgt et kursus på fx 2 uger, så har man kun ret til det ene?
Eller skal det forstås sådan at man har ret til flere kurser, bare den samlede længde ikke overstiger 6 uger?
Er der mon nogle af jer der har en officiel vejledning?
[/quote]
Jeg har ikke noget officielt. Men den samlede længde kan være på 6 uger og så kan den bestå af flere kurser.
Nå jeg siger den kan være på, og ikke Max. 6 uger, er det fordi man nogengange kan forhandle sig frem til mere, hvis det er gunstigt…
Da jeg var ledig på dagpenge, fik jeg et 6 ugers kursus på Jensen. Efterfølgende fik jeg 2 ugers jobsøgningskursus.
havde jeg gjort det omvendt havde det måske været sværere at få lov til Jensens.
[QUOTE=nilla;159318]Jeg har ikke noget officielt. Men den samlede længde kan være på 6 uger og så kan den bestå af flere kurser.
Nå jeg siger den kan være på, og ikke Max. 6 uger, er det fordi man nogengange kan forhandle sig frem til mere, hvis det er gunstigt…
Da jeg var ledig på dagpenge, fik jeg et 6 ugers kursus på Jensen. Efterfølgende fik jeg 2 ugers jobsøgningskursus.
havde jeg gjort det omvendt havde det måske været sværere at få lov til Jensens.
[/quote]
Har du spurgt sagsbehandleren, om man kan tage de 2 kurser som samlet maks varer 6 uger…?
Jeg mener, at man måtte tage de 6 ugers selvvalgt kursus inden for 1 år, når man er blevet ledig, så jeg tænker, at når man tager 2x2 uger indenfor 1 år, så har man taget 4 ugers kursus ud af 6 uger… Læs lige § 9 i den her lov, der står (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=126443#K5) :
§ 9. Personer, der er visiteret til fleksjob, kan inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed efter eget valg i op til 6 uger deltage i uddannelserne, der er nævnt i bilag 1.
Så jeg vil tro, du burde kunne ud fra ovenstående paragraf…
[QUOTE=skov trold;160399]Jeg har haft skrevet til arbejdsmarkeds styrelse og spurgt.
Jeg har i fredags modtaget følgende mail. Måske andre kan bruge der også:
[/quote]
Jeg havde fat i min jobkonsulent, som var helt med på at når jeg er rask meldt så får et hygeinekursus af 3 dage varighed og der efter et andet kursus som opkvalisifere mig til kantine job.
Så man kan godt dele sit kursus forløb-
Bare det ikke over skrider beløbsgrænsen på 3500,-
[QUOTE=sushjer 1;160403]Jeg havde fat i min jobkonsulent, som var helt med på at når jeg er rask meldt så får et hygeinekursus af 3 dage varighed og der efter et andet kursus som opkvalisifere mig til kantine job.
Så man kan godt dele sit kursus forløb-
Bare det ikke over skrider beløbsgrænsen på 3500,-
[/quote]
bare du lige er obs på at de 3500 er pr fuldtids uge, dvs 700 kr pr dag.
min kommune forsøgte nemli først at bilde min ind at de 3500 var pr kursus også selvom det varede alle 6 uger. :mad:
[QUOTE=skov trold;160399]Jeg har haft skrevet til arbejdsmarkeds styrelse og spurgt.
Jeg har i fredags modtaget følgende mail. Måske andre kan bruge der også:
[/quote]
Taj for den faktuelle viden. Det er meget kærkomment, når man surfer rundt forgæves - Det er super genialt at have den slags dokumentation (personlige mails fra autoritetspersoner), så man kan være medspiller overfor jobkonsulenter der er bange for at bøje regler fordi de egentlig kun tænker på ikke at miste deres højtbetalte job (39.000 kr månedligt!)
VH M
Jeg har forspurgt min jobkonsulent, og man kan godt vælge flere kurser, inden for de 6 uger, man har ret til.
Når jeg er raskmeldt igen, skal jeg have et hygiene kursus, det vare 3 dage, men vil gerne have et kursus til en indgang til køkken arbejde bagefter og han siger at det sagtens kan lade sig gøre.