afslag

hejsa jeg jeg har i dag fået afslag fra arbejds skadestyrelsen på en arbejds skade, og da det er den der har holdt mig inde, så jeg kunne få sygedagpenge, hvad gør man så jeg er i behandling med noget biologisk medicin for at se om det kan hjælpe på mine smerter i ryggen, kan der være en forlængelse mulighed der, når man afprøver medicin af

håber i kan hjælpe

[QUOTE=tjele88;211928]hejsa jeg jeg har i dag fået afslag fra arbejds skadestyrelsen på en arbejds skade, og da det er den der har holdt mig inde, så jeg kunne få sygedagpenge, hvad gør man så jeg er i behandling med noget biologisk medicin for at se om det kan hjælpe på mine smerter i ryggen, kan der være en forlængelse mulighed der, når man afprøver medicin af

håber i kan hjælpe
[/quote]

Hej tjele88,

Det kan der være mulighed for iht. §27 stk. 1 nr. 3, men det kræver at dine læger kan bekræfte at du efter endt behandling af max 2 x 52 uger kan komme tilbage i erhvervsmæssig beskæftigelse ala ordinært arbejde.

Se sdp. reglerne på forsiden af K10:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

tak kan man gisne noget ud fra det her og syntes at det er hvis og hvis

speciallæge. Konklusion: Patienten opfylder kriterierne for inflammatorisk rygsygdom. Kan muligvis også have mere uspecifikke mekaniske rygsmerter. Der findes at være overensstemmelse mellem klager og objektive fund

speciallæge. Prognose: Funktionsprognosen vedrørende rykken er relativ god med de medicinske behandlingsmuligheder man har i dag. Tilstanden kan derfor ikke siges at være klart stationær, før der er gjort behandling af ryggen med biologisk medicin og NSAID (Lige nu får jeg simponi)

speciallæge. Erhversarbejde: Den nuværende arbejdsevne må vurderes at være på skånejobsniveau. Hvis der er god effekt af behandlingen, vil arbejdsevnen formentlig stige redikalt. Fremtidige skånehensyn må primærk rettes mod mekaniske rygsmerter som ikke lindres at anti-inflammatorisk behandling

Så skal behandlingen uden indgriben kunne foregå sideløbende med et afklaringsforløb, og så er det § 27, stk. 1. nr. 2
Men også her skal lægen kunne sige noget om tidsperspektivet, og at behandlingen udenproblemer kan foregå sideløbende med et afklarende forløb…

Smil skrev forkert i #3 men nu har jeg fået skrevet det rigtige i #3 beklager er pænt stresset :confused:

Der beklager jeg at måtte sige, at det lugter af at de IKKE vil forlænge…

Fordi: Dine lidelser ikke er stationære, og at lægen ikke kan sige 100% at du bliver frisk igen :frowning:

okay tak for svaret, hvad så i forbindelse med at søge flex, så skal jeg jo igennem alle mehandlingsmuligheder og det kan vel tage sin tid, nå men så må man jo prøve om man kan få kontanthjælp, og kan man få det når man har været samlever med en i 15 år dog ikke gift, har hus dog uden friværdi 3 børn

Ved tilkendelse af fleksjob, skal skal dine lidelser også være stationære og uden behandlingsmuligheder… Det samme som til pension, der er bare mere arbejdsevne…

okay

jeg har fået forlænget sygedagpenge fordi jeg havde en arbejdsskade sag kørende, og der er faldet dom og så ophører sygedagpengene hvad gør man så

nogen der kan sige hvad udsigten er

Udfra de oplysninger du giver i indlæg nummer 3, må jeg desværre sige at det ikke umiddelbart ligger til en forlængelse…

Din tilstand er ikke stationær og der er behandlingsmuligheder

tak det er der jo ikke noget at gøre noget ved.æ:mad:

hvad med at få kontant hjælp er det nemt når man har hus (uden friværdi) 3 børn og en samlever jeg har været sammen med i 15 år (ikke gift)

man skal vel leve af et eller andet

[QUOTE=tjele88;212186]okay

jeg har fået forlænget sygedagpenge fordi jeg havde en arbejdsskade sag kørende, og der er faldet dom og så ophører sygedagpengene hvad gør man så
[/quote]

Er du blevet varslet sdp. stop?

jeg blev jo forlænget med sygedagpenge fordi jeg havde en arbejdsskade sag kørende og der er kommet afgørelse, og der står i brevet fra kommunen om forlængelsen at når der falder dom i arbejdsskadesagen frafalder forlængelsen på sygedagpenge

:confused::confused::confused:

[QUOTE=tjele88;212397]jeg blev jo forlænget med sygedagpenge fordi jeg havde en arbejdsskade sag kørende og der er kommet afgørelse, og der står i brevet fra kommunen om forlængelsen at når der falder dom i arbejdsskadesagen frafalder forlængelsen på sygedagpenge
[/quote]

Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i min sagsbehandler om mine muligheder. Du er jo ikke blevet rask af at få et nej ved ASK.

Hør således din sagsbehandler om dine muligheder for forlængelse ved et andet pkt. i §27 nr. 1.

[/quote]

For mig lyder det som om; at du skal afklares meget bedre, om du fx har mulighed for at komme tilbage til arbejdsmarkedet, eller du er på vej til en FP eller et fleksjob… -og en forudsætning for at bringe dig videre i forløbet ér, at kommunen indhenter opdaterede informationer fra diverse læger osv. :wink:

.

skal snakke med hinde i løbet af ugen, men som jeg skriver har jeg så mulighed for at få kontant hjælp eller er det besværligt, hvis det er det hun henviser til, vi alle er jo afhængie af penge;)

[QUOTE=tjele88;212790]skal snakke med hinde i løbet af ugen, men som jeg skriver har jeg så mulighed for at få kontant hjælp eller er det besværligt, hvis det er det hun henviser til, vi alle er jo afhængie af penge;)
[/quote]

Vi kan ikke herinde fortælle dig, om du vil være berettiget til kontanthjælp. Så du må bare søge det og så se, om du er berettiget. Det er trods alt dem, som afgør det ud fra din situation osv… om du er gift, hvor mange penge du har osv…

er ikke gift men har boet sammen med den samme i 15 år (ved ikke om det betræktes som gift) vi har 3 børn bor i vores hus, vi har ikke friværdi i huset, har ingen opsparinger eller ligende, har kun den indtægt som den bedre halvdel får og så mine sygedagpenge som nu er slut