Hej alle…
Dejlig side - har virkelig hjulpet mig meget. Nu er det ikke mig, der er syg og bliver trynet af systemet, men derimod min far…
Han har fibromyalgi - og vi har kæmpet længe, for at få den hjælp, som han vel egentlig har ret til.
Jeg vil ikke kede jer med hele den lange historie - men derimod be om hjælp.
Min far har nemlig søgt førtidspension selv efter § 17. Han har som sagt fibromyalgi - og efter tre virksomhedpraktikker, bliver han sendt til psykiater, som mener, at han har en angstlidelse også.
Der kommer et foreløbigt afslag - begrundet i at han ikke har prøvet fleksjob.
Vi var så til 7A-møde med Jobcentret - som ikke vil sende ham i fleksjob, fordi han kan behandles for angstlidelsen (han går igang til april).
Så min far er for syg til revalidering - for rask til førtidspension - og for syg til fleksjob.
Så nu er det kontanthjælp - som han jo så ikke kan få grundet at han er gift med min mor, der tjener alt alt alt alt for “mange” penge.![]()
Jeg henviste selvfølgelig til retssikkerhedsloven § 7a - og Helsingør-dommen - principal-afgørelser fra Ankestyrrelsen - men de var fuldstændig kolde i R… - og vi var velkomne til at klage - og de sagde, at de regler gjaldt ikke, fordi der stadig er behandlingsmuligheder - og at retssagen fra Helsingør intet var værd - for det er en ny individuel sag hver gang.
Selv sagt, skal vi jo igang med at klage og anke osv. - men jeg mangler noget hjælp.
Hvordan kan man nægte fleksjob, fordi han skal i behandling for angst - når hans primære lidelse er fibromyalgi.
Hvilke love osv. kan jeg bruge i klagerne osv…
Og er der nogen, der ved om det er lovligt?
Håber I kan forstå, hvad jeg leder efter - ellers skriv gerne, så prøver jeg at svare…
På forhånd tak…