Afslg på førstidpansion

Hej.Jeg fik afslag på førstidpansion efter §18. Lægekonsulent skriver:Jævnfør ressourceprofilen og de lægli oplysninger samt resultatet af det afklarende forløb,vurdere jeg, at det er dokumenteret, at XX arbajdsevne er varigt begrænset i ethvert erhverv. Den faglige forklaring på, at arbejdsevnen :mad:ikke leder sig anvende til selvforsøgelse,uanset mulighederne for stotte efter den social eller anden lovgivning:På baggrund af lidelsernes karakter,samt lægelig dokumentacion på,at lidelsene er varige uden yderligere behendligsmuligheder,vurderes XX arbejdsevne varigt nedset.Arbejdsevnen kan derfo ikke anvendes til at opnå større ydeevne ved aktivering ,revalidering eller fleksjob. HJELP MIG FOR AT FOSTORE AFGØELSE,PENSIONSSOMRÅDET MENER AT JER EG IKKE LANGE NOK SYG OG JEG ER SYGMELDET FRA APRIL 2010.HAR SPECIALLÆGEERKLÆRINGER FRA 2 PSYKIATRA.

Hej len,

Velkomme til K10:)

Vi er en del der har fået afslag på ftp. selv efter en §18.

Begrundelsen er? Vi kan ikke helt tyde den, men noget med at du ikke har været syg længe nok, du må lige forklare, så/hvis vi skal hjælpe dig.

:mad:På grund af afslag bortfalder retten til sygedagpenge.Har jeg rat til at forlange sygedagpenge???hjelp

Det burde da være ligegyldigt hvor længe du har været syg, hvis alle er enige i at der ikke er mere at gøre. Jeg synes ikke afgørelsen giver mening ud fra de udtalelser du har

Du skal huske at klage over afgørelsen så din sag ryger til Beskæftigelsesankenævnet

[QUOTE=len;209826]:mad:På grund af afslag bortfalder retten til sygedagpenge.Har jeg rat til at forlange sygedagpenge???hjelp
[/quote]

sikkert ikke. har du fået forlænget dine sygedagpenge? Efter hvilken §, og hvornår er udløbsdatoen?

Hej Len,

Jeg har selv hjulpet “Tlf. damen” på K10 tilbage på syge dagpenge og hun endte med at få ftp. så hvis du vil kan vi hjælpe dig.

Med de informationer vi har nu kan vi nok ikke komme ret langt, men som Tassi også skriver så skal du for alt i verden klage over sdp. stop. Kommunen kan have taget fejl, det har vi set før.

I forhold til at blive forlænget under sygedagpenge, der skal du kunne opfylde en af de flg. punkter i forhold til de flg. nr. i §27:

Jeg kan ikke lige se hvor du hører til i forhold til forlængelse pt, men måske kan Tassi eller andre?

Len, jeg har været sygemeldt siden 2006, dog uden offentligt forsørgelse siden 2007, så vi er mange der kæmper for vores forsørgelse Len.

Det skal være på § 27 1. 4. :slight_smile:

For de medgiver jo at arbejdsevnen er varigt nedsat. Så enten SKAL de forlænge eller så SKAL de tilkende fleksjob…

Tak. Så Pensionssamrådets vurdering er at behandlingmulighederne på nuveænede tidspunkt er ikke udtømte.Pensionssområdet,at det ikke kan udelukkes at et længerevarende stabilt psykiatriskbehenligsforløb kan have en positiv effekt på din psykiskevansklighede,ligsom kan ikke udelukkes at behenlig på psyhijatrisk center… Kan have en positiv effekt.åg kan ikke udelukes at at forløbet på Frederisberg Hospitals fibromulogi -tem kan have en positiv effekt,soleds at du samlet set kan opno en beding i din arbejdsevne og at du derved bliver i stand til at genintræde på arbejdsmarket.Jeg kan ikke fostore hvoden kan kursus på smertekliniken og psykijatrisk center taget som behenlig?i speciallæklerigen stor at på psykiatrisk center kan lit hjelper på min humor,fordi jeg har selvmord tanker så psyhiatren skrive at :set under et er hendes psykiske tilstand sådan,at hun er uarbejdsdygtig i etvhvert erhverv. den psykiatrisk behenlig vil ver at mindske risiko for selvmord og bibringe XXen lindring afvhendes subjektive tilstand.

Hvornår har du modtaget afslaget på førtidspension?

Når du har modtaget afslaget har du 4 uger til at anke det.
Og jeg synes da bestemt, at du skal anke det.

få 10 dag siden.

Tak. Så Pensionssamrådets vurdering er at behandlingmulighederne på nuveænede tidspunkt er ikke udtømte.Pensionssområdet,at det ikke kan udelukkes at et længerevarende stabilt psykiatriskbehenligsforløb kan have en positiv effekt på din psykiskevansklighede,ligsom kan ikke udelukkes at behenlig på psyhijatrisk center… Kan have en positiv effekt.åg kan ikke udelukes at at forløbet på Frederisberg Hospitals fibromulogi -tem kan have en positiv effekt,soleds at du samlet set kan opno en beding i din arbejdsevne og at du derved bliver i stand til at genintræde på arbejdsmarket.Jeg kan ikke fostore hvoden kan kursus på smertekliniken og psykijatrisk center taget som behenlig?i speciallæklerigen stor at på psykiatrisk center kan lit hjelper på min humor,fordi jeg har selvmord tanker så psyhiatren skrive at :set under et er hendes psykiske tilstand sådan,at hun er uarbejdsdygtig i etvhvert erhverv. den psykiatrisk behenlig vil ver at mindske risiko for selvmord og bibringe XXen lindring afvhendes subjektive tilstand.

ak. Så Pensionssamrådets vurdering er at behandlingmulighederne på nuveænede tidspunkt er ikke udtømte.Pensionssområdet,at det ikke kan udelukkes at et længerevarende stabilt psykiatriskbehenligsforløb kan have en positiv effekt på din psykiskevansklighede,ligsom kan ikke udelukkes at behenlig på psyhijatrisk center… Kan have en positiv effekt.åg kan ikke udelukes at at forløbet på Frederisberg Hospitals fibromulogi -tem kan have en positiv effekt,soleds at du samlet set kan opno en beding i din arbejdsevne og at du derved bliver i stand til at genintræde på arbejdsmarket.Jeg kan ikke fostore hvoden kan kursus på smertekliniken og psykijatrisk center taget som behenlig?i speciallæklerigen stor at på psykiatrisk center kan lit hjelper på min humor,fordi jeg har selvmord tanker så psyhiatren skrive at :set under et er hendes psykiske tilstand sådan,at hun er uarbejdsdygtig i etvhvert erhverv. den psykiatrisk behenlig vil ver at mindske risiko for selvmord og bibringe XXen lindring afvhendes subjektive tilstand.
len er logget ind nu Tilføj til lens omdømme Anmeld indlæg Rediger/slet besked

Kære Len

Det VIGTIGSTE nu er at du overholder ankefristen:

som er 4 uger = 28 kalenderdage på minuttet.

husk at sende anken mindst 3 dage før de 28 dage. Vigtigt.

Hilsen Peter :wink:

…og du behøver ikke skrive mere i anken end:

“Hermed ankes afgørelsen af (dato), idet jeg ikke er enig”.

Så SKAL den genbehandles :slight_smile:

Velkommen til, Len!

Arbejdsevnen er VARIGT nedsat og at den er nedsat.

Så du har vel ret til revalidering (uddannelse), det ville jeg se på- hvis jeg var dig.

For at få pension i dag: Må du INGEN arbejdsevne have. Ingen!

Det er bedre at kunne lidt, jeg ville ikke have pension- og da jeg endelig fik den, var jeg meget dårlig. Psykisk har jeg det bedre! Sover endelig om natten.
Fysisk- burde jeg smides på lossepladsen. Altid ondt med mere ondt.

UNDRE MIG!!!

Hvor fra har pensionsrådet fået denne begrundelse fra?

Eller er det sådan, at alm. sagsbehandlere/ledere i kommunen nu kan give sig selv en stillingsbetegelse som LÆGER!

Husk at stille spørgsmålstegn, ved denne form for KLAMHUGGERI!

VH Popiae

[QUOTE=Ricky M.;209830]Det skal være på § 27 1. 4. :slight_smile:

For de medgiver jo at arbejdsevnen er varigt nedsat. Så enten SKAL de forlænge eller så SKAL de tilkende fleksjob…
[/quote]

Ricky, bliver det ikke svært at omstøde sygedagpenge stoppet, når der er søgt en §18 i forbindelse hermed?

Len du skal selvfølgelig mobilisere en klage over afslag på pension, men vi må også lige se på hvorledes du kan klage over sygedagpenge stop, så det er altså to seperate klager. En til pensionsnævnet over afslag på pension og en til kommunen over sygedagpenge stop.

[QUOTE=phhmw;209858]Kære Len

Det VIGTIGSTE nu er at du overholder ankefristen:

som er 4 uger = 28 kalenderdage på minuttet.

husk at sende anken mindst 3 dage før de 28 dage. Vigtigt.

Hilsen Peter :wink:
[/quote]

Lige præcis.

Og eftersom det er 10 dage siden du har modtaget afslaget, så har du 2 uger og 3 dage tilbage til at sende anken.:cool:

[QUOTE=Ricky M.;209830]Det skal være på § 27 1. 4. :slight_smile:

[/quote]

Det er ikke pensionsnævnet der har vurderet at arbejdsevnen er varigt nedsat, det er lægekonsulenten…

Pensionsnævnet har så valgt at overrule lægekonsulentens vurdering.. det er desværre ikke unormalt.

Jeg går udfra at der ikke er sendt en afgørelse på sygedagpenge stop endnu, så den kan jo påvirkes stadig, og bør også. Der er jo en lægekonsulent som har erklæret at arbejdsevnen er varigt nedsat, så den burde jo flyve…

Og selvfølgelig skal pensions afgørelsen også nævnes